Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 ei lämpiä sisältä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1295
    • Kajaani

    e32 ei lämpiä sisältä

    Elikkäs vuosimallin 91 730i ei oikein tahdo lämmitä sisältä. Moottorin lämmöt kyllä nousee normaaliin. Kyllä sieltä lämmintä tulee mutta lämmittimen säätönumikat on oltava täysillä ja puhallinkin täysillä. N.100km yhtenäisen ajon jälkeen voi pienentää puhallusta mutta ei siellä kuuma tule.

    Mietinkin tuossa että mitenkähän tuolla pärjää jossakin 20 asteen pakkasella jos kerta 0 - -5 asteen pakkasella ei meinaa tareta.

    Itse mietin että voisiko kenno olla tukossa taikka vesiventtiili jumissa?

    Talvi tulossa joten apua tarttetaan. Niin ja autossahan on Automaattinen ilmastointi.
    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16
  • bavaria:39
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 323
    • Kotka

    #2
    Originally posted by Soininen View Post
    Elikkäs vuosimallin 91 730i ei oikein tahdo lämmitä sisältä. Moottorin lämmöt kyllä nousee normaaliin. Kyllä sieltä lämmintä tulee mutta lämmittimen säätönumikat on oltava täysillä ja puhallinkin täysillä. N.100km yhtenäisen ajon jälkeen voi pienentää puhallusta mutta ei siellä kuuma tule.

    Mietinkin tuossa että mitenkähän tuolla pärjää jossakin 20 asteen pakkasella jos kerta 0 - -5 asteen pakkasella ei meinaa tareta.

    Itse mietin että voisiko kenno olla tukossa taikka vesiventtiili jumissa?

    Talvi tulossa joten apua tarttetaan. Niin ja autossahan on Automaattinen ilmastointi.
    Ota konehuoneesta vesiventtiilien sähköliitin irti. Ilman sähköä ne on auki. Venttiileitä voi myös koputella ruuvarin kahvaosalla tai pienellä vasaralla. Jos ei sittenkään lämpiä, on jossain tukos tai sähköinen vesipumppu on kaput.

    Comment

    • Soininen
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 1295
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by bavaria:39 View Post
      Ota konehuoneesta vesiventtiilien sähköliitin irti. Ilman sähköä ne on auki. Venttiileitä voi myös koputella ruuvarin kahvaosalla tai pienellä vasaralla. Jos ei sittenkään lämpiä, on jossain tukos tai sähköinen vesipumppu on kaput.
      Sähköinen vesipumppu? :think ikinä kuullutkaan missähän se mahtaa siaita? ihan olisi mielenkiintoinen tietää vaikka ei vika olisikaan siellä.
      E28 "525i" M52 -84
      F11 520d xDrive -16

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Soininen View Post
        Sähköinen vesipumppu? :think ikinä kuullutkaan missähän se mahtaa siaita? ihan olisi mielenkiintoinen tietää vaikka ei vika olisikaan siellä.
        siinähän sen pitäisi olla vesiventtiilien alapuolella
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Raven77
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 85
          • Tornio

          #5
          Originally posted by Soininen View Post
          Elikkäs vuosimallin 91 730i ei oikein tahdo lämmitä sisältä. Moottorin lämmöt kyllä nousee normaaliin. Kyllä sieltä lämmintä tulee mutta lämmittimen säätönumikat on oltava täysillä ja puhallinkin täysillä. N.100km yhtenäisen ajon jälkeen voi pienentää puhallusta mutta ei siellä kuuma tule.

          Mietinkin tuossa että mitenkähän tuolla pärjää jossakin 20 asteen pakkasella jos kerta 0 - -5 asteen pakkasella ei meinaa tareta.

          Itse mietin että voisiko kenno olla tukossa taikka vesiventtiili jumissa?

          Talvi tulossa joten apua tarttetaan. Niin ja autossahan on Automaattinen ilmastointi.
          Mulla autto kun vaihto raitisilmasuodattimen.

          Vikana oli juuri tuo puhallus, eli ei tullu lämmintä kuin täydellä puhalluksella ja ikkunat huurtu koko ajan. Sellanen tunnin ajo niin alko oleen autokin jo lämmin, jos oli unohtunut defa nollille.

          Tuon tunnin ahertamisen ja kolmen haavan sekä pienten sormien kylmettymisien jälkeen lämmitin on toiminut moitteettomasti. Suosittelen kokeilemaan, koska kuitenkin aika halpa huolto.

          Comment

          • Erska
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 439
            • Tuusula

            #6
            Kaverin 530i:ssä oli juuri tuo kiertovesipumppu kaputt niin ei lämmenny kunnolla...toinen vesiventtiili-pumppupaketti paikoilleen niin alkoi jo olla kuuma autossa..
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎