Announcement

Collapse
No announcement yet.

mystistä sähkövikaa e32:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8260
    • Järvikylä (Nakkila)

    mystistä sähkövikaa e32:ssa

    nyt on alkanut e32:n sähköt pitämään ihan omaa elämäänsä..
    satunnaisesti mittarista sammuu polttoaine- ja lämpömittarit sekä matka-/trippi-, chek control/obc- ja vaihdenäyttö, kaikki mittarin taustavalot jäävät silti palamaan.. kun vika on päällä ilmastoinnin puhallus siirtyy keskelle ja alkaa puhaltamaan niin kylmää kuin mahdollista + puhallinta saa säädettyä isommalle mutta ei sammutettua. tätä kestää 1-30s
    kun vika taas poistuu ilmastointi palaa normaaliksi mutta mittari käyttäytyy kuin autoa startatessa eli olemassa olevat viat ja huoltovalot hyppäävät esille kongin saattelemana sekä joskus öeldruck sensor..
    kaikki toimii jälleen täysin normaalisti siihen asti kun seuraavan kerran viisarit putoaa ja alkaa tulemaan kylmää..
    vian esiintymiseen saattaa vaikuttaa erilaiset töyssyt/tärähdykset tienpinnasta..

    pahimpana pelkona on jokin maadoitusvika jossakin kojelaudan sisällä tai takana..
    entä kuinka yleinen vikapaikka on virtalukon pohja, voisiko se edes aiheuttaa tämmöistä?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1295
    • Kajaani

    #2
    Kieltämättä aika mielenkiintoinen vika :think itse en auttaa osaa mutta mukava olisi kuulla mikä tämän oikein aiheuttaa.
    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16

    Comment

    • ihu412
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 263
      • Tampere/Rovaniemi

      #3
      tere
      olisko" dashboard capasitors "mahdollinen syyllinen oireisiin:think Ainakin osan oireista selittäis.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8260
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by ihu412 View Post
        tere
        olisko" dashboard capasitors "mahdollinen syyllinen oireisiin:think Ainakin osan oireista selittäis.
        tänään tuota tutkin ja nyppäämällä sulakkeen nro. 20 mittarista sammuu aikaisemmin mainitsemani osat ja kun sulakkeen laittaa takaisin se palautuu kuten aiemmin mainitsin mutta puhalluksen suuntaukseen tuo ei vaikuttanut lainkaan.. lämpötilasta en osaa sanoa kun oli kone kylmä kun testailin :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Jarno
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 645
          • Äänekoski

          #5
          Itellä oli aikoinaa e32 kanssa sähköongelmia.Ajotietokone sekoili ja mittaristokin taisi kiukutella niin vika löytyi virtalukon pohjasta.Tosin starttaaminenkin oli välillä ongelmallista.
          e30 325i cabrio
          Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

          Comment

          • maxxam
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 10
            • SJK

            #6
            jiihaa...

            Mulla oli vastaavaa ongelmaa ja seuraavaan ohjeen mukaan löytyi helpotus..



            Jos kolvi pysyy kädessä niin tekemään vaan. Osat viisi kondensaattoria ja muutama lamppu vaihtui samalla maksoi huikeat 11€, halvemmallakin varmaan pääsee..

            Comment

            • Incarnated
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 450
              • Seinäjoki

              #7
              Tuo korjaus ei ihmeitä vaadi eli jos itellä ei kolvi pysy kädessä niin joku tv-korjaaja tms tekee tuon varmaan tarpeeksi halvalla

              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by maxxam View Post
                Mulla oli vastaavaa ongelmaa ja seuraavaan ohjeen mukaan löytyi helpotus..

                http://bmwe32.masscom.net/johan/dash...dash_caps.html
                Englantia taitamattomille samaa tarinaa ihan selvällä suomen kielellä tarjoaa FAQ
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8260
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  jahas.. empä ollut muistanut pistää uutisia.. eli kun tuolla sulakeboksilla kävin räpläämässä ja paria sulaketta irrotin ja laitoin takas nii ongelma hävisi eli mittari on toiminut tähän asti moitteetta.. luulisin että ongelman takana oli hapettuma
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    jahas.. empä ollut muistanut pistää uutisia.. eli kun tuolla sulakeboksilla kävin räpläämässä ja paria sulaketta irrotin ja laitoin takas nii ongelma hävisi eli mittari on toiminut tähän asti moitteetta.. luulisin että ongelman takana oli hapettuma
                    Erittäin yleistä tuokin +15v. vanhoissa wehkeissä, taitaa kohta olla yhtä yleinen mystisten sähkövikojen aiheuttaja kun se surullisen kuuluisa pääsulake.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎