Käyttökulkineen öljynpaineongelmat alkoi ilmeisen yleisellä öljynpaineanturin ja painepesurin kohtaamisella pari viikkoa sitten, ja pienen foorumin lueskelun jälkeen laitoin anturin tilaukseen ja luulin selviäväni sillä. Tänään sitten uudella anturilla kokeilemaan, ja alkuun kaikki näyttikin olevan kunnossa, kunnes koneen kunnolla lämmittyä sama varoitusvalon vilkkuminen jatkui taas .
Seuraavaksi laitoin mekaanisen öljynpainemittarin anturin tilalle ja hädin tuskin 0,5bar siellä kuumalla koneella tyhjäkäynnillä oli:think. Vaihdoin vielä alle 5tkm ajetut 5W40 öljytkin varmuuden vuoksi jäykemään 10W60 vauhtiöljyyn ilman minkäänlaista parannusta.
Kone käy kyllä muuten nätisti ilman mitään sivuääniä, ja auto on ollut mulla useamman vuoden, eli kyseessä ei ole jobbarin ihmemönjällä myyntiin fiksaama tapaus .
Todella hämärästi noi öljynpaineet käyttäytyy, kun pienen polkaisun jälkeen tyhjäkäynnin öljynpaineet nouseekin yhtäkkiä ja pysyy 1,5 barissa. Videonpätkä varmaan kertoo enemmän : http://youtu.be/hZCFjBt1ADc
Olisko hyviä veikkauksia mistä tollanen ongelma voi johtua? Itselle tulis ekana mieleen auki jumittava öljynpainetta rajoittava venttiili. Onko se M73:ssa öljypumpun yhteydessä?
Seuraavaksi laitoin mekaanisen öljynpainemittarin anturin tilalle ja hädin tuskin 0,5bar siellä kuumalla koneella tyhjäkäynnillä oli:think. Vaihdoin vielä alle 5tkm ajetut 5W40 öljytkin varmuuden vuoksi jäykemään 10W60 vauhtiöljyyn ilman minkäänlaista parannusta.
Kone käy kyllä muuten nätisti ilman mitään sivuääniä, ja auto on ollut mulla useamman vuoden, eli kyseessä ei ole jobbarin ihmemönjällä myyntiin fiksaama tapaus .
Todella hämärästi noi öljynpaineet käyttäytyy, kun pienen polkaisun jälkeen tyhjäkäynnin öljynpaineet nouseekin yhtäkkiä ja pysyy 1,5 barissa. Videonpätkä varmaan kertoo enemmän : http://youtu.be/hZCFjBt1ADc
Olisko hyviä veikkauksia mistä tollanen ongelma voi johtua? Itselle tulis ekana mieleen auki jumittava öljynpainetta rajoittava venttiili. Onko se M73:ssa öljypumpun yhteydessä?
Comment