Ja taas lämpiää. Juuri oikean kokoisia hiiliä ei pikaisen soittokierroksen perusteella tuntunut löytyvän, joten tyydyin paikallisen tarvikeliikkeen tarjoamaan kokoon 5*6*13 mm. Viilasin tuon 5*5 kokoon ja lyhensin pari milliä, sinnehän se upposi. Ankkurin kontaktipinta oli hieman urilla, joten putsasin sen pylväsporakoneessa, kun sorvia ei kotoa löydy. Tuli kuin uusi! Hiilet kustansivat 6e, erotuksen uuden hinnasta saa vissiin pidättää tekopalkaksi. Kannattanee korjata ennemmin kuin vaihtaa uuteen, jos vaan puuhastelu vähääkään kiinnostaa...
Jotain työn suorituksesta: aluksi purin koneen (M60) päältä suojakannen pois, sekä irrotin jarrutehostajan alipaineletkun pois tieltä. Sitten pumppupakettiin pääsee jo hyvin käsiksi. Paketti irtoaa nostamalla suoraan ylöspäin, mitenkään erityisesti se ei ole kiinni. Kumitallat ovat toki saattaneet hieman kovettua ajan saatossa. Mä laskin nesteet kokonaan pois rempan ajaksi, kun asensin sen webaston samalla. Mutta letkupuristimiakin voi toki halutessaan käyttää.
Mä purin koko paketin atomeiksi, koska halusin tarkastaa myös venttiilien kunnon. Mutta pelkkään pumppuremonttiin riittää kun avaa sen sähkömoottorin takakannen. Hiilet ovat siinä kannessa kiinni. Jos haluaa putsata myös hiiliharjapinnan niin pumppu kannattanee irroittaa kokonaisuudessaan.
Eipä siinä ihmeitä... Nesteiden ilmausvaikeuksista on saanut tältä foorumilta lukea vaikka mitä legendaa. M60 koneen kanssa ongelmia ei ollut, nesteet vaan koneeseen ja kunnolla kierroksia niin lähtee vedet kiertämään, eikä tarvitse noitua yhtään.
Jotain työn suorituksesta: aluksi purin koneen (M60) päältä suojakannen pois, sekä irrotin jarrutehostajan alipaineletkun pois tieltä. Sitten pumppupakettiin pääsee jo hyvin käsiksi. Paketti irtoaa nostamalla suoraan ylöspäin, mitenkään erityisesti se ei ole kiinni. Kumitallat ovat toki saattaneet hieman kovettua ajan saatossa. Mä laskin nesteet kokonaan pois rempan ajaksi, kun asensin sen webaston samalla. Mutta letkupuristimiakin voi toki halutessaan käyttää.
Mä purin koko paketin atomeiksi, koska halusin tarkastaa myös venttiilien kunnon. Mutta pelkkään pumppuremonttiin riittää kun avaa sen sähkömoottorin takakannen. Hiilet ovat siinä kannessa kiinni. Jos haluaa putsata myös hiiliharjapinnan niin pumppu kannattanee irroittaa kokonaisuudessaan.
Eipä siinä ihmeitä... Nesteiden ilmausvaikeuksista on saanut tältä foorumilta lukea vaikka mitä legendaa. M60 koneen kanssa ongelmia ei ollut, nesteet vaan koneeseen ja kunnolla kierroksia niin lähtee vedet kiertämään, eikä tarvitse noitua yhtään.
Comment