Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynvaihdon mukana neulalaakerin osia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 327 2*t+ic
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 209

    #16
    On ollut vähän painetta pytyssä pakotahdin aikana, varmaan jokunen hepokin ollut laitumella

    Comment

    • zordiack
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 73
      • Nokia

      #17
      Joo siis tollahan on voitu päästellä öljynvaihtojen välissä vaikka kuinka ja pitkään tossa kyseisessä tilassa.. Onko kellään kuumia vinkkejä nokka-akselin "löysyttämiseen"?

      Comment

      • zordiack
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 73
        • Nokia

        #18
        Tadaa, nyt on osa vaihdettu. Nokkaa joutu irrottamaan sen verran, että tosta kohdalta nousee n. 5 mm ylöspäin, sitten mahtuu muljahtamaan toi venttiilinnostin alle. Melko kuumottava projekti, mutta ketjukin pysy kivasti paikallaan ja ihan samoihin kohtiin meni nokka ja laakerit takasin. Käytännössä irrotettiin koneen takapäästä silleen, että nousee kokonaan ylös, etupäästä oli laakeri koko ajan kiinni (toki löysällä). Ketjun ohjuri täytyy ottaa ylhäältä irti, jotta saa muutaman millin löysää nostaa nokkaa.

        Nyt pitäis vielä kasata toi rautakasa takasin ja jännittää räjähtääkö se startissa

        https://lh4.googleusercontent.com/-G...-no/15%2B-%2B1

        Uusi nostin ei ole alkuperäinen osa, siksi vähän erinäköinen. Strategisilta mitoiltaan on kyllä samanlainen.
        Last edited by zordiack; 02-02-2015, 00:36.

        Comment

        • zordiack
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 73
          • Nokia

          #19
          käy taas

          Sehän hyrähti käyntiin pienen yskimisen jälkeen

          Vähän siellä ykköspytyssä nakuttaa, täytyy kuulostella. Lienee sillä jumissa olleella venttiilillä vähän vetovaikeuksia.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #20
            Tuosta aiemmasta kuvasta päättelisin että keinu on ollu rikki jo kauan.. kaikki kiillottumakin hävinnut nokasta :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • zordiack
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 73
              • Nokia

              #21
              Se näyttää pahemmalta kuvassa, vähän kun pyyhkäs ni sieltäkin paljastu nokan kiillottama kohta. Mutta on se silti voinut hetken olla :P

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎