Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B28 sammuu kesken ajon (e23, 728i, L-Jet)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mörkö
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 131
    • Karkkila

    #16
    Originally posted by Neppo View Post
    Ks. tuo ketju: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=181311

    Jos yksin työskentelet, niin laita vaikka poltin suuttimen johtoihin niin, että näet sen sisältä, tai yleismittarin johtavuustesti (mikä lie "piip" -testi) ja kokeilet startata.
    Voitko vääntää ihan rautalangasta ettei jää epäselvyyttä tähän asiaan

    Eli siis tuleeko startatessa toiseen napaan + ja toiseen - (miinusta boxi pätkii?)
    Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
    e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
    e28 528i -86 - Kesäkäyttis

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Selvästi suuttimet ei aukea, pörähtää kylmäkäyntisuuttimen bensalla. Vaihda lämpötila anturi, jos et vielä ole vaihtanut. Mulla on Pilpalassa ylimääräinen jakaja jos tarttet.

      Ei kai ole ajonestoa/ajotietokonetta?

      Comment

      • Mörkö
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 131
        • Karkkila

        #18
        Termostaattikotelossa olevat kolme anturia tarkistettu. Niistä se minkä vastus huoneenlämmössä on n. 2500 ohmia oli kunnossa ja kokeilin kyllä toisella toimivalla mutta ei siitä apua ollut.

        Tarkistin vielä suuttimen liittimestä että syttyykö lamppu tai tuleeko jännitettä ollenkaan mutta ei ollut mitään eloa.

        Uusi pa-pumpun rele on tilattu ja muita kriittisiä osia on hankinnan alla, että niitä tarvitsee vielä kokeilla.

        Ei ole ainakaan toiminnassa ajonestoa/ajotietokonetta, tosin kojelaudan päällä vasemmassa reunassa on joku pieni musta laatikko jossa on punainen ledi. Valoa siinä ei ole minun omistuksen aikana kyllä vilkkunut mutta eihän sitä tiedä vaikka sielä jossain kojelaudan uumenissa jotain vanhan hälyttimen rippeitä olisi.
        Last edited by Mörkö; 25-08-2010, 19:11.
        Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
        e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
        e28 528i -86 - Kesäkäyttis

        Comment

        • Mörkö
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 131
          • Karkkila

          #19
          Vika löydetty ja korjattu Eli bensapumpun relehän siellä oli mennyt->pumppu pyöri mutta sinne tuli heikompi jännite n. 8V ja uudella releellä jännite nousi n. 13,6V.
          Suuttimille ei tullut ollenkaan jännitettä.

          Mutta kyllä nyt kelpaa taas päästellä
          Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
          e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
          e28 528i -86 - Kesäkäyttis

          Comment

          • Raine
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2603
            • N/A

            #20
            ..........
            Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:08.
            ///Motorporot

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #21
              Originally posted by Raine View Post
              Täälä olisi samaa ongelmaa E24 628 CSIa:n kanssa, sammuillut ajosta ja hetken odottelun jälkeen käynnistynyt uudestaan. Nyt ei käynnisty ollenkaan, ei edes lupaa. Eilen vaihdettiin uusi johto puolan ja virranjakajan väliin ja uusi puola, koska johto oli puolan päästä hapettunut, mutta siitä ei ollut apua.

              Lueskelin näitä topikkeja tässä ja listasin tarkistettavia kohteita ja yksi olisi tuo transistoriohjain, mistä se löytyy? Onko se moottoritilassa vai jossain hanskalokeron takana?

              Tänään olisi tarkoitus mittailla tarkemmin, että puolalle ja muihin tarvittaviin paikkoihin tulee jännitteet ja, että kipinä tulee niin pääsisi vähän jyvälle mistä tuo ongelma voisi johtua.
              Tutkisin huolella, että bensapumppu pelaa, eli että jakotukille tulee painetta. L-Jetissä pitäisi tulla signaali startilta ja sitten ilmamäärämittarilta, että pumppu pelaa. Molemmille erilliset releet. Ilmamäärämittarin läppää kun meisselillä käyttää auki, niin pitäisi releen ihan selvästi napsahtaa. Voi olla hapettunu liitin määrämittarilla.

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                #22
                ..........
                Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:08.
                ///Motorporot

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #23
                  ..........
                  Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:08.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • Schutzstaffel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 345
                    • Lounais-Suomi

                    #24
                    Jännä topik, 3 autoa eri korilla mutta sama vika, PA-pumpun rele. Mitä tuo muuten maksaa uutena ? Tämä topik tulee monille vielä hyödylliseksi.

                    Itsellä lienee sama, tosin auto nyt seisoo heinikossa muutenkin, ei pumppu lähde päälle ollenkaan startatessa.
                    Monta 80-luvun autoa

                    Comment

                    • Jukka K
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 157

                      #25
                      Motonetissä on myytävänä kahta erilaista polttoainepumpun relettä E23:een. Toinen on mallia "seka" (liittimet sekalaisessa järjestyksessä) ja toinen on mallia "U" (liittimet U:n muodossa). Ensiksi mainittu maksaa 25.50 euroa ja jälkimmäinen 54 euroa. Jos nyt oikein muistan, tuo halvempi sopi minun autooni (e23, 728i, '84). Samaa relettä on käytetty Opelissa (olisiko L-Jetronic Rekordit, Asconat, Mantat jne.).

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #26
                        Nii, se kone voi hörähtää hetkeksi käyntiin kun startilta tullut signaali pistää bensapumpun pyörimään(ekalla releellä). Mutta jos ilmamäärämittarilta ei tule signaaliaa pumpulle(siis se toinen rele ei lähde mukaan syystä tai toisesta), kone sammuu. Tällä halutaan estää se, että esim. onnettomuustilanteessa bensapumppu ei jää päälle vaikka kone sammuu.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎