Elikkäs mieli tekisi sekaantua ensimmäiseen 7-sarjalaiseeni. Osto mielessä olisi e32 korinen 735 automaatti. Auton varustettu suht hyvillä varusteilla. Osaisko joku kertoa että millasia tyyppivikoja näissä tuuppaa olemaan ja mihin kannattaa katsoa ja keskittyä ostohetkellä? Myyjä sanoi että jokin kardaanin laakeri ravistaa 80 km/h vauhdissa, onko millanen ongelma ja onko helppo fiksata? Kiitos etukäteen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 osto mielessä
Collapse
X
-
Originally posted by ppeetu View PostElikkäs mieli tekisi sekaantua ensimmäiseen 7-sarjalaiseeni. Osto mielessä olisi e32 korinen 735 automaatti. Auton varustettu suht hyvillä varusteilla. Osaisko joku kertoa että millasia tyyppivikoja näissä tuuppaa olemaan ja mihin kannattaa katsoa ja keskittyä ostohetkellä? Myyjä sanoi että jokin kardaanin laakeri ravistaa 80 km/h vauhdissa, onko millanen ongelma ja onko helppo fiksata? Kiitos etukäteen
Tekniikan korjaaminen on jotenkin mukavaa verraten ruosteen kanssa ähräämäseen.
Kardaanista saattaa olla tukilaakeri entinen. Koko kardaanin irroittaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Sen jälkeen on helppo tarkistaa missä ongelma on ja korjata risat osat.
Aika paljon mukavampi E32 on kuin E36.
-
-
E32:ssa ruostuu takakaaret, takaluukku, tunkin paikat (jos on linttaan painettu), ovet alareunoista ja sattuman varasesti muut paikat (takapuskuri hankaa koriin, kilven reiät takaa). Ruosteettomiakin on aika paljonlaiseen jälellä, joten semmosen löytyminen ei ole mikään ihme.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Oven alareunat ja helmathan ne tuppaa ruostumaan. Lokasuojan kaaret tietty jos on päässy kivet hakkaamaan maalit veks. Muuten ainakin oma E32 on suht ruosteeton. Tehtaan suojaukset näyttää todella hyviltä ja aikaa kestäviltä. Takaluukun reunoja on näkyny ruosteisina. Voihan se peräkontti ruostua pohjasta sisältäpäin jos on vedet päästetty sisään ja annettu muhia.
Alustaan saa varautua tekemään tukivarsi ja puslajumppaa. Ohjausnivelet on vakiovaihtolistalla jossain vaiheesssa. Raskas auto syö niveliä ja alusta on viritetty niin hienosti, että pienikin väljyys tuntuu jollain tapaa ajossa ääninä tai vetelynä tjms. Sinällään helppoa hommaa vaihtaa uutta tilalle. Tähän mennessä kaikki on vaihtunu nätisti oman tallin lattialla ilman nostureita.
Lämppärin kennot tuntuu vuotavan aika monella glykolit lasille. Ilmastoinnin puhaltimen ohjain (miekka) kärähtää useimmista aikanaa. Lämppärin vesventtiilit jumii tai vuotaa. Ovista jumii lukkomekanismit tai kahvojen rungot halkeaa. Sähköissä saattaa tulla ihmeellisiä efektejä, valot pätkii, tulee vikailmoituksia tjms. Monet korjaantuu putsaamalla kontaktit ja maadoitukset tai vaihtamalla viallinen anturi/osa. Joskus menee ohjainboxeja tai releitä, joita voi myös menestyksellisesti korjata juottelemalla kontaktit uudestaan. Netti on pullollaan ohjeita kun hakee vian oireiden mukaan.
Enemmän varustelluissa on ajan myötä potentiaalisia vikapaikkoja sähköpenkeissä, kattoluukussa, EDC alustassa, tasonsäädössä muussa hydrauliikassa jne.
Ei kait tuo E32 sen vikaherkempi ole kuin muutkaan laatuautot. Siinä on vaan tekniikkaa sen verran julmetusti, että potentiaalisia vikapaikkoja on keskivertokaaraa enemmän. E32 omisajan kannattaa varautua henkisesti korjaamaan viat heti niitteen ilmettyä. Jos jättää vian hautumaan, niin kohta on joku uusi parsittava paikka listalla...ja lista vaan jatkuu jatkumistaan.
Tämän ei ole tarkoitus pelotella, pikemminkin päinvastoin! Seiskassa on mageet kyydit ja tekniikka on helppoa korjata jos perustyökalut pysyy kourassa eikä laske tallilla vietettyhä tunteja ajanhukaksi. Kaikkia osia saa mainiosti jos uutta haluaa. Myös käytettyjen osien tarjonta on hyvä. Lisäksi monia osia pystyy korjaamaan itse. Harrasteauto parhaimmillaan. En suosittelisi kaverille, joka korjauttaa autonsa korjaamolla ellei sitten ole pohjaton kukkaro.
Comment
-
-
Täyttyy kompata kyllä kun on päässyt tuota 750il ajamaan nyt jokusen verran.
Niin aivan mahtava pirssi vedellä moottoritiellä 130km/h cruise päällä.
Kuin kiskoilla ajelisi.
No ensi viikolla alkaa korjausjumppa.
Imusarjojen tiivisteet, MAFx2, ohjaustehostimen vaihto, Jumiutuneen venanostimen vaihto. Kardaanin tukilaakeri vaihdettu 2 viikkoa sitten.
Mutta harrastamista se vain on.Sir! I have a plan.
Comment
-
-
Ovien sisäpuolien alareunojen ruoste on kyllä pahin ongelma E32:ssa. Jos siellä ei ole ruostetta, sitä tuskin löytyy mistään muualtakaan. Oma auto on -89 735ia joka on tuotu saksasta suomeen v. 2003. Suomessa ollessaan seissyt monta talvea tallissa ajamattomana. Mittarissa 239tkm. Uudet ovien alalistat ja sivulistat tilattu. Niitä odotellessa korjailen ovien alareunoja sisäpuolelta. Ulkopuolelta ovet ovat siistit, eipä juuri ruostetta. vähän uutta peltiä pitääpi laitella...
Comment
-
-
Originally posted by Jygä View PostOvien sisäpuolien alareunojen ruoste on kyllä pahin ongelma E32:ssa. Jos siellä ei ole ruostetta, sitä tuskin löytyy mistään muualtakaan. Oma auto on -89 735ia joka on tuotu saksasta suomeen v. 2003. Suomessa ollessaan seissyt monta talvea tallissa ajamattomana. Mittarissa 239tkm. Uudet ovien alalistat ja sivulistat tilattu. Niitä odotellessa korjailen ovien alareunoja sisäpuolelta. Ulkopuolelta ovet ovat siistit, eipä juuri ruostetta. vähän uutta peltiä pitääpi laitella..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostHelpommalla (ehkä jopa halvemmalla) pääset kun etsit suosiolla ehjät ovet noiden hapertuneiden tilalle.
Suomalainenhan ei tunnetusti omalle työlle laske mitään hintaa, se on ilmaista
Comment
-
Comment