Joo siis tollahan on voitu päästellä öljynvaihtojen välissä vaikka kuinka ja pitkään tossa kyseisessä tilassa.. Onko kellään kuumia vinkkejä nokka-akselin "löysyttämiseen"?
Tadaa, nyt on osa vaihdettu. Nokkaa joutu irrottamaan sen verran, että tosta kohdalta nousee n. 5 mm ylöspäin, sitten mahtuu muljahtamaan toi venttiilinnostin alle. Melko kuumottava projekti, mutta ketjukin pysy kivasti paikallaan ja ihan samoihin kohtiin meni nokka ja laakerit takasin. Käytännössä irrotettiin koneen takapäästä silleen, että nousee kokonaan ylös, etupäästä oli laakeri koko ajan kiinni (toki löysällä). Ketjun ohjuri täytyy ottaa ylhäältä irti, jotta saa muutaman millin löysää nostaa nokkaa.
Nyt pitäis vielä kasata toi rautakasa takasin ja jännittää räjähtääkö se startissa
Comment