Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käykö 4litr.BMW v8 suoraan e32 730ia vm5/87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw 730 e32
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 84
    • kotona:)

    Käykö 4litr.BMW v8 suoraan e32 730ia vm5/87

    Tollanen otsikon mukanen mietelmä menossa...
    Tuossaha eipitääskait olla ongelmia katastuksen kans, ku mallisarjassaha 5.0v12. 5/87on isommat jarrulevyt ku uuvemmas.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Miten suoraan sen pitäisi käydä?

    Voi olla että M30 koneen jäljiltä pääset sijoittelemaan jo toisenkin osan konehuoneessa uudelleen M60 konetta varten.

    Sopivuus laatikkoon ei ole ihan suora tietääkseni, sekin siis vaihtoon.

    En tuon E32 jarruista tiedä onko kaikissa samat vai miten mutta niidenkin pitäisi sitten vastata tuota tehokkaampaa konetta

    Comment

    • Bmw 730 e32
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 84
      • kotona:)

      #3
      530 V8??

      Elitoinenkyssäri...ois530 v8 tiedos johtoineenkäypiköhä tuo?


      Originally posted by Muurahainen View Post
      Miten suoraan sen pitäisi käydä?

      Voi olla että M30 koneen jäljiltä pääset sijoittelemaan jo toisenkin osan konehuoneessa uudelleen M60 konetta varten.

      Sopivuus laatikkoon ei ole ihan suora tietääkseni, sekin siis vaihtoon.

      En tuon E32 jarruista tiedä onko kaikissa samat vai miten mutta niidenkin pitäisi sitten vastata tuota tehokkaampaa konetta

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Hyvinhän se sinne menee, tarvitse vaihtaa kuin jarrut, jarrutehostin, pakoputki kateille asti, vaihdelaatikko, kardaani, sähköt moottorille. Sitten toki lisälaitteet erikseen, eli ilmastointi tarvii osia, samoin vakkari jne. Aika pienellä selvii, purkuautoksi kannattaa hankkia 730 tai 740 niin saa sähköt toimimaan.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Eiköhän tuossa ajettu takaa sitä, että V8:sin erilaisen koon takia, menee varmasti hilut vaihtoon jne.
          Plug 'n play ei ole eikä varmasti tule olemaankaan.

          Millään tapaa ei kyllä järkevä projekti rahallisesti eikä työnmäärältä ole, sillä taitaa jo noita E32:sia 750iivareitakin tonnin molemmin puolin saavan.

          Edit: Morkai:lta tuo jo tulikin, jos ymmärtää rivien välistä lukaista
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Mystinen
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1206
            • Kehä3

            #6
            --------
            Last edited by Mystinen; 05-02-2010, 18:45.

            Vaparien virittäminen on säälittävää
            350hp/480Nm@0,666bar
            xxxhp/670Nm@1,6bar
            - Mystinen.Fi -
            -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

            Comment

            • Bmw 730 e32
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 84
              • kotona:)

              #7
              Näin totesin itekki... eijärkee...

              ....ei. Eli uusi auto tai vanhaa tuunaan..onko missään sitte järkee
              Vittu...polkupyörä on vissiiainutjärkevä kulkumuoto

              Originally posted by Mystinen View Post
              Helpompi on myydä toi 730 ja ostaa suoraan se 740. 3litran 8-konetta ei kannata alkaa vaihtaa vaikka miten kaikki bolt-on kamat ois
              Edit: vähän myöhässä

              Comment

              • -manageri-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 228

                #8
                Originally posted by Bmw 730 e32 View Post
                ....ei. Eli uusi auto tai vanhaa tuunaan..onko missään sitte järkee
                Vittu...polkupyörä on vissiiainutjärkevä kulkumuoto
                Jep, polkupyörällä lähikapakkaan kaljalle! Siellä voi sitten paremmassa seurassa miettiä näitä tekniikanvaihtoja..

                Comment

                • Bmw 730 e32
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 84
                  • kotona:)

                  #9
                  Sääli ku en juo...pitäsk alkaa

                  Kysehä olikin alunperin vain siitä käykö pluginplay..itelläku ei bemuista hajuu mitkä osakok.sopii keskenään... Oli vaa tiedos etukas pikkukasi
                  Ja toisaalt..onha niit huonompiaki rahansijoituskohteita ku auton näpräily.Mikä sitte on järkevää,kysyn minä vaan....:think Eikö se ole mukavaa,ku saa rönytä tallissaan?? Onkoe32 huonompi rakentelukohde ku uusi vähänajettuöky Bmw tai ameriikanrauta... Rahoillaan voi jokaanen tehrä mitävaa....Mää vaa tykkään nii maa perkeleesti rassata nuita,ku akkoo...


                  Originally posted by -manageri- View Post
                  Jep, polkupyörällä lähikapakkaan kaljalle! Siellä voi sitten paremmassa seurassa miettiä näitä tekniikanvaihtoja..

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #10
                    Originally posted by Bmw 730 e32 View Post
                    Kysehä olikin alunperin vain siitä käykö pluginplay..itelläku ei bemuista hajuu mitkä osakok.sopii keskenään... Oli vaa tiedos etukas pikkukasi
                    Ja toisaalt..onha niit huonompiaki rahansijoituskohteita ku auton näpräily.Mikä sitte on järkevää,kysyn minä vaan....:think Eikö se ole mukavaa,ku saa rönytä tallissaan?? Onkoe32 huonompi rakentelukohde ku uusi vähänajettuöky Bmw tai ameriikanrauta... Rahoillaan voi jokaanen tehrä mitävaa....Mää vaa tykkään nii maa perkeleesti rassata nuita,ku akkoo...
                    Jarruja ja vakaajia tuskin tarvii vaihtaa, muistaakseni noissa 87-vuoden vehkeissä oli hiukan rajummat jarrut kuin uudemmissa, voit tarkistaa koot ja osanumerot vaikka realoem.com tai bmwfans.info. Ei taida tuon ikäisessä olla vielä alipainetehostintakaan? Se H31-systeemi saattaa mahtua olemaan konehuoneessa kansinkin kanssa, jolloin V8:n alipainetehostinta ei tarvii vaihtaa. Etuakselissa ei eroja ja taka-akseli tuossa vanhassa on rajumpaa tekoa mitä uudemmassa 3l kasilla olevassa. Silti menee tavaraa uusiksi ihan riittävästi.

                    Rakennella saa aina, mutta tuossa swapissa ei kyllä ole järjen hiventäkään. Tosta 3l kutosesta saa pienemmällä rahalla ja vaivalla paljon enemmän voimaa mitä se 3l V8 antaa. Jos on pakko saada V8, niin osta valmis auto tai sijoita vaikka uudempaan GM:n pikkulohkoon, sellaista ei ole ihan jokaisella - Bemarissa.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Bmw 730 e32
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 84
                      • kotona:)

                      #11
                      Nuin Asiallisia vastauksia nyt alkaa tulla...

                      ja tosiaan autossani on järeemmät jarrut ja järreempiälöytyy kaapasta

                      Tuo 3litraanen kasi oli lähinnä six, ku melkeen ilmanen...aina saa kysellä
                      Jenkki kasii oon miettiny oikeesti ja sellasta ei varmana löydy monesta. Autoni on oiva rakentelukohde ilman katteja...:think

                      Originally posted by r.w. View Post
                      Jarruja ja vakaajia tuskin tarvii vaihtaa, muistaakseni noissa 87-vuoden vehkeissä oli hiukan rajummat jarrut kuin uudemmissa, voit tarkistaa koot ja osanumerot vaikka realoem.com tai bmwfans.info. Ei taida tuon ikäisessä olla vielä alipainetehostintakaan? Se H31-systeemi saattaa mahtua olemaan konehuoneessa kansinkin kanssa, jolloin V8:n alipainetehostinta ei tarvii vaihtaa. Etuakselissa ei eroja ja taka-akseli tuossa vanhassa on rajumpaa tekoa mitä uudemmassa 3l kasilla olevassa. Silti menee tavaraa uusiksi ihan riittävästi.

                      Rakennella saa aina, mutta tuossa swapissa ei kyllä ole järjen hiventäkään. Tosta 3l kutosesta saa pienemmällä rahalla ja vaivalla paljon enemmän voimaa mitä se 3l V8 antaa. Jos on pakko saada V8, niin osta valmis auto tai sijoita vaikka uudempaan GM:n pikkulohkoon, sellaista ei ole ihan jokaisella - Bemarissa.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16437
                        • Asikkala

                        #12
                        ......
                        Last edited by jr66; 29-12-2009, 15:19. Reason: Joku vitun häikkä tuli tähän

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16437
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Bmw 730 e32 View Post
                          Autoni on oiva rakentelukohde ilman katteja...:think
                          Mutta onko se oikeasti ei-vähäpäästöinen ?

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Mutta onko se oikeasti ei-vähäpäästöinen ?
                            Kyllä.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎