Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750iL ja ikkunat senkun huurtuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    E32 750iL ja ikkunat senkun huurtuu

    Alkaa olla aika kiusallinen ongelma jo. Alkuun lämppärinkenno vuoti ja ikkunat oli aina huurussa, sekä glykoli haisi. Vaihdoin kennon, eikä glykoli enään haise mutta ikkunat tuntuu huurtuvan. Käytin autoa lämpimäksi ja seurasin vuotoja ennen kuin löin kasaan lopullisesti uudella kennolla. Nesteen kulutus on nyt seurannan alla.

    Tuulilasiin tulee kuskinpuolelle aina samaan kohtaa huurretta kun auton pysäköi/sammuttaa. Myös takalasi tuntuu olevan ikijäässä, eikä sula muutaku takalasinlämppärillä.

    Onko se nyt sitten lattiamatto märkä jostain? Vaikka ei kyllä kennon vaihdon yhteydessä vaikuttanut märältä mistään. Vai ilmakanavissa on vaan nestettä/höyryä vuotavan kennon ajalta (pois saaminen lähes mahdoton?).

    Ajossa kuitenkin ikkunat pysyy auki. Auto on 87, joten raikkariakaan ei ole.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Todennäköisesti siellä on lattiamatossa kosteutta. Vuorokaudeksi sisätilanlämppäri puhaltamaan ikkunat aavistuksen raollaan, tai johonkin lämpöiseen halliin kaikki luukut auki vuorokaudeksi-pariksi.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      #3
      Ootko tarkistanu lattiamaton kuskin ja apparin jalkotilasta ? Jos ne kumitulpat on pohjasta irti, matto on varmasti märkä ja pohja mätänee alta.. Tosin tämän varmaan tiesitkin

      Itellä oli yhdessä 535:ssä muurahaispesäkin märän lattiamaton alla
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14439
        • Oulu

        #4
        Kyllä ne tulpat on paikallaan, jalkatilasta matot on kuivat. :think
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Automaatti-ilmastoinnilla? Kennolle tuleva muoviputki ja o-renkaat alkuperäiset?
          Yleensä siinä putkessa on hiushalkeama, mitä ei huomaa oikeastaan mitenkään. Tämän takia itse jouduin purkamaan E34:n keskikonsolin kahteen otteeseen... oli samat ongelmat.

          Glykolit kannattaa pestä niistä ikkunoista jollakin myrkyllä.. ei perusfairy taida riittää.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14439
            • Oulu

            #6
            Eipä sitä 750i:ssä muuta oo ollu ku IHKA. Glykolit on pesty ikkunasta wurthin puhdistusaineella pariin otteeseen. Muoviputki on alkuperäinen, mutta o-renkaat uudet. Jenkkipojat kyllä suositteli korvaamaan tuon muovipätkän ihan letkulla, mutta en sitä tehnyt. Ilmeisesti ois pitäny tällä kertaa heitä uskoa. EDIT: Tähän tyyliin; http://www.bimmerboard.com/forums/posts/599811

            Oiskohan se nyt sitten se... Noh, eipä tuo tietenkään iso rasti ole käyttää tuo auki vielä kertaalleen.

            Justiin kävin tuossa tutkimassa ja matto ei kyllä ole mistään märkä, eikä edes "jäässä", kuten tällä -21c keleillä olettaisi. Ei edes kennon alta kun kädellä pääsee sinnekkin asti kokeilemaan.
            Last edited by zener; 27-11-2010, 20:00.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Haukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1366
              • Valkeala

              #7
              mulla samaa vikaa e34 ilmastoinnilla ja ei suodatinta. Kenno vaihdettu. Silti huurtaa tuulilasista kuskin naaman kohalta pään kokosen läntin aina. Itse olen alkanut miettiä et voiko kanavat olla tukossa tai kanavissa jotain märkiä lehtiä tai jotain...? Eikä oo märät lattiat...

              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8
                Olihan ne ihkan säätömoottorit kaikki paikoillaan? Yleensä ainakin yksi niistä on irti.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14439
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by superb View Post
                  Olihan ne ihkan säätömoottorit kaikki paikoillaan? Yleensä ainakin yksi niistä on irti.
                  Ei ole kiinni nuo keskisuuttimien ilmansekoitusmoottorit. Hankala korjata tuo kuskinpuoleinen, ilman että ottaa kojetaulun pois. Meinaatko että on vaikutusta? Pitäsköhän noi läpät laittaa kiinni asentoon talveksi, kun ei pysty niitä korjaamaan ennenku kesä tulee. :think

                  Originally posted by Haukkis View Post
                  mulla samaa vikaa e34 ilmastoinnilla ja ei suodatinta. Kenno vaihdettu. Silti huurtaa tuulilasista kuskin naaman kohalta pään kokosen läntin aina. Itse olen alkanut miettiä et voiko kanavat olla tukossa tai kanavissa jotain märkiä lehtiä tai jotain...? Eikä oo märät lattiat...

                  Ootko käyttäny lämppärin etuvastusta "miekkaa" irti? Sieltähän näkis kennojen etupuolelle, että oisko siellä paskaa ja lehtiä. Taidanpa tehdä sen ekana, kun on helpoin.
                  Last edited by zener; 27-11-2010, 20:25.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

                    #10
                    Ensin kannattaa selvittää onko "huurre" glykolia vai vettä. Sormella pyyhkäisee ja maistaa sormea, glykolin maku erottuu kyllä. Jos se on pelkkää kosteutta, niin autoon saunan lämmöt yön yli niin kuivuu koivunlehdet ja vaahteransiemenet ilmakanavistakin.
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                    Comment

                    • Kiko750
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 361
                      • Oulu/Finland

                      #11
                      Jos se lasille tuleva huurre on edelleen glykolia "makeaa", niin sitten se kennolta lähtevä putki tai joku O-renkaista varmaan vuotaa vielä vaikka testeissä kasausvaiheessa näytti kuivalta. Uusi kenno tuskin on porsinu muutamassa päivässä jos ei ole väännelty asennettaessa.
                      Itte vaihtelin 88' 750:een noi kamat viime talvena ja en kerta kaikkiaan viitiny laittaa sitä vanhaa kennolta lähtevää muoviputkea kun kaikki muu tuli uutta. Marmoritiskillä putki oli muistaakseni 65€. Eipä ole vuotanu ja lasit pysyy kirkkaana

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14439
                        • Oulu

                        #12
                        Maistelin kovasti, mutta ei se kyllä minusta glykolille maistu. Täytyy vielä koittaa uudestaan, kun tuntuu että välillä huurua ei tule ikkunalle juuri ollenkaan ja sitten välillä siinä kuskinpuolella on semmonen pään kokonen huuruläntti.

                        Mutta mahtaa olla niin että täytyy käyttää tuo vielä levällään...
                        Last edited by zener; 28-11-2010, 11:30.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Haukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1366
                          • Valkeala

                          #13
                          Originally posted by zener View Post
                          Ootko käyttäny lämppärin etuvastusta "miekkaa" irti? Sieltähän näkis kennojen etupuolelle, että oisko siellä paskaa ja lehtiä. Taidanpa tehdä sen ekana, kun on helpoin.
                          En oo irrottannu. Mistäs toi irrotetaan, onko paha homma? :think

                          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14439
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Haukkis View Post
                            En oo irrottannu. Mistäs toi irrotetaan, onko paha homma? :think
                            Saman verran pitää purkaa, ku vaihtas raikkarin. Eli hanskalokero, keskikonsolin sivuverhoilu, vänkärin jalkatilan ilma kanava.

                            EDIT: kyllä tuo tuntuu olevan pelkkää kosteutta. Glykolin makua en tuosta höyrystä saa esille vaikka kuin maistelisi.
                            Last edited by zener; 28-11-2010, 22:48.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14439
                              • Oulu

                              #15
                              Otinpa miekan pois... Ja täytyy sanoa että kyllä on perseestä ku ei oo raikkaria. Etummainen kenno on aivan paskan peitossa ja kotelo oli aivan täynnä lehtiä/männynkäpyjä/oravia/hirviä/jäniksi yms. Ei oo tuonne varmaan koskettu auton elinkaaren aikana koskaan. Harmi kun ei ole paineilmaa niin pitää ens viikolla koululla putsata kunnolla tuo ja imuroida.

                              Pistin nyt kuitenki 2100w terminin pöhisemään tuonne että josko se vähän paikkoja kuivattas.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎