Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 M30B35 päästöt pielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Visa Halme
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 86
    • Finland

    E32 M30B35 päästöt pielessä

    Kävin tossa katsastamassa 735i ei mennytkään läpi olivat päästöt pielessä ja reilusti happi arvot olivat ainoat mitkä pysyi sallituissa ja lambda-arvo oli oli hieman alle sallitun korotetuilla kierroksilla mutta sitten pahemmat

    sallittu/oli
    HC 100/164 joutokäynnil ja yli 2000rm 100/112
    CO 0,50/0,08% joutukäynnil ja yli 2000rm 0,30/5,54%

    Onkos kellään osunut kohdalle moisia? jos on niin mitä vikaa voisi olla??:think
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    M30B34...

    Tuossapa keskustelua päästö-ongelmista vuodesta 2004 lähtien 1129 postauksen verran, hakua kannattaa käyttää
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • ravenmercer
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 28
      • Turku

      #3
      samaan suntaan

      itellä ongelma päästöjen kanssa myös M30B35, muuten kaikki hyvin mutta HC 1304 kun max on 600. Mittaaja sano että ilmeisesti lamba toimii niinkun pitää ja on ihan uusiki vielä, mutta lambdan tiedot ei mene perille asti vaan katkee jossain kohtaa. Tulpat olis varmaan kans hyvä vaihtaa
      E32 735i -87 "Calypso"
      E61 523i -08 LCI

      Comment

      • ravenmercer
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 28
        • Turku

        #4
        itellä ongelma ratkes ku vein autosähkärille säädettäväks. 30min meni ja 50€ makso
        E32 735i -87 "Calypso"
        E61 523i -08 LCI

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16361
          • Leppävirta

          #5
          Originally posted by ravenmercer View Post
          itellä ongelma ratkes ku vein autosähkärille säädettäväks. 30min meni ja 50€ makso
          ja se teki sitten mitä?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2284
            • Joensuu/Syvyys

            #6
            Originally posted by ravenmercer View Post
            itellä ongelma ratkes ku vein autosähkärille säädettäväks. 30min meni ja 50€ makso
            Onkos m30 moottorissa virallisia säätömahdollisuuksia?
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            • ravenmercer
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 28
              • Turku

              #7
              ei oo. tai ei ainakaa pitäis olla. En tiedä yhtään mitä teki, en ollu ite paikalla mut äijä totes et ei olis voinu kotivehkeillä ite tehä. tiedä sit et mikä on totuus.
              E32 735i -87 "Calypso"
              E61 523i -08 LCI

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                siinä ei ole kyllä muuta säädettävää kuin IMM jousi. ellei sitten satu olemaan EEPROM kirjoitinta jota hiukka epäilen.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Jygä
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 15
                  • Pori

                  #9
                  Onhan ilmamäärämittarin kyljessä se kuusiokoloavaimella säädettävä ilmakanava josta säädetään läpän ohi menevän ilman määrää. Ruuvi kiinni niin ilmaa ei mene ohi ja ruuvia auki niin menee. Ohi virtaavan ilmamäärän vaikutus pienenee kun läppä on enempi auki eli suurilla kierroksilla tai kuormituksella. Tosin lambdan säätö sitäkin kuolettaa ellei IMM ole ihan löysä jouseltaan ja lambdan säätö ei riitä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎