Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E32 750 -88, tehot tippuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Monuve
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 89

    BMW E32 750 -88, tehot tippuu

    kun kone lämpeää

    En tiedä vielä, tippuuko toinen motti pois pelistä vai mikä...

    Ilmeni nyt ensimmäisillä pakkasilla.

    Kylmänä tehot aivan normaalisti tallella ja kun kone lämpeää niin joskus tehot lähtetät.

    Mutta aina kun kone on ajettu lämpiväksi niin tehot häviävät, ihan kuin kävisi toisella motilla. Mitään herjauksia ja vikakoodeja ei anna... Ei eml-valoa ei muita...

    Vinkkejä mistä vikaa hakemaan... sen verran ehtisin katsomaan, että molemmista putkista tulee savua :=)

    Tässä toinen topic joka oli vikana joka korjaantui bensapumppujen vaihdolla... kun toinen puoli ei toiminut ->

    Last edited by Monuve; 11-12-2011, 18:35. Reason: edit
  • Kiko750
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 358
    • Oulu/Finland

    #2
    Kun tehot on kateissa tsekkaa:
    - tuleeko bensaa molemmille puolille (pumput, releet, pumppujen sulakkeet...)
    - tuleeko kipinää tulpille molemmille puolille (virranjakan kansi, puola, puolan johto...)

    mahdollisia muita vikapaikkoija:
    - kampiakselin asentotunnistimet (2kpl konee etupäässä)
    - maffit, voi vaihtaa ristiin ja tsekata siirtyykö vika toisella puolelle

    V12 käy hämmästyttävän tasaisesti vai toisella lohkolla

    Comment

    • Monuve
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 89

      #3
      Originally posted by Kiko750 View Post
      Kun tehot on kateissa tsekkaa:
      - tuleeko bensaa molemmille puolille (pumput, releet, pumppujen sulakkeet...)
      - tuleeko kipinää tulpille molemmille puolille (virranjakan kansi, puola, puolan johto...)

      mahdollisia muita vikapaikkoija:
      - kampiakselin asentotunnistimet (2kpl konee etupäässä)
      - maffit, voi vaihtaa ristiin ja tsekata siirtyykö vika toisella puolelle

      V12 käy hämmästyttävän tasaisesti vai toisella lohkolla
      Joo täytyy alkaa nyt etsimään vikaa kun on aikaa (ei oo korttia ni ei oo kiire )

      Nyt starttaa muttei käynnisty ees... en tiiä miks... katotaan auttaako ohjeet, päivittelen kun kerkeän

      Comment

      • Monuve
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 89

        #4
        Päivitystä

        Nyt apuja, koska on KIIRE!!! Tulin lomalta ja olipas käynyt niin paska, että kun minulla on tuo invapysäköintilupa niin ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa. No poliisi ei tätä tiennyt ja vei kilvet. No autokin tarvitsi katsastaa, että saan kilvet.

        Eli minulla oli vain aavistus, että se käytetty (jota ei saisi ostaa) bensapumppu jota tässä mallissa on kaksi niin toinen hajosi noin 1kk päästä.

        Niin avasin pumput ja toinen ei käynyt lainkaan. Olin säilyttänyt vanhat ja otin niistä sen ehjän ja vaihdoin.

        No nyt se käy, mutta ei vieläkään täysillä tehoilla. Herjoja kone eikä vikakoodinluku annna.

        Sitä en tajua, että vaikka toisesta maffista otti johdon irti niin mitään ei tapahtunut. Sama juttu molemmissa. No nyt kirjoittaessa tajuan kuinka tyhmä olen, että mitä käy jos irroitan molemmat (en testannut )

        Kysymys nro 1 ->

        Kuvassa on punainen nuoli jonka sisällä on punainen boxi jossa käsittääkseni jumpperi.... onko näin? Eli sillä voisin nyt testata avaamatta toimiiko molemmat pumput? Eli tiedän onko rele rikki.....

        Click image for larger version

Name:	Bensapumpun rele.jpg
Views:	1
Size:	78.6 KB
ID:	4824037


        Kysymys nro 2 ->

        1-4 numerot niin mikkä on tulo ja mitkä lähdöt? (750 E32 2 kpl lähtöjä ja 1kpl paluu?)


        Click image for larger version

Name:	Bensapumpun johdotus.jpg
Views:	1
Size:	79.1 KB
ID:	4824038




        Kysymys nro 3 ->

        Entisessä ongelmassa jossa oli vain pumppu mennyt plus vähän muutakin niin sain tälläisen ohjeen ->

        "Kannattaa tosiaan mitata molemmat kampiakselintunnistimet. Niissä on kolme nastaa, vasemmalta lukien nastat 3,2 ja 1. Nastojen 1 ja 2 välissä tulisi olla noin 540 ohmin resistanssi. Vahva veikkaus on, että toinen on sökö tai johto poikki tms.

        DME:n pääreleet voisi myös tarkistaa (yleensä valkoisia)"

        Tunnistimien johdoista 1 ja 2 katson vain resistanssin?

        Entä mitä tekee Dme päärele ja missä sijaitsee ja miten testataan? Ostetaan uusi ja köyhdytään eläkkeellä vielä lisää


        Puolilla on ajettu 200km ja puolilta tuli kipinää 50km sitten. Voihan sekin olla sökö....

        Mutta näistä nyt lähdetään tehot ensin. Koska tuolla on jo toinen keskustelu (missä kukaaan ei neuvonut kyllä), niin katsastusta varten tarvitsisi korjata yksi pitkä valo (jännite 8,9V, parkit 4V, ja yksi jarruvalo ei toimi)

        Olen ostanut KÄYTETYN valoboxin, mutta ei mitään apuja. Eli täytyykö katsastukseen tehdä niin AMISKYTKENTÄ, että otan toisista virrat... eli esim toisesta pitkästä jännite jne... vihaan sellaisia kytkentöjä. Haluan tehdä aina alusta loppuun saakka hyvin KERRALLA.

        Nyt TAAS kerran apuja forumilaiset, jotta saan kivan auton liikenteeseen

        Comment

        • Kiko750
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 358
          • Oulu/Finland

          #5
          2. kysymykseen bensaletkuista

          1 = syöttö LHS bank
          2 = syöttö RHS bank
          3 = paluu
          4 = menee oikeassa takalokasuojassa olevaan paisuntasäiliöön

          Comment

          • Kiko750
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 358
            • Oulu/Finland

            #6
            Ja kysymykseen 1 pumpun releestä:
            - Kyllä tuo valkoinen johto on jumpperi, jolla yhdistetään relesokkelin kaksi nastaa. Pumpun pitäis alkaa pyöriä jatkuvasti kirjoituksen mukaan, en ole itse testannu.

            - Ja molemmille pumpuille on omat sulakkeet konehuoneen sulakerasiassa, numerot 23 ja 24.

            - Varmin tapa bensantulon tsekkaamiseksi on irrottaa letkut yksi kerrallaan suutintukeilta. Laittaa jatkoletkun kanssa avoimen letkun pään vaikka cokispulloon ja virrat päälle. Jos kaikki toimii pitäis soppaa alkaa tulla. Yllä viitatussa kirjoituksessa oli testattu letkua puristamalla ja kyllä silläkin erottaa letkun missä on paine. Jos epäilee, että bensalinja tai suodatin on tukossa (aika epätodennäköistä), niin sitten irrottaa letkun pumpun kannesta ja vetää siitä erillisen letkun pulloon testin ajaksi.

            Comment

            • Monuve
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 89

              #7
              Kiitos!!

              Kiiitos jo nyt avusta. Tein niin, että käytin autoa puolituntia ja vedin vuorotellen pumppujen releet pois (en vain uskaltanut vielä kokeilla jumpperia kun en ollut varma) niin käynti muuttui heti kun toisen otti pois.

              Nyt kun käytin sitä niin alkoi ottamaan kierroksia, että mahtoiko
              olla tukossa kun seisonut kylmässä?

              Tuosta suutintukista sen verran, että olin huollossa käymässä sen kanssa ja kysyin mitkä ovat tuloletkut bensalle konehuoneeseen niin sehän avasi toisen menon ja tulon Eikös ne voi katsoa bensansäätimiltä, että molemmista tulee? Tai no nythän kerroit jo mitkä ovat lähtöjä ja mitkä tuloja, että kyllä minä silläkin pärjään.... Kiitos!!!!!

              Nyt vain tuo valo-ongelma kuntoon niin voisin katsastaa....
              Kuka Guru auttaa ?



              Originally posted by Kiko750 View Post
              Ja kysymykseen 1 pumpun releestä:
              - Kyllä tuo valkoinen johto on jumpperi, jolla yhdistetään relesokkelin kaksi nastaa. Pumpun pitäis alkaa pyöriä jatkuvasti kirjoituksen mukaan, en ole itse testannu.

              - Ja molemmille pumpuille on omat sulakkeet konehuoneen sulakerasiassa, numerot 23 ja 24.

              - Varmin tapa bensantulon tsekkaamiseksi on irrottaa letkut yksi kerrallaan suutintukeilta. Laittaa jatkoletkun kanssa avoimen letkun pään vaikka cokispulloon ja virrat päälle. Jos kaikki toimii pitäis soppaa alkaa tulla. Yllä viitatussa kirjoituksessa oli testattu letkua puristamalla ja kyllä silläkin erottaa letkun missä on paine. Jos epäilee, että bensalinja tai suodatin on tukossa (aika epätodennäköistä), niin sitten irrottaa letkun pumpun kannesta ja vetää siitä erillisen letkun pulloon testin ajaksi.

              Comment

              • Kiko750
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 358
                • Oulu/Finland

                #8


                Tuossa kuva konehuoneen letkuista suutintukeissa ja säätimissä. Paluulinja yhdistyy paineensäätimien jälkeen ja minulla kaartaa koneen oikealla puolelle eli vastakkaiselle puolelle tulolinjoihin nähden. Joten Realolem kuva ei ole ihan totuudenmukainen tässä.

                Omassa vänkärin puoleinen ajovalo pimeni ja homma korjaantu vaihtamalla toinen käytetty LKM. Noista vanhoista boxeistahan ei ikinä tiedä ovatko jo valmiiksi rikki ellei ole toimivaa autoa missä testata. Ei ole paha homma käyttää LKM boxi auki ja juotella läpi uudestaan.

                Comment

                • Monuve
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 89

                  #9
                  Päivitystä

                  Eli
                  -bensupumput toimivat
                  - puolat toimivat
                  - yksi sulake oli palanut ja nyt toinenkin pitkä toimii
                  - parkit saavat edellleen sen 8,9V eli kai kokeilen juottaa yhden boxin jos lähtisi toimimaan...
                  - toisesta topicista lainattu jonka olen aloittanut
                  -Kannattaa tosiaan mitata molemmat kampiakselintunnistimet. Niissä on kolme nastaa, vasemmalta lukien nastat 3,2 ja 1. Nastojen 1 ja 2 välissä tulisi olla noin 540 ohmin resistanssi. Vahva veikkaus on, että toinen on sökö tai johto poikki tms.
                  - mittasin molemmat niin molemmista tuli 42,9ohmia....
                  - mutta molemmilta puolilta tulee kipinää ja toiselta puolelta kokeilin yhtä tulppaa irti ja löi kipinää.... (tulpat vaihdettu vuosi sitten 100 000km kestäviksi tulpiksi)
                  - eli auto vähän "hörähtää" aina ekalla kerralla kun starttaa, mutta ei käynnisty..... bensaa tulee bensansäätimille saakka ja kipinää. sinne sun tänne .. no tietty 11kpl tulppia on vielä kokeilematta ja jakotukkia en ole irti ottanu, että lentääkö kaikista bensaa.... konehuoneeseen saakka tulee kyllä bensaa molemmin puolinn,,,

                  Eli mistä tutkin seuraavaksi?

                  Enää käymään niin saan katsastukseen... ja korttikin on kohta taskussa

                  Toivottavasti saatte selvää tekstistäni

                  Neuvot olisi tarpeeseen, kiitos jo etukäteen...
                  Last edited by Monuve; 02-03-2012, 12:59. Reason: lisäystä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎