Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 käy kuumana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Poraa termariin 1 -1,2 mm reikä sulkulevyn yläosaan (eli reikäpuoli ylöspäin asennettessa), helpottaa ilmausta eikä tee ilmalukkoa vaikka järjestelmään pääsisikin ilmaa jostakin. Mitään haittaa ei näin pienestä reiästä ole.
    M3x ilmatessa täytyy myös muistaa avata sitä termarikotelon ilmausruuvia. muita kikkakolmosia ei tarvita. Alavesiletkun ei kuulukaan lämmetä juurikaan, sinne tuleva nestehän on juuri jäähdyttimen jäähdyttämää. jäähdytin toki lämpenee kun termostaatti on auki ja neste kiertää, pääosin yläosastaan.

    Comment

    • toniros78
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 23
      • Nakkila

      #17
      Originally posted by WSE1 View Post
      Poraa termariin 1 -1,2 mm reikä sulkulevyn yläosaan (eli reikäpuoli ylöspäin asennettessa), helpottaa ilmausta eikä tee ilmalukkoa vaikka järjestelmään pääsisikin ilmaa jostakin. Mitään haittaa ei näin pienestä reiästä ole.
      M3x ilmatessa täytyy myös muistaa avata sitä termarikotelon ilmausruuvia. muita kikkakolmosia ei tarvita. Alavesiletkun ei kuulukaan lämmetä juurikaan, sinne tuleva nestehän on juuri jäähdyttimen jäähdyttämää. jäähdytin toki lämpenee kun termostaatti on auki ja neste kiertää, pääosin yläosastaan.
      Tuo reiän poraaminen käväsi jo kertaalleen mielessä.. Saan sen vesiventtiilin pumpun varmaan huomenna ni koitan sen uuden ehjän kanssa että miten vaikuttaa! Ei oo kyllä yhdenkään entisen auton jäähdytyksen kanssa ollu näin hankalaa, ja jokusen kerran oon nesteet jo ehtiny valuttaan alas, millon on vesipumppua vaihdettu, millon termostaattia.. Ehkä tääkin vielä iloks tästä muuttuu!

      Nonnih, löytyhän sieltä lisää ongelmia ku vaan tarpeeks syvältä tutkaili.. Syyläristä löyty n. 5 cm pitkä halkeema josta hiljakseltaan nesteet tuli pihalle ja tietty se siitä samasta railosta hörppäs ilmaa tilalle.. Nyt uutta syylärii mettästään!
      Last edited by toniros78; 12-11-2010, 09:09.

      Comment

      • toniros78
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 23
        • Nakkila

        #18
        Lähtihän se ilma vihdosta viimein järjestelmästä! Viat: vesiventtilin sähköpumpun tiiviste poikki ja paremmin ku sitä pumppua tutkein ni olihan se sähköpuolikin sökönä, jotenka Rinta-Joupilta Porista uus, hinta 125 €, syylärissä oli sittenkin halkeama, uuden sain Tmi Eero Mieloselta 175 euron hintaan ja vaihdoin siihen vielä varmuuden vuoks toisen viskon ni ei pitäs siinäkään olla mitään vikaa enää, visko löytyi omasta miljoonaämpäristä..

        Seuraavaks otetaan kuskin oven lasi käsittelyyn ku se piru ei liiku mihkään suuntaan! Rele boksissa kyllä kuuluu napsutus ku nappulasta painaa ja moottori toimii ku suoraan akusta laittaa siihen sähkön! Polttoaine mittari ei mielestäni hievahtanut suuntaan eikä toiseen vaikka lurautin n. 20 litraa bensaa tankkiin, liekö se mittariston patteri tullu tiensä päähän.. Muuton tuo projekti alkaa oleen loppusuoralla! Maali pintaan, tuulilasi paikalleen, leiman haku (joka toivottavasti tulee helpolla), ja sitte raakaa ajoa.. Yritän saada niitä kuvia tänne josain välissä jahka töiltäni ehdin, josko joku vaikka sattus oleen kiinnostunu näkemään tuon härvelin..

        Tässä kohtaa kiitän ja kumarran kaikille vinkkiä laittaneille!

        Comment

        • toniros78
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 23
          • Nakkila

          #19
          Jaahans.. Nyt on vehjes ollu ajos n. 3 viikkoa ja lämpöongelma haittaa edelleen! Tai siis.. Kone ilmeisesti käy ihan normilämpösenä, mittari taitaa vaan näyttää jotain aivan omiaan! Kun motti on kylmä, laittaa virrat päälle niin lämpömittari värähtää sinisen alueen puolivälin tienoolla, termarikotelolta sinisen anturin töpseli irti nii viisari tipahtaa siihen ensimmäiseen valkoseen viivaan. Uudella anturilla tekee saman..

          Auto käymään ja lämmöt kipuaa todella nopeasti, n. 5 min, kello 12, pysyvät siinä hetken ja hiljakseltaan lähtevät nousemaan kohti punasta.. Viisari sojottaa hetken päästä ihan siinä punasen rajalla ja siihen se sitten pysähtyykin! Ei merkitystä käykö auto paikallaan vai onko vauhtia 100!

          Sitten kun auton sammuttaa, jättää virrat päälle että lämppäri puhaltaa lämmintä niin viisari putoaa muutamassa minuutissa siihen puoleen väliin ja siihen se sitte jämähtää pitemmäks aikaa..

          Mikäs se toinen, oisko ollut väriltään musta, anturi siinä termarikotelossa on? Onkohan tuo mittari tullu tiensä päähän?? Autoon on vaihdettu 3 litrasen koneen tilalle 3,5 litranen + moottorinohjaus boksi, edellisestä elämästä 3 litrasen kanssa en tiiä mitään koska lohko oli siitä halki enkä oo kyseisen koneen kanssa autoa käyttäny.. Niin ja tää 3,5 l on vuoden vanhempi mitä auto itse, tuskin sillä silti merkitystä..

          Auton vin 2184222, vuosimalli -88, mittaristo toimii muuten ok, paitsi matkamittari näyttää 299960, mikä johtuu ilmeisesti siitä koodiplugista..

          Comment

          • SpeechMan
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 14
            • Turku

            #20
            Tulipahan sellainen mieleen, että itsellä oli aikoinaan opelissa lämpöongelmia. Vaihdoin kaikki mahdolliset osat, mutta ei auttanut. Lopulta hain lainaan infrapunalämpömittarin ja mittailin lämpöjä konehuoneesta, lopputuloksena: Moottorin lämmöt ok ja vika löytyi mittariston hajonneesta jännittenrekkulasta. Uusi rekkula olisi maksanut sen verran paljon, että jätin vaihtamatta ja ajelin tyytyväisenä 200tkm vaikka lämmöt välillä olikin punaisella.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎