Meni 740sestä takajousi poikki ja pitäisi vaihtaa sitten samalla molemmat. Tietäiskö joku kuinka iso homma on ja tartteeko sisustaa paljon purkaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 takajousten vaihto
Collapse
X
-
Yleensä iskarin alapää on sen verran jumissa, että se hajoaa irrottaessa, joten jos iskarit eivät ihan uudet ole, niin vaihda ne myös samalla (voit näin huoletta hakata iskaria..). Sisustan purkukin on melko nopea homma kun sen pari kertaa tekee, ekalla kerralla on vähän ihmettelyä, mutta tosiaan hattuhyllyn alla on iskarin yläpäät.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Onkos tuo tasonsäädöllisen iskarin kiinnitys toteutettu ihan samallalailla kuin ilman tasonsäätöä? Oli kyllä tuo normi iskarin alapää kyllä melko hankala irroittaa ilman iskarin hajoamista. :think
E: Tottahan toki noita tasonsäädöllisiä ei kannata ihan huvin vuoksi vaihtaa.Last edited by JiPe; 24-05-2014, 18:28.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Ei kai siinä kiinnityksessä mitään muita ihmeellisyyksiä ole kuin hydrauliletkut, jotka menevät sinne iskarin alapäähän.
Uudet Sachsin EDC/tasonsäätöiskarit maksavat Saksasta ostettuna 650€/kpl, että paljon tekisin töitä, ennen kuin päätyisin vanhat iskarit rikkomaan. Mutta jos iskarit ovat jo lopussa, niin todennäköisimmin vaihtaisin tilalle normi-iskarit, koska harvemmin tulee seiskalla kuljetettua mitään raskasta kuormaa ja EDC varusteena on vähän niin ja näin. Harvoin tulee käytettyä ja tuskin on monen tonnin arvoinen lisävaruste, jos iskareita joutuu vaihtamaan. Jos ei mene sabotoimaan alkuperäisiä johtosarjoja ja letkustoja, niin ainahan auton pystyy sitten jälkikäteen muuttamaan takaisin tasonsäädölliseksi ja EDC:ksi, jos välttämättä niin haluaa.
Comment
-
-
Onko tuon hattuhyllyn (+sähkötoiminen aurinkoverho) irroittamiseen tarkempia ohjeita? Penkit lähti helposti sekä c-pilarin verhoilut mutta tuota hattuhyllyä en rohjennut alkaa tempomaan irti ennen kun on varma miten lähtee irti?
edit. hattuhylly on siis kiinni neljällä nastalla penkkien selkänojien takana ja kontin puolelta kolmella ruuvilla. Näiden jälkeen vaan irroittaa pelkääjän puolelta verhon pistokkeen ja nostaa hattuhyllyn pois.Last edited by 174000; 24-09-2014, 13:35.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Comment