Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 käy kuumana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toniros78
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 23
    • Nakkila

    e32 käy kuumana

    Elikkäs ongelma yksilö on tuollanen 730, vm 88, jossa ostohetkellä oli lohko halki. 3 litranen nokalta pois ja tilalle 3,5 litranen samanikäsestä yksilöstä.. Nyt ongelmana lämpöjen nousu! Oon ilmannut järjestelmää moneen otteeseen, koittanu jopa sitä pepsi pullo konstia, mutta turhaan.. Termostaatin vaihdoin ku epäilin että se oisi sökö, vaan eipä auttanu sekään.. Alavesiletku pysyy kylmänä ja lämmöt nousee punaselle! Onko jollain vielä vinkkejä mitä voisi seuraavaks koittaa??
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by toniros78 View Post
    Elikkäs ongelma yksilö on tuollanen 730, vm 88, jossa ostohetkellä oli lohko halki. 3 litranen nokalta pois ja tilalle 3,5 litranen samanikäsestä yksilöstä.. Nyt ongelmana lämpöjen nousu! Oon ilmannut järjestelmää moneen otteeseen, koittanu jopa sitä pepsi pullo konstia, mutta turhaan.. Termostaatin vaihdoin ku epäilin että se oisi sökö, vaan eipä auttanu sekään.. Alavesiletku pysyy kylmänä ja lämmöt nousee punaselle! Onko jollain vielä vinkkejä mitä voisi seuraavaks koittaa??
    vesipumppu kaput, jäähdytin tukossa?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      #3
      Originally posted by toniros78 View Post
      Elikkäs ongelma yksilö on tuollanen 730, vm 88, jossa ostohetkellä oli lohko halki. 3 litranen nokalta pois ja tilalle 3,5 litranen samanikäsestä yksilöstä.. Nyt ongelmana lämpöjen nousu! Oon ilmannut järjestelmää moneen otteeseen, koittanu jopa sitä pepsi pullo konstia, mutta turhaan.. Termostaatin vaihdoin ku epäilin että se oisi sökö, vaan eipä auttanu sekään.. Alavesiletku pysyy kylmänä ja lämmöt nousee punaselle! Onko jollain vielä vinkkejä mitä voisi seuraavaks koittaa??

      Limupullo ei auta tässä mitään koska paisari on muutenkin järjestelmän korkein kohta. Lue FAQ alueelta M30 ilmaus ja tarkista peto2 mainitsemat kohteet.
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • toniros78
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 23
        • Nakkila

        #4
        Tää kone ja syyläri on sellasesta autosta jonka ajoin ostopaikalta kotiin, n. 25 km, eikä sillä matkalla ollut mitään ongelmaa.. Tuon fagin oon lukenu ja sen mukaa koittanu ilmailla, tuloksetta.. Ja itseasiassa neste kyllä kiertää järjestelmässä kun kerran lämmintä puhaltaa! Ja alavesiletkua kun rutistelee nii paisarissa lotisee!
        Last edited by toniros78; 05-11-2010, 18:48.

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #5
          Originally posted by toniros78 View Post
          Tää kone ja syyläri on sellasesta autosta jonka ajoin ostopaikalta kotiin, n. 25 km, eikä sillä matkalla ollut mitään ongelmaa.. Tuon fagin oon lukenu ja sen mukaa koittanu ilmailla, tuloksetta.. Ja itseasiassa neste kyllä kiertää järjestelmässä kun kerran lämmintä puhaltaa! Ja alavesiletkua kun rutistelee nii paisarissa lotisee!
          No nouseeko ne lämmöt ajossakin vai vaan paikallaan ?
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • waudeville
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 2089
            • Nokia

            #6
            jos paikallaan niin flekti vaihtoon! itellä oli samaa ongelmaa kaupunkiajossa ja paikallaan ollessa auto käynnissä. uus flekti ja johan kelpaa
            e34 540ia -94 Batmobile
            candy-king

            ex: e32 735i -89
            e34 525i -89

            Comment

            • toniros78
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 23
              • Nakkila

              #7
              Originally posted by Peltsii View Post
              No nouseeko ne lämmöt ajossakin vai vaan paikallaan ?
              Paikallaan oon sitä käyttäny. Projekti on vielä siinä kunnossa että ei voi ajoon lähtee.. Kun koneen käynnistää kylmänä nii lämmöt nousee n. 5 minuutis johku puoleen väliin = ilmeisesti normaali käyntilämpötila, sitte ne pysyy siinä 5-10 minuuttii ja sitte nousee hiljakselleen punaselle! Alavesiletku pysyy kylmänä, ylävesi lämpeää ja paisuntasäiliössä vesi lämpee, syyläri pysyy viileenä! Epäilin itse tuota termostaattia mutta en tiiä voiko uus termari olla valmiiks kaput??

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #8
                Originally posted by toniros78 View Post
                Paikallaan oon sitä käyttäny. Projekti on vielä siinä kunnossa että ei voi ajoon lähtee.. Kun koneen käynnistää kylmänä nii lämmöt nousee n. 5 minuutis johku puoleen väliin = ilmeisesti normaali käyntilämpötila, sitte ne pysyy siinä 5-10 minuuttii ja sitte nousee hiljakselleen punaselle! Alavesiletku pysyy kylmänä, ylävesi lämpeää ja paisuntasäiliössä vesi lämpee, syyläri pysyy viileenä! Epäilin itse tuota termostaattia mutta en tiiä voiko uus termari olla valmiiks kaput??
                Tarkista että termari on oikeinpäin.. Ja voihan se uusikin olla rikki, testaa vaikka kattilassa paistolämpömittarin kanssa
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • toniros78
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 23
                  • Nakkila

                  #9
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Tarkista että termari on oikeinpäin.. Ja voihan se uusikin olla rikki, testaa vaikka kattilassa paistolämpömittarin kanssa
                  Termari on oikeinpäin, bii metalli "kuumalla" puolella.. Tarvii varmaan koittaa tota keittämistä, ja kävipä mielessä että jättäis koko termostaatin pois ja koittas että mitä se tekee, ei pitäs ainakaa nesteen kulussa olla mitään esteitä sillon..

                  Comment

                  • Dew
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 272
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Oiskohan visko paskana? Lähteekö flekti pyörimään kovempaa kun lämmöt nousee?
                    BMW 325i Cabriolet -90

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      Originally posted by Dew View Post
                      Oiskohan visko paskana? Lähteekö flekti pyörimään kovempaa kun lämmöt nousee?
                      tuskin vika siinä kerta neste ei kierrä jäähdyttimessä :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Dew
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 272
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        tuskin vika siinä kerta neste ei kierrä jäähdyttimessä :think
                        Aivan enpä huomannut tuota mainintaa, että syyläri pysyy viileänä
                        BMW 325i Cabriolet -90

                        Comment

                        • toniros78
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 23
                          • Nakkila

                          #13
                          Juu ei ol flektistä johtuvaa tää.. Otin tänään termostaatin pois ja sitte sisälle tekeen soppaa.. Aukeshan tuo kun vesi vaan tarpeeks lämpes! Elikkä termari toimii. Laitoin termarin paikalles ja aloin ilmaamaan ja lämmöt karkailee edelleen.. Taitaa vaan joku ilmakupla olla niin tiukkaan tarrannu kiinni järjestelmään että tekee kiusaa siellä. Luulis meinaten tuon termostaatin aukeevan siellä kotelossaankin jos kerran kattilassakin aukee! :think Tarvii koittaa ilmata sitä viä muutaman kerran ja jos ei ala toimiin ni !!

                          Comment

                          • Janssoni
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 371
                            • Helsinki

                            #14
                            Reikä jäähdytysjärjestelmässä esim lämppärin kennon kohdilla kerää ilmakuplaa pikkuhiljaa sinne ja kun auto ei oo ajossa niin ei pääse edes pikkuhiljaa poistumaan, pitäis varmaan koeponnistaa toi jäähdytysjärjestelmä? laskee joku 1 bar sinne painetta ja kattoo pitääkö..
                            .



                            sigpic

                            Comment

                            • toniros78
                              Newbiemmer
                              • Oct 2010
                              • 23
                              • Nakkila

                              #15
                              Originally posted by Janssoni View Post
                              Reikä jäähdytysjärjestelmässä esim lämppärin kennon kohdilla kerää ilmakuplaa pikkuhiljaa sinne ja kun auto ei oo ajossa niin ei pääse edes pikkuhiljaa poistumaan, pitäis varmaan koeponnistaa toi jäähdytysjärjestelmä? laskee joku 1 bar sinne painetta ja kattoo pitääkö..
                              Oli pakko mennä taas tänään tönkiin sinne pellin alle ja alotin homman nii että aloin koneen ollessa kylmä ni puristeleen alavesiletkua ja kiinnitin huomion erikoiseen ääneen joka kuului aina kun letkusta rutistin, paikallistin suhinan vesiventtiilin tienoolle ja otinkin kyseisen kikkareen pöydälle että näkee paremmin mikä se on miehiään.. Purin pumpun päästä sen kannen pois ja sieltähän se suhinan lähde löytyikin! Elikkäs se kannen tiiviste oli poikki.. Mutta olipa tuo pumppukin jumissa ja sitä kun purkasin nii tulin siihen tulokseen että heti aamulla alkaa ankara soittelu että mistä sais uuden tilalle. Jos vaan tuo katkennut tiiviste aiheutti sen että koneesta ei ilma lähtenyt ja lämmöt nousi ni kyllä on perskeles pienestä kii.. Nooh, laitan lisää viestiä ja vaikka muutaman kuvan mokomasta ku saan uuden pumpun paikalleen ja koneeseen nesteet sisälle ja koitettua että alkasko ne lämmöt pysyyn kurissa!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎