Tuossa kun noita osia vaihtelee niin parilla eurolla selviää kun vielä vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän. En huomannut, että näistä olisi mainintaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 19,5l/100km seka-ajossa.
Collapse
X
-
Originally posted by superb View PostNimenomaan on ilmamäärämittari, mutta ei sitä voi testata piuhan pois nyppäämällä. Uudemmissa ilmamassamittarilla olevissa moottoreissa taas voi jotain tuolla keinoin todeta.sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
-
Originally posted by Patriot View PostTuossa kun noita osia vaihtelee niin parilla eurolla selviää kun vielä vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän. En huomannut, että näistä olisi mainintaa.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
lambdasta
Originally posted by MET View PostKaikki nyt viittaisi rikkinäiseen lambdaan. Mittailen sen arvot huomenna ja käyn samalla katsomassa päästöt autosta. Saa sitten rajattua vian yhteen kohtaan tai vaihtoehtoisesti pois yhdestä kohdasta.
ECU syöttää lambdalle jännitettä 0-1000mV alueella lambdan muuttuvan resistanssin mukaisesti. Jos lambda toimii about oikein, ecu syöttää sille n. 800-900mV jännitettä. Mikäli jännite jää jonnekin 200mV-400mV alueelle seisomaan kaasuttelusta huolimatta, tai ei ylipäätään nouse tuonne 800-900mV alueelle, tai se heittelee miten sitä huvittaa -> lambaada on sökö ja saa sun vessas käymään rikkaalla.
Voit mitata lamballe menevän haban ecusta selvittämällä nastat, tai sitten kylmästi raapaiset lambdan johdoista kuorta auki ja otat siitä, niin tein itse kun olin lähes varma muutenkin lambdan rikkinäisyydestä.
P.S. Uutta lambdanjohtoa yhdistellessä, muista tehdä tiiviitä liitoksia, ettei kosteus pääse tunkeutumaan johtimiin, aiheuttaa ei-toivottua-toimivuutta ja hyvin tunkeutuva öljy, esim. teflon-öljy on erittäin suotuisa apuväline irroituspuuhissa:: www.aurium-music.net ::
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View PostPiti ihan realoemista tarkistaa. Ei oo ihan noin halpaa tähän vehkeeseen virranjakajan kantta vaihtaa. Boschin tarvikeosa ~120e. RealOEM.com näyttää myös hinnaksi ~160 taalaa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostTäyttä paskaa että joutuis noin paljon maksamaan. Bremin v.jakajan kansi on 59,90€ ja löytyy ttnrolla 10-4575 motonetista. Omaani vaihdoin tuon ja ajelin vuoden ilman ongelmia.
Joka tapauksessa, ei toi omasta mielestäni mikään parin euron osa ole. Varsinkin kun virranjakajan kannen kunto on nopea ja helppo homma tarkistaa ihan silmämääräisestikin. Turha sinne on uutta vaihtaa jos edellinenkin on kunnossa.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by MET View PostSaakos tuota lambdaa testattua mitenkään fiksusti ennen vaihtoa? Päästöt oli kesällä mitattaessa erittäin hyvät, mutta ehtiihän se lambda tietysti hajota sen jälkeenkin...
Comment
-
-
Lambdan kunnon tarkistaa vaikka yleismittarilla, analogisella helpompi.
Virrat päällä moottorinohjaus syöttää 0.45V jännitettä lambdalle, kun kone käy, alkaa lambdan jännite seilaamaan 0-1V välillä, jolloin kaikki on kunnossa. Signaali oskilloskoopilla katsottuna näyttää lähinnä siniaallolta.
Jos signaali killittää koko ajan 0V, on kone laihalla ja taas 1V rikkaalla.
Eihä sulla vuoda putki mistään, sekoittaa lambdan toiminnan, Lambda näyttää lähelle 0V koko ajan koska saa "ylimääräistä happea", jolloin ecu rikastaa ja rikastaa, kone saattaa käydä ja toimia vielä hyvinkin, ainoastaan päästöt on kovat...
Comment
-
-
Originally posted by sleepertuning View Post
Virrat päällä moottorinohjaus syöttää 0.45V jännitettä lambdalle, kun kone käy, alkaa lambdan jännite seilaamaan 0-1V välillä, jolloin kaikki on kunnossa. Signaali oskilloskoopilla katsottuna näyttää lähinnä siniaallolta.
Jos signaali killittää koko ajan 0V, on kone laihalla ja taas 1V rikkaalla.:: www.aurium-music.net ::
Comment
-
-
Originally posted by zekelius View PostJa mihinkä tämä sun teoriasi perustuu, että kun lambdan jännite seilaa 0-1v alueella, kaikki on hyvin? Tuo nyt oli täyttä roskaa. Lambda ei todellakaan ole kunnossa jos jännite seilaa 0-1V väliä miten sattuu. Kirjoitin jo aikaisemmin tähän samaiseen threadiin, että toimivan lambdan tulisi saada ECUlta 800-900mV suuruista jännitettä. Kaikki tuosta poikkeava jänniteen muutos viittaa ei haluttuun toimintaan.
Jos labmda on täysin kuollut, jännite jää tuohon 0.45V, se on se ohjainlaitteen syöttämä vastajännite. Vajaatoimisen lambdan jännite ei taas tapaa nollaa eikä yhtä volttia tai syklit on liian hitaita.
Riippuen tietysti onko Zirkoni vai Titaani, noiden toimintaperiaate hieman eroaa toisistaan eikä ne ole vaihtokelpoisia keskenään.Last edited by sleepertuning; 11-10-2009, 14:16.
Comment
-
-
Originally posted by sleepertuning View PostOta mikä tahansa toimiva auto, jossa on normaali kapeakaista ja päästöt kohdallaan, mittaa jännitettä lambdan signaalijohdosta, kun virrat kytketään päälle, eikä moottoria käynnistetä, ohjainlaite syöttää lambdalle jännitteen, kun auto käy ja lambda lämpenee, se alkaa itse tuottamaan jännitettä joka muuttuu hapen mukana jota ohjainlaite lukee.
Originally posted by sleepertuningJos labmda on täysin kuollut, jännite jää tuohon 0.45V, se on se ohjainlaitteen syöttämä vastajännite. Vajaatoimisen lambdan jännite ei taas tapaa nollaa eikä yhtä volttia tai syklit on liian hitaita.
Mutta tosiaan, lambda ei mitään jännitteitä 'tuota' vaan se kertoo purkille vastusarvoa, jonka mukaan ECU syöttää sille oikeanlaista jännitettä, eiks jeh!:: www.aurium-music.net ::
Comment
-
-
Originally posted by zekelius View PostSanot siis lambdan olevan jännitelähde, joka tuottaa 0-1V jännitettä? :p Ei se lambda kyllä mitään jännitettä tuota Vaan lambdan vastusarvo muuttuu hapen mukaisesti, ja ECU syöttää tuota nimenomaista jännitettä sitä mukaan, minkälaista vastusarvoa lambda kertoo purkille. Korjatkaa nyt joku tässä vaiheessa, jos oon täysin mettässä
......
Mutta tosiaan, lambda ei mitään jännitteitä 'tuota' vaan se kertoo purkille vastusarvoa, jonka mukaan ECU syöttää sille oikeanlaista jännitettä, eiks jeh!
Korjataan nyt kun olet täysin mettässä. Lambda-anturi on jännitelähde. Se TUOTTAA JÄNNITETTÄ. Jos et usko niin kokeile vaikka ylimääräisellä lambdalla. Ei tarvi olla piuhoja missään kiinni, lämmität jollain propaanisoihdulla hetken ja katsot kun rupee antaa lukemaa.
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Tuosta vielä linkki ja kohta "HOW AN OXYGEN SENSOR WORKS"Last edited by Supra^; 11-10-2009, 15:24.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKorjataan nyt kun olet täysin mettässä. Lambda-anturi on jännitelähde. Se TUOTTAA JÄNNITETTÄ. Jos et usko niin kokeile vaikka ylimääräisellä lambdalla. Ei tarvi olla piuhoja missään kiinni, lämmität jollain propaanisoihdulla hetken ja katsot kun rupee antaa lukemaa.:: www.aurium-music.net ::
Comment
-
-
Originally posted by zekelius View PostMonesta paikkaa nettiä varmistin m20b25 lambdani toimivan kertomani mukaan. Toimiiko nää kaks eri lambdatyyppiä täysin eritavalla, vai onko netti pullollaan väärää tietoa?
EDIT: Pistä ihmeessä linkit esiin mistä nuo asiat olet varmistanut.Last edited by Supra^; 11-10-2009, 15:29.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment