Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740d sata ja yksi kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • powder
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 105
    • Tuusula

    E38 740d sata ja yksi kysymystä

    Tuli hankittua iso kasa virolaista murhetta. Toinen turbo pimeänä, rail paineet lämpinämä 30bar, varashälytin huutaa... Näitä katsotaan sitten ajan kanssa. Mutta kun tekniikka saadaan kuntoon ja auto yleensäkkin suomen kilpiin ja talven leikkikaluksi niin muutama sata kysymystä mietityttää noviisia. Böntti jo vikakoodeja olisi tullut lukemaan mutta iski pahemman puoleisen ebolan päälle niin homma meni ihan käteen.

    1. Mihin kaikkeen osaava henkilö pääsee tietokoneella käsiksi? Airbagvalo palaa, näkeekö missä katkos/vika? Soittimen näytössä ei pala kuin valo mutta radio toimii, näkeekö missä vika? Peruutusvalot ei toimi, näkeekö missä katkos? jnejne.. Eli kuinka laajasti tietoja on saatavilla?

    2. Mikä mahtaa olla ratin oikealla puolella puupaneelissa oleva yksinäinen nappi?

    3. Minkälainen auto on virittää? Uudempaan seiskaan luvataan samalle M67 patille jo heti yli 300hp mutta tässä e38 mallissa lastutus lupaa vain 280hp/620nm, mikä ahdistaa/rajoittaa?

    4. Millä nämä pienet VNT mallin GT sarjalaiset olisi korvattavissa? Jos mietitään että tuo toisen hyrrän uupuminen johtaa sen uusimiseen ja vaihtoehtona olisi suoraa pistää markkoja pöytään ja isompaa tilanne niin onko bolt-on ratkasua olemassa, esim mites jotkun E6x 535D turbot passaa tähän?

    5. Tässä ilmeisesti ZF5HP30 lodju? Minkälainen on kestävyydeltään? Kun siihen varmasti vaihdan lähi aikoina öljyt niin meneekö ihan Mobilin 320ATF myrkyillä vai onko välttämätöntä pistää jotain muuta, mitä?

    Kun en tätä bemariyhteisöä vielä tunne niin katsotaan jaksaako kukaan näihinkään vastata ja kysellään sitten lisää turhuuksia jos menestystä tulee Kiitän vaivannäöstä jo etukäteen!
    Nyt:
    MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
    E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
    E38 725tdsA vm96, käyttis
    E36 316i vm98, latolöytö
    HD Spora 883/1200 vm91

    EX:
    E39 525tdsA
    E36 320
    MB w210 220d
    MB w210 270cdi
    MB w201 Avatgarde azzurro
    MB w124 300d
    +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
  • SeksiSeppo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 69
    • Suomi

    #2
    2. Saa vakionopeussäätimen päälle ilmeisesti. Sit toimii ratista nappulat.

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by SeksiSeppo View Post
      2. Saa vakionopeussäätimen päälle ilmeisesti. Sit toimii ratista nappulat.
      Eiköhän se nyt kuitenkin ole rengaspainevalvonnan nappi.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Kohtaan yksi: pääsee vaikka mihin ja näkee mikä airbagissa närästää.

        Comment

        • SeksiSeppo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2014
          • 69
          • Suomi

          #5
          Originally posted by 174000 View Post
          Eiköhän se nyt kuitenkin ole rengaspainevalvonnan nappi.
          Öö jaa? Mit vittua :think mulla ei lähde vakkarin napit toimii ratista ennenkö siitä tökkää? Samanlainen kuvaki on mikä palaa mittaristossa kun on vakionopeussäädin käytössä.

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by SeksiSeppo View Post
            Öö jaa? Mit vittua :think mulla ei lähde vakkarin napit toimii ratista ennenkö siitä tökkää? Samanlainen kuvaki on mikä palaa mittaristossa kun on vakionopeussäädin käytössä.
            En tiedä mikä nappi sinulla siinä on, mutta tälläinen siinä yleensä on. Vakkarin on/off nappi pitäisi olla ratissa.

            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by 174000 View Post
              En tiedä mikä nappi sinulla siinä on, mutta tälläinen siinä yleensä on. Vakkarin on/off nappi pitäisi olla ratissa.
              Ei ole mullakaan vakkarin on/off nappulaa ratissa vaan siellä listassa kun taas tuossa pari vuotta uudemmassa e39:ssä se on ratissa.. veikkaan että vaihtuu jossain kohtaa :think

              Last edited by peto2; 28-09-2014, 20:24.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • powder
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 105
                • Tuusula

                #8
                Jep elikkä itsellä juurikin tuo rengaspainevalvonta. Ei vaan mahda toimia samoten kun ei juuri mikään muukaan..

                Onko näissä bemarin dieseleissä kelloton lisälämmitin vakiona? Webasto thermotop tarrat kyllä löytyy konehuoneesta mutta taitaa olla kaikki muu webastoon liittyvä sitten myytykkin muille

                Huomenna menee korjaamolle jossa katsovat kuinka monta suutinta kaput ja pystyvätkö korjaamaan. Vilkasevat samalla miksi toinen turbo pimeänä. Oisko tohon virityspuoleen ketään tietäjää? Eli jos menee suuttimet + turbot vaihtoon niin onko mitään parempaa tilalle? 535d kynttilät ilmeisesti isoimmat mitä bmw commonraileihin tehty, liekkö passaavat tähän?

                Tänään vaihtelin ölpät + suotimet ja oli hienot puikkosaumat katalysaattoreissa. Ihmettelen vaan miten on niin pienistä reijistä kukaan on edes jaksanut koluta sisuskalut tyhjäksi. Tai ainakin oletan niiden olevan tyhjiä..
                Nyt:
                MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                E38 725tdsA vm96, käyttis
                E36 316i vm98, latolöytö
                HD Spora 883/1200 vm91

                EX:
                E39 525tdsA
                E36 320
                MB w210 220d
                MB w210 270cdi
                MB w201 Avatgarde azzurro
                MB w124 300d
                +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #9
                  Originally posted by powder View Post
                  Jep elikkä itsellä juurikin tuo rengaspainevalvonta. Ei vaan mahda toimia samoten kun ei juuri mikään muukaan..

                  Onko näissä bemarin dieseleissä kelloton lisälämmitin vakiona? Webasto thermotop tarrat kyllä löytyy konehuoneesta mutta taitaa olla kaikki muu webastoon liittyvä sitten myytykkin muille

                  Huomenna menee korjaamolle jossa katsovat kuinka monta suutinta kaput ja pystyvätkö korjaamaan. Vilkasevat samalla miksi toinen turbo pimeänä. Oisko tohon virityspuoleen ketään tietäjää? Eli jos menee suuttimet + turbot vaihtoon niin onko mitään parempaa tilalle? 535d kynttilät ilmeisesti isoimmat mitä bmw commonraileihin tehty, liekkö passaavat tähän?

                  Tänään vaihtelin ölpät + suotimet ja oli hienot puikkosaumat katalysaattoreissa. Ihmettelen vaan miten on niin pienistä reijistä kukaan on edes jaksanut koluta sisuskalut tyhjäksi. Tai ainakin oletan niiden olevan tyhjiä..
                  Kyllä sinne 535d suuttimet saa passaan,mutta ilma sieltä ensin loppuu. 535d turbot taas on toiminta periaatteeltaan ihan erilaiset. Joko siinä on sähköllä siipien säädöt? Mikäli on niin 745d ahtimet vois olla vaihtoehto. Ahtimet pitää olla toistensa peilikuvia joten se tekee valikoiman vähän heikoksi.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • powder
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 105
                    • Tuusula

                    #10
                    Eikös näissä kaikissa kaikissa m67 ole sähköinen siipien ohjaus? Joka tapauksessa tässä nyt ainakin ymmärsin olevan koska juurikin sähkönen ohjainboksi on kaput. Tosin autoa en itse ole oikeastaan edes kerinnyt kuin päältä vilkaisemaan ennen korjaamolle vientiä.

                    Aika vähän näitä näkyy mistään löytyvän kutiteltuina. Onko ilmanotossa kuinka paljon parannettavaa? Kunhan auton kotiutan niin isompaa putkea ottopuolelle ja täytyy kurkkaa minkä kokoinen välijäähy saadaan mahtumaan.

                    Onko uudempaan 740d verraten erot juurikin ilmanotossa vai mistä johtuu lastutettuna ~60hp erot?
                    Nyt:
                    MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                    E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                    E38 725tdsA vm96, käyttis
                    E36 316i vm98, latolöytö
                    HD Spora 883/1200 vm91

                    EX:
                    E39 525tdsA
                    E36 320
                    MB w210 220d
                    MB w210 270cdi
                    MB w201 Avatgarde azzurro
                    MB w124 300d
                    +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Ainakaan bensa puolella ei E38:ssa ole valitettavaa ilmanotossa.
                      Tämän postauksen informaatiosisältö diiseliin oli aika puhdas nolla.

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #12
                        Originally posted by powder View Post
                        Eikös näissä kaikissa kaikissa m67 ole sähköinen siipien ohjaus? Joka tapauksessa tässä nyt ainakin ymmärsin olevan koska juurikin sähkönen ohjainboksi on kaput. Tosin autoa en itse ole oikeastaan edes kerinnyt kuin päältä vilkaisemaan ennen korjaamolle vientiä.

                        Aika vähän näitä näkyy mistään löytyvän kutiteltuina. Onko ilmanotossa kuinka paljon parannettavaa? Kunhan auton kotiutan niin isompaa putkea ottopuolelle ja täytyy kurkkaa minkä kokoinen välijäähy saadaan mahtumaan.

                        Onko uudempaan 740d verraten erot juurikin ilmanotossa vai mistä johtuu lastutettuna ~60hp erot?
                        Moottoriin menevän ilmamäärää sinun pitää lisätä,eli ahtimet vaihtoon. Cooleri olisi hyvä päivittää myös. Sen jälkeen suuttimien ja putkiston kimppuun,mikäli ei vielä riitä. E65 740d ahtimet riittää vähän yli 350hp tehoihin ja 745d varmaan jo 400hp on lähellä.
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎