Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 jännitteensäätimen numero

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TT735
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 9
    • tampere

    e32 jännitteensäätimen numero

    eli onko 735ia -88:iin montaa erimallista laturin jännitteensäädintä kun yhtä jo kokeilin mut se oli liian pieni. Ja mistä sellasen sais ostettua tampereen seudulta
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16437
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by TT735 View Post
    Ja mistä sellasen sais ostettua tampereen seudulta
    Varaosaliikkeestä ? Malli mukaan ja kysymään.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14380
      • Oulu

      #3
      Aika monesta pitäisi käydä, tuossa lista: http://www.realoem.com/bmw/partxref....022&showeur=on
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8260
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        taitaa olla 2 vaihtoehtoa valeo ja bosch.. omassani oli bosch ja säädin maksoi jotain 10-15e ihan varaosa liikkeessä.. öbaut vuos sitte vaidoin
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by TT735 View Post
          eli onko 735ia -88:iin montaa erimallista laturin jännitteensäädintä kun yhtä jo kokeilin mut se oli liian pieni. Ja mistä sellasen sais ostettua tampereen seudulta
          Espoossa ainakin Fixus liikkeistä saa hyvin (ja nopeasti) laturin osia ja muutakin Bemarin osia, (samoin Autoasi liikkeistä).

          Otat laturista tiedot ylös, valmistajan ja ampeerimäärä ja tarkivekaupasta hakamaan.

          Jopa E39 jännitteensäädin joka Bemarikaupassa maksaa noin 140€ löytyi Fixus kaupasta seuraavaksi päiväksi hintaan 70€. Ulkonäkö täsmälleen sama mutta ei merkintöjä joten en tiedä valmistajaa.
          Järkyttävän hintaisia nuo uudempien jänniteensäätimet vaikka samaa "kaksi hiiltä ja pari komponenttia" rojua ovat nekin, ennen sai koko laturin tuolla hinnalla...
          E36 jännitteensäädin maksoi Motonetissa pari-kolmekymppiä joten on hiukka hintaeroa latureiden välillä.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • J0ne
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 746
            • Turku

            #6
            Originally posted by TT735 View Post
            eli onko 735ia -88:iin montaa erimallista laturin jännitteensäädintä kun yhtä jo kokeilin mut se oli liian pieni. Ja mistä sellasen sais ostettua tampereen seudulta
            Liian pieni? Hiilet liian lyhkäset? Nuissa o vielä tuo vanhemman mallin Roope-säädin jota löytyy joka toisesta saman ajan Autosta. Sinne kun tuikkaa sen pidempihiilisen pötkön niin sopii kivutta, kys. säädin sopii myös sen lyhkäsempi hiilisen tilalle... Tarvikkeena tosiaan kympin-pari ja aitona Roopena sitten muutamann euron enempi.

            Valeot tuli vasta moniurahihnan kera V- ja muovimoottoreihin.
            On-One InBred 29er

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by J0ne View Post
              Valeot tuli vasta moniurahihnan kera V- ja muovimoottoreihin.
              Ääni tälle

              Hintaa jännitteensäätimelle kertyy tosiaan n.10-20€ ja on hieman sorminäppäryyttä vaativa homma vaihtaa se M30:iin laturia irrottamatta, koska öljynsuodattimen jalka on aika tehokkaasti vaihtoa hidastamassa.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • TT735
                Newbiemmer
                • Sep 2009
                • 9
                • tampere

                #8
                Originally posted by J0ne View Post
                Liian pieni? Hiilet liian lyhkäset? Nuissa o vielä tuo vanhemman mallin Roope-säädin jota löytyy joka toisesta saman ajan Autosta. Sinne kun tuikkaa sen pidempihiilisen pötkön niin sopii kivutta, kys. säädin sopii myös sen lyhkäsempi hiilisen tilalle... Tarvikkeena tosiaan kympin-pari ja aitona Roopena sitten muutamann euron enempi.

                Valeot tuli vasta moniurahihnan kera V- ja muovimoottoreihin.

                siis se musta mötikkä on ulkomitoiltaan liian pieni eli kiinnitys ruuvien paikat eri kohdil
                Last edited by TT735; 30-11-2009, 21:35. Reason: korjaus

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by TT735 View Post
                  siis se musta mötikkä on ulkomitoiltaan liian pieni eli kiinnitys ruuvien paikat eri kohdil
                  Taitapi olla jo kerran vaihdettu laturi, ehkäpä ISKRA merkkinen kapistus :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎