Kyseessä e32 750 1988 automaatti-ilmastoinnilla.
Käynnistyksen jälkeen kaikki puhaltimen ja lämpötilan säädöt toimii normaalisti. Kaikki puhaltimen nopeudet löytyy, vasen ja oikea puoli säätyy eri lämpötiloihin jne. 10-15min ajon jälkeen alkaa sisään tuleva lämpötila laskea ja jää johonkin haalealle selvästi asetuslämpötilaa alemmas. Ei auta vaikka miten veivais lämmönsäätörinkuloita. Ainoa konsti saada taas kuumempaa on sammuttaa auto tai käyttää puhaltimen kytkintä 0-asennossa. Tämän jälkeen välittömästi tulee taas kuumaa. Jos kuskin puolen lämmönsäätä on maximissa tai tuulilasin sulatus puhalluspäällä, niin sitten tulee kuumaa vaikka maailman tappiin asti ja kabiini muuttuu saunaksi
Vaihdettu just lämppärin kenno (vuosi glygolit lasille) ja miekka (muut kuin max nopeus hukassa). Toi lämmön hiipumisongelma oli jo ennen em. remmpoja. Luulin, että ois tullu kuntoon miekan vaihdolla. Vika on kait jossain muualla:
- vesiventtiilit, olisko niin jumissa että pikku hiljaa hiipivät kiinni
- IHKA säätöyksikkö miekan edessä
- sisälämmön haisteluvastus (mittasin kennon vaihdon yhteydessä ja näytti about oikein huoneenlämmössä ja -20 pakkasessa)
- joku muu..
Olisko kellään vastaan korjauksesta kokemusta ja täsmävinkkejä mistä vika löytyy? Ei viittis alkaa arvaamalla osia vaihteleen.
Käynnistyksen jälkeen kaikki puhaltimen ja lämpötilan säädöt toimii normaalisti. Kaikki puhaltimen nopeudet löytyy, vasen ja oikea puoli säätyy eri lämpötiloihin jne. 10-15min ajon jälkeen alkaa sisään tuleva lämpötila laskea ja jää johonkin haalealle selvästi asetuslämpötilaa alemmas. Ei auta vaikka miten veivais lämmönsäätörinkuloita. Ainoa konsti saada taas kuumempaa on sammuttaa auto tai käyttää puhaltimen kytkintä 0-asennossa. Tämän jälkeen välittömästi tulee taas kuumaa. Jos kuskin puolen lämmönsäätä on maximissa tai tuulilasin sulatus puhalluspäällä, niin sitten tulee kuumaa vaikka maailman tappiin asti ja kabiini muuttuu saunaksi
Vaihdettu just lämppärin kenno (vuosi glygolit lasille) ja miekka (muut kuin max nopeus hukassa). Toi lämmön hiipumisongelma oli jo ennen em. remmpoja. Luulin, että ois tullu kuntoon miekan vaihdolla. Vika on kait jossain muualla:
- vesiventtiilit, olisko niin jumissa että pikku hiljaa hiipivät kiinni
- IHKA säätöyksikkö miekan edessä
- sisälämmön haisteluvastus (mittasin kennon vaihdon yhteydessä ja näytti about oikein huoneenlämmössä ja -20 pakkasessa)
- joku muu..
Olisko kellään vastaan korjauksesta kokemusta ja täsmävinkkejä mistä vika löytyy? Ei viittis alkaa arvaamalla osia vaihteleen.
Comment