Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 takajousten vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhanic
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 12

    e38 takajousten vaihto

    Meni 740sestä takajousi poikki ja pitäisi vaihtaa sitten samalla molemmat. Tietäiskö joku kuinka iso homma on ja tartteeko sisustaa paljon purkaa?
  • Rantakirppu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 504
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    takapenkit, c-pilari verhoilut ja hattuhylly pois.
    sen jälkeen itse iskarin irrottamiseen menee 5min.
    alapää tosin voi olla vähän jumissa.
    Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

    Comment

    • JiPe
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2548
      • Kuopio

      #3
      Yleensä iskarin alapää on sen verran jumissa, että se hajoaa irrottaessa, joten jos iskarit eivät ihan uudet ole, niin vaihda ne myös samalla (voit näin huoletta hakata iskaria..). Sisustan purkukin on melko nopea homma kun sen pari kertaa tekee, ekalla kerralla on vähän ihmettelyä, mutta tosiaan hattuhyllyn alla on iskarin yläpäät.
      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

      Comment

      • juhanic
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 12

        #4
        Eikö 740ial:ssä olekin säätyvät iskarit? Jos on niin paljonko mahtavat maksaa?
        Last edited by juhanic; 17-05-2014, 11:31.

        Comment

        • ihi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 243
          • Kota

          #5
          Useamman satasen kappaleelta. Että ei huvikseen kannata vasaroida paskaksi, kun ei se rusikointi oikein tahdo edes auttaa siihen alapään irtoamiseen.

          Comment

          • Noxman
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 136
            • Kokkola

            #6
            omaan langiin (750iL) kun kyselin uusia tasonsäädöllisiä takaiskareita EDC:llä niin hintaa tais olla n.1600€/kpl
            - E32 735iA - E38 750iAL -

            Comment

            • JiPe
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2548
              • Kuopio

              #7
              Onkos tuo tasonsäädöllisen iskarin kiinnitys toteutettu ihan samallalailla kuin ilman tasonsäätöä? Oli kyllä tuo normi iskarin alapää kyllä melko hankala irroittaa ilman iskarin hajoamista. :think

              E: Tottahan toki noita tasonsäädöllisiä ei kannata ihan huvin vuoksi vaihtaa.
              Last edited by JiPe; 24-05-2014, 18:28.
              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #8
                Ei kai siinä kiinnityksessä mitään muita ihmeellisyyksiä ole kuin hydrauliletkut, jotka menevät sinne iskarin alapäähän.

                Uudet Sachsin EDC/tasonsäätöiskarit maksavat Saksasta ostettuna 650€/kpl, että paljon tekisin töitä, ennen kuin päätyisin vanhat iskarit rikkomaan. Mutta jos iskarit ovat jo lopussa, niin todennäköisimmin vaihtaisin tilalle normi-iskarit, koska harvemmin tulee seiskalla kuljetettua mitään raskasta kuormaa ja EDC varusteena on vähän niin ja näin. Harvoin tulee käytettyä ja tuskin on monen tonnin arvoinen lisävaruste, jos iskareita joutuu vaihtamaan. Jos ei mene sabotoimaan alkuperäisiä johtosarjoja ja letkustoja, niin ainahan auton pystyy sitten jälkikäteen muuttamaan takaisin tasonsäädölliseksi ja EDC:ksi, jos välttämättä niin haluaa.

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  #9
                  Onko tuon hattuhyllyn (+sähkötoiminen aurinkoverho) irroittamiseen tarkempia ohjeita? Penkit lähti helposti sekä c-pilarin verhoilut mutta tuota hattuhyllyä en rohjennut alkaa tempomaan irti ennen kun on varma miten lähtee irti?

                  edit. hattuhylly on siis kiinni neljällä nastalla penkkien selkänojien takana ja kontin puolelta kolmella ruuvilla. Näiden jälkeen vaan irroittaa pelkääjän puolelta verhon pistokkeen ja nostaa hattuhyllyn pois.
                  Last edited by 174000; 24-09-2014, 13:35.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎