Elikkäs ongelma yksilö on tuollanen 730, vm 88, jossa ostohetkellä oli lohko halki. 3 litranen nokalta pois ja tilalle 3,5 litranen samanikäsestä yksilöstä.. Nyt ongelmana lämpöjen nousu! Oon ilmannut järjestelmää moneen otteeseen, koittanu jopa sitä pepsi pullo konstia, mutta turhaan.. Termostaatin vaihdoin ku epäilin että se oisi sökö, vaan eipä auttanu sekään.. Alavesiletku pysyy kylmänä ja lämmöt nousee punaselle! Onko jollain vielä vinkkejä mitä voisi seuraavaks koittaa??
e32 käy kuumana
Collapse
X
-
vesipumppu kaput, jäähdytin tukossa?Originally posted by toniros78 View PostElikkäs ongelma yksilö on tuollanen 730, vm 88, jossa ostohetkellä oli lohko halki. 3 litranen nokalta pois ja tilalle 3,5 litranen samanikäsestä yksilöstä.. Nyt ongelmana lämpöjen nousu! Oon ilmannut järjestelmää moneen otteeseen, koittanu jopa sitä pepsi pullo konstia, mutta turhaan.. Termostaatin vaihdoin ku epäilin että se oisi sökö, vaan eipä auttanu sekään.. Alavesiletku pysyy kylmänä ja lämmöt nousee punaselle! Onko jollain vielä vinkkejä mitä voisi seuraavaks koittaa??F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
Originally posted by toniros78 View PostElikkäs ongelma yksilö on tuollanen 730, vm 88, jossa ostohetkellä oli lohko halki. 3 litranen nokalta pois ja tilalle 3,5 litranen samanikäsestä yksilöstä.. Nyt ongelmana lämpöjen nousu! Oon ilmannut järjestelmää moneen otteeseen, koittanu jopa sitä pepsi pullo konstia, mutta turhaan.. Termostaatin vaihdoin ku epäilin että se oisi sökö, vaan eipä auttanu sekään.. Alavesiletku pysyy kylmänä ja lämmöt nousee punaselle! Onko jollain vielä vinkkejä mitä voisi seuraavaks koittaa??
Limupullo ei auta tässä mitään koska paisari on muutenkin järjestelmän korkein kohta. Lue FAQ alueelta M30 ilmaus ja tarkista peto2 mainitsemat kohteet.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Tää kone ja syyläri on sellasesta autosta jonka ajoin ostopaikalta kotiin, n. 25 km, eikä sillä matkalla ollut mitään ongelmaa.. Tuon fagin oon lukenu ja sen mukaa koittanu ilmailla, tuloksetta.. Ja itseasiassa neste kyllä kiertää järjestelmässä kun kerran lämmintä puhaltaa! Ja alavesiletkua kun rutistelee nii paisarissa lotisee!
Last edited by toniros78; 05-11-2010, 18:48.
Comment
-
No nouseeko ne lämmöt ajossakin vai vaan paikallaan ?Originally posted by toniros78 View PostTää kone ja syyläri on sellasesta autosta jonka ajoin ostopaikalta kotiin, n. 25 km, eikä sillä matkalla ollut mitään ongelmaa.. Tuon fagin oon lukenu ja sen mukaa koittanu ilmailla, tuloksetta.. Ja itseasiassa neste kyllä kiertää järjestelmässä kun kerran lämmintä puhaltaa! Ja alavesiletkua kun rutistelee nii paisarissa lotisee!
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
jos paikallaan niin flekti vaihtoon! itellä oli samaa ongelmaa kaupunkiajossa ja paikallaan ollessa auto käynnissä. uus flekti ja johan kelpaa
e34 540ia -94 Batmobile
candy-king
ex: e32 735i -89
e34 525i -89
Comment
-
Paikallaan oon sitä käyttäny. Projekti on vielä siinä kunnossa että ei voi ajoon lähtee.. Kun koneen käynnistää kylmänä nii lämmöt nousee n. 5 minuutis johku puoleen väliin = ilmeisesti normaali käyntilämpötila, sitte ne pysyy siinä 5-10 minuuttii ja sitte nousee hiljakselleen punaselle! Alavesiletku pysyy kylmänä, ylävesi lämpeää ja paisuntasäiliössä vesi lämpee, syyläri pysyy viileenä! Epäilin itse tuota termostaattia mutta en tiiä voiko uus termari olla valmiiks kaput??Originally posted by Peltsii View PostNo nouseeko ne lämmöt ajossakin vai vaan paikallaan ?
Comment
-
Tarkista että termari on oikeinpäin.. Ja voihan se uusikin olla rikki, testaa vaikka kattilassa paistolämpömittarin kanssaOriginally posted by toniros78 View PostPaikallaan oon sitä käyttäny. Projekti on vielä siinä kunnossa että ei voi ajoon lähtee.. Kun koneen käynnistää kylmänä nii lämmöt nousee n. 5 minuutis johku puoleen väliin = ilmeisesti normaali käyntilämpötila, sitte ne pysyy siinä 5-10 minuuttii ja sitte nousee hiljakselleen punaselle! Alavesiletku pysyy kylmänä, ylävesi lämpeää ja paisuntasäiliössä vesi lämpee, syyläri pysyy viileenä! Epäilin itse tuota termostaattia mutta en tiiä voiko uus termari olla valmiiks kaput??DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Termari on oikeinpäin, bii metalli "kuumalla" puolella.. Tarvii varmaan koittaa tota keittämistä, ja kävipä mielessä että jättäis koko termostaatin pois ja koittas että mitä se tekee, ei pitäs ainakaa nesteen kulussa olla mitään esteitä sillon..Originally posted by Peltsii View PostTarkista että termari on oikeinpäin.. Ja voihan se uusikin olla rikki, testaa vaikka kattilassa paistolämpömittarin kanssa
Comment
-
tuskin vika siinä kerta neste ei kierrä jäähdyttimessä :thinkOriginally posted by Dew View PostOiskohan visko paskana? Lähteekö flekti pyörimään kovempaa kun lämmöt nousee?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Juu ei ol flektistä johtuvaa tää.. Otin tänään termostaatin pois ja sitte sisälle tekeen soppaa.. Aukeshan tuo kun vesi vaan tarpeeks lämpes! Elikkä termari toimii. Laitoin termarin paikalles ja aloin ilmaamaan ja lämmöt karkailee edelleen.. Taitaa vaan joku ilmakupla olla niin tiukkaan tarrannu kiinni järjestelmään että tekee kiusaa siellä. Luulis meinaten tuon termostaatin aukeevan siellä kotelossaankin jos kerran kattilassakin aukee! :think Tarvii koittaa ilmata sitä viä muutaman kerran ja jos ei ala toimiin ni
!!
Comment
-
Reikä jäähdytysjärjestelmässä esim lämppärin kennon kohdilla kerää ilmakuplaa pikkuhiljaa sinne ja kun auto ei oo ajossa niin ei pääse edes pikkuhiljaa poistumaan, pitäis varmaan koeponnistaa toi jäähdytysjärjestelmä? laskee joku 1 bar sinne painetta ja kattoo pitääkö...
sigpic
Comment
-
Oli pakko mennä taas tänään tönkiin sinne pellin alle ja alotin homman nii että aloin koneen ollessa kylmä ni puristeleen alavesiletkua ja kiinnitin huomion erikoiseen ääneen joka kuului aina kun letkusta rutistin, paikallistin suhinan vesiventtiilin tienoolle ja otinkin kyseisen kikkareen pöydälle että näkee paremmin mikä se on miehiään.. Purin pumpun päästä sen kannen pois ja sieltähän se suhinan lähde löytyikin! Elikkäs se kannen tiiviste oli poikki.. Mutta olipa tuo pumppukin jumissa ja sitä kun purkasin nii tulin siihen tulokseen että heti aamulla alkaa ankara soittelu että mistä sais uuden tilalle. Jos vaan tuo katkennut tiiviste aiheutti sen että koneesta ei ilma lähtenyt ja lämmöt nousi ni kyllä on perskeles pienestä kii..Originally posted by Janssoni View PostReikä jäähdytysjärjestelmässä esim lämppärin kennon kohdilla kerää ilmakuplaa pikkuhiljaa sinne ja kun auto ei oo ajossa niin ei pääse edes pikkuhiljaa poistumaan, pitäis varmaan koeponnistaa toi jäähdytysjärjestelmä? laskee joku 1 bar sinne painetta ja kattoo pitääkö..
Nooh, laitan lisää viestiä ja vaikka muutaman kuvan mokomasta ku saan uuden pumpun paikalleen ja koneeseen nesteet sisälle ja koitettua että alkasko ne lämmöt pysyyn kurissa!
Comment
Comment