Announcement

Collapse
No announcement yet.

kysymyksiä juuri ostamastani 730 e32

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smuikku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 30
    • ylöjärvi

    kysymyksiä juuri ostamastani 730 e32

    dodii.. ensinnäkin ostin tuommoisen 730i manuaalin vm-87..
    Auto on seissy 4 vuotta paikallaan joten ongelmiakin on ja paljon..
    lähdetäänpä vaikka takaiskareista. kasassa.. mistä lähtee tutkimaan ?
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3564
    • Nla

    #2
    Originally posted by Smuikku View Post
    dodii.. ensinnäkin ostin tuommoisen 730i manuaalin vm-87..
    Auto on seissy 4 vuotta paikallaan joten ongelmiakin on ja paljon..
    lähdetäänpä vaikka takaiskareista. kasassa.. mistä lähtee tutkimaan ?
    vaikkapa motonetistä hakemaan uusia. Ei niissä vanhoissa taida paljon tutkittavaa olla
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • Smuikku
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 30
      • ylöjärvi

      #3
      Originally posted by Spiddu View Post
      vaikkapa motonetistä hakemaan uusia. Ei niissä vanhoissa taida paljon tutkittavaa olla

      tasonsäädöllinen perä.. ensimmäinen tuommoinen e32 ja ei o ikinä tullu perehdyttyä järjestelmään..

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16357
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Smuikku View Post
        tasonsäädöllinen perä.. ensimmäinen tuommoinen e32 ja ei o ikinä tullu perehdyttyä järjestelmään..
        Katoaakos ne tehostimen nesteet? Jos tolpat hajalla niin on melko kalliita uusittavia.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Smuikku
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 30
          • ylöjärvi

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post
          Katoaakos ne tehostimen nesteet? Jos tolpat hajalla niin on melko kalliita uusittavia.
          nesteitä on säiliöissä mutta perä senkun matelee.. vuotokohtia ei näy silmään kummemmin.. ja nyt antautu kytkin pesun jälkeen. auto pesun jälkeen seiso katoksessa noin 5tuntia ja sen jälkeen kytkinpoljin lattiassa kiinni.. ? oon tietämätön nuorimies.. -.-

          ja kone huoneesta bongasin semmosen että toinen painekatkasija pulpahtanu (vaakatasossa oleva) ja vuotelee nesteitä pallon päälle ?

          Comment

          • -Sipe-
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 416
            • Tampere.

            #6
            Originally posted by Smuikku View Post
            nesteitä on säiliöissä mutta perä senkun matelee.. vuotokohtia ei näy silmään kummemmin.. ja nyt antautu kytkin pesun jälkeen. auto pesun jälkeen seiso katoksessa noin 5tuntia ja sen jälkeen kytkinpoljin lattiassa kiinni.. ? oon tietämätön nuorimies.. -.-

            ja kone huoneesta bongasin semmosen että toinen painekatkasija pulpahtanu (vaakatasossa oleva) ja vuotelee nesteitä pallon päälle ?
            Sullon edc iskarit takana hajonnu, tai takajouset kuoleentuneet/poikki. Jos ohjaustehostimen nestesäiliössä on ainetta ja ohjaustehostin pelaa niin pitäisi mennä tehostinnestettä takaiskareille. Korjausvaihtoehtoina on saatanan kalliit edc iskarit, tai vaihtoehtoisesti tekee niin, että:

            Tyhjennät ohjaustehostinnesteet, vedät ohjaustehostinpumpulta edc (taka)iskareille menevän putken poikki ja teet suoraan paluukierron takaisin tehostinnestesäiliöön. Tällöin pumppu pumppaa muka takaiskareille painetta, mutta todellisuudessa neste kiertää vain pumpulta takaisin säiliöön. Tämä mahdollistaa normaaleiden iskareiden käytön takapäässä. 730:ssä ilman edc takapäätä tämä on toteutettu vastaavalla tavalla jo tehtaalta. Jos tulppaat takaiskareille lähtevän lähdön, joko tulppa lähtee välittömästi helvettiin tai koko pumppu halkeaa, älä siis edes yritä.

            Kytkinpoljin kun jäi lattiaan, katso konehuoneesta kytkinnesteen määrä. Ainakin m60:ssä on erillinen säiliö, m30:stä en ole varma onko se jarrunesteen kanssa samassa. Säiliö täyteen ja nostat käsillä polkimen maasta ja painelet takas alas ja nostat taas ylös, pumppaat siis poljinta kunnes kytkin ilmaantuu, seuraa samalla kytkinnesteen määrää. Todennäköisesti sinulla on työsylinteri rikki vaihdelaatikon päästä, nesteet katoaa kytkinkopan sisälle ja poljin jää pohjaan paineen kadotessa. Työsylinteri on siis uusittava. Toinen vaihtoehto on pääsylinteri, joka on kytkinpolkimessa kiinni, se on harvinaisempaa että se hajoaa, mutta toki mahdollista. Mahdollista on myös että on pää ja -työsylinterin välinen letku on poikki ja nesteet valuu sieltä pois.

            Jos kytkin ei ilmaannu lisäämällä nestettä ja pumppaamalla, todennäköisesti vuoto on niin suuri että ei voi enää ilmata, jotain osia on vaihdettava. Todennäköisimpänä pidän työsylinteriä, joka on siis vaihdelaatikon kyljessä kahdella mutterilla kiinni.
            M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
            E36 PANDEM - M50B28+HX40

            +muut vartin hommat

            Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

            Comment

            • Smuikku
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 30
              • ylöjärvi

              #7
              Originally posted by -Sipe- View Post
              Sullon edc iskarit takana hajonnu, tai takajouset kuoleentuneet/poikki. Jos ohjaustehostimen nestesäiliössä on ainetta ja ohjaustehostin pelaa niin pitäisi mennä tehostinnestettä takaiskareille. Korjausvaihtoehtoina on saatanan kalliit edc iskarit, tai vaihtoehtoisesti tekee niin, että:

              Tyhjennät ohjaustehostinnesteet, vedät ohjaustehostinpumpulta edc (taka)iskareille menevän putken poikki ja teet suoraan paluukierron takaisin tehostinnestesäiliöön. Tällöin pumppu pumppaa muka takaiskareille painetta, mutta todellisuudessa neste kiertää vain pumpulta takaisin säiliöön. Tämä mahdollistaa normaaleiden iskareiden käytön takapäässä. 730:ssä ilman edc takapäätä tämä on toteutettu vastaavalla tavalla jo tehtaalta. Jos tulppaat takaiskareille lähtevän lähdön, joko tulppa lähtee välittömästi helvettiin tai koko pumppu halkeaa, älä siis edes yritä.

              Kytkinpoljin kun jäi lattiaan, katso konehuoneesta kytkinnesteen määrä. Ainakin m60:ssä on erillinen säiliö, m30:stä en ole varma onko se jarrunesteen kanssa samassa. Säiliö täyteen ja nostat käsillä polkimen maasta ja painelet takas alas ja nostat taas ylös, pumppaat siis poljinta kunnes kytkin ilmaantuu, seuraa samalla kytkinnesteen määrää. Todennäköisesti sinulla on työsylinteri rikki vaihdelaatikon päästä, nesteet katoaa kytkinkopan sisälle ja poljin jää pohjaan paineen kadotessa. Työsylinteri on siis uusittava. Toinen vaihtoehto on pääsylinteri, joka on kytkinpolkimessa kiinni, se on harvinaisempaa että se hajoaa, mutta toki mahdollista. Mahdollista on myös että on pää ja -työsylinterin välinen letku on poikki ja nesteet valuu sieltä pois.

              Jos kytkin ei ilmaannu lisäämällä nestettä ja pumppaamalla, todennäköisesti vuoto on niin suuri että ei voi enää ilmata, jotain osia on vaihdettava. Todennäköisimpänä pidän työsylinteriä, joka on siis vaihdelaatikon kyljessä kahdella mutterilla kiinni.

              juu työsylinterin tiivisteet oli rikki. männän juuressa olevasta puuttu palanen ja akselin juuressä oleva kokonaan revenny..
              ja normaalit iskarit vaihdoin taakse mutta perä ei noussu kun 1-2cm joten vika taitaa olla sielä kompuran päässä joka on peräkontissa ja sieltä jostain tulee vaijeri takavakaajalle ? vai olenko ihan väärässä.. se ei pelitä kun peräkään ei noussut. keula on noin 10cm korkeemmalla kun perä..kummallinen järjestelmä koko laitos.. ei viitti huoltoonkaan viedä kun se tulee kalliiksi !

              Comment

              • Sakkeri
                BTCF Member
                • May 2013
                • 307
                • Oulu

                #8
                Tavallisille iskareille pitää käsittääkseni olla tavalliset jouset. Tasonsäädölle on omat spesinaalijouset, ilmeisesti lyhyemmät.

                Tuosta opiskelemaan, kuinka LAD toimii. http://twrite.org/shogunnew/systems/...al_Description
                Last edited by Sakkeri; 26-11-2013, 00:02.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Smuikku
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 30
                  • ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by Sakkeri View Post
                  Tavallisille iskareille pitää käsittääkseni olla tavalliset jouset. Tasonsäädölle on omat spesinaalijouset, ilmeisesti lyhyemmät.

                  Tuosta opiskelemaan, kuinka LAD toimii. http://twrite.org/shogunnew/systems/...al_Description

                  no perskele nyt rupes tietoo löytymään ! kiitos linkistä !

                  mutta asiahan on näin että ostin iskarit+jouset+laakerit täydellinen paketti autosta jossa ei ole tasonsäätöä ollenkaan.. silti perä ei noussut.. samanmoinen 730 mutta automaatti vuotta uudempi kylläkin. ilman tuota järjestelmää.. ?

                  Comment

                  • VaihtoVirta
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 558
                    • Kuusamo

                    #10
                    Laske keulaa?

                    Comment

                    • Smuikku
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 30
                      • ylöjärvi

                      #11
                      [QUOTE=VaihtoVirta;3197626]Laske keulaa?

                      Totta kai pitää mutta ois se hieno saada perä normaaliin korkeuteen ja sit laskee koko auto kerralla mitä leimalla sanotaan laikka madalluksesta ? en o ikinä kokeillu helpompaa ostaa vaan madallus jouset kun rupee laikkaa veteleen

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎