Syyty abs valo palamaan auto E32 730i -92 voiko lukea vikakoodeja ja miten? Kiitän jo vastauksista.
Vikakoodeja voi lukea inpalla tai carsoftilla. Molemmilla kyllä vaikea päästä ABS-boksiin sisälle. Josse valo syttyy kun lähtee ajamaan ja oireina on ollut aiemmin esim. että normaalisti jarruttaessa joskus tuntuu polkimessä että absit rahisee.. niin vika on abs-anturien kehissä. Tämän ikäluokan vehkeissä yleensä selviää putsaamalla kehät ruosteliasta.
sieltä on varmaankin kuluneisuusanturi finaalissa. on 2 kpl toinen edessä muistaakseni repsikan puolella ja toinen takana kuskin puolella
Jarrupalan kuluneisuusanturi ei vaikuta ABS toimintaan.
Kuten Morkai laittoi, jos ei jää palamaan heti startatessa vaan jossain vaiheessa vauhdissa niin kehät syyniin. Jos palaa koko ajan niin anturi/sähkövikaa etsimään.
En kehdannu uutta topiccia avata kun näitä vanhojakin aiheesta on reilusti.
Jokaisen olen lukenut mitä e34 ja e32 löytyy hakusanalla abs..
Aloitan sillä että kerron mikä on ongelma:
Nykyisin, lähden ajamaan ABS valo ja ACS valo hyppää kojelautaan nopeuden ylittäessä n.10 km/h vauhdin.
vieläpä listaan mitä olen tehnyt selvittääkseni abs vikaa (ACS myös autossa)
- ABS overvoltage protection releessä oli vikaa, tämän korjasin niin abs valo sammuu nykyisin kun käynnistän auton(oli välissä ettei sammunut aina..)
- taka-anturit vaihdettu päikseen, ei eroa (nopeusmittari toimii ja vakkari, sekä OBC ja trip mittari) myöskin nopeusmittari virhe pysy samassa marginaalissa molemmilla antureilla.
-etuanturit mitattu jännitteet, en tosin ole varma mittauksesta mutta molemmat näytti samaa 0,1v AC tai -15mV - +15 mV kun pyöritti rengasta
- jokaisen anturin resistanssi n.950-1000 ohm.
- toisesta taka-anturista puuttuu pieni pala siitä kärjestä mutta kumminkin tuntuis pelaavan
-akun jännite 12.7
-Molemmat takakehät putsattu ja toinen etukehä tarkastettu puhtaaksi, jokainen anturi puhdistettu.
-Renkaat identtisiä
Mistä liikkeelle seuraavaksi?
ABS toimii jos jarruttaa hiljasesta vauhdista lukkoon ennenkuin valo syttyy.
Vikakoodit jos lukis esim. carsoftilla tai inpalla kera ADS-kaapelin, niin helpottas. Taka-anturit ei vaikuta mitenkään nopeusmittarin toimintaan, oletettavasti vika on takana ja siinä anturissa josta puuttuu pala.
Myös ABS:n pumppu testataan vasta liikkeelle lähdön jälkeen, joten vika voi olla siinäkin, mutta silloin absit ei kyllä yleensä toimi ollenkaan.
En kehdannu uutta topiccia avata kun näitä vanhojakin aiheesta on reilusti.
Jokaisen olen lukenut mitä e34 ja e32 löytyy hakusanalla abs..
Aloitan sillä että kerron mikä on ongelma:
Nykyisin, lähden ajamaan ABS valo ja ACS valo hyppää kojelautaan nopeuden ylittäessä n.10 km/h vauhdin.
vieläpä listaan mitä olen tehnyt selvittääkseni abs vikaa (ACS myös autossa)
- ABS overvoltage protection releessä oli vikaa, tämän korjasin niin abs valo sammuu nykyisin kun käynnistän auton(oli välissä ettei sammunut aina..)
- taka-anturit vaihdettu päikseen, ei eroa (nopeusmittari toimii ja vakkari, sekä OBC ja trip mittari) myöskin nopeusmittari virhe pysy samassa marginaalissa molemmilla antureilla.
-etuanturit mitattu jännitteet, en tosin ole varma mittauksesta mutta molemmat näytti samaa 0,1v AC tai -15mV - +15 mV kun pyöritti rengasta
- jokaisen anturin resistanssi n.950-1000 ohm.
- toisesta taka-anturista puuttuu pieni pala siitä kärjestä mutta kumminkin tuntuis pelaavan
-akun jännite 12.7
-Molemmat takakehät putsattu ja toinen etukehä tarkastettu puhtaaksi, jokainen anturi puhdistettu.
-Renkaat identtisiä
Mistä liikkeelle seuraavaksi?
ABS toimii jos jarruttaa hiljasesta vauhdista lukkoon ennenkuin valo syttyy.
Kiitos, sehän siellä nyt oli, vaihdoin anturin ja nyt toimii absit kuten pitääkin.
Sekottanut näköjään vähän e38/39 tietoa tän e32/34 kanssa.. No lopputulos ratkasee
Comment