Ei se tuuletin ainakaan E39:issä ole jäähdytystä varten vaan siinä ritilän takana on lämpöanturi ja tuuletin imee sille ilmaa ohjaamosta.
Niin no sitten se tuskin hajoaa
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Minulla on tietokoneessa Papstin tuuletin joka myös rapisee ajoittain ja yksi tuuletin rapisi jo uutena.
Tuo BMW:n tuuletin taisi olla saman firman tekemä. Toisaalta voi olla, että tuuletinta ohjaavassa elektoniikassa on joku vika ja siinä ei kaikki käämit saa jännitettä eli se nykii ja siitä tulee tuo ääni. Tuo kun ei ainakaan E39:issä ollut ihan tavallinen 12V tuuletin vaan ihmelaite joka vaatii erillisen ohjauspiirin. Eli ehkä kannattaisi katsoa ja lämmittää piirilevyn juotokset tuulettimeen menevistä folioista ja lähistön komponenteista.
Kysäsin paikallisesta elektroniikkaliikkeestä tota puhallinjuttua ja ukkeli sanoi myös, että tollanen puhallin voi alkaa rapiseen hajotessaan. Ei sen mukaan vinkuis, koska se laakeri on niin snadi. Lupas selvittää jos tollasen papstin sais jostain, jahka sille veis tyyppinron, vaikka se epäili itekkin, ettei maahantuojalta tms. sitä sais, koska autoteollisuuden kamoja ei joka paikasta saa. Oisko jollain ton puhaltimen tyyppinumero ylhäällä tai onko joku jo selvittäny saako tota jostain?
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Kiitos Jartsa! Otetko mahtoollisesti ite jo vaihtanut tuollaisen puhaltimen? Oon aika käsi jos toi vaatii kolvaushommia, eli onko tuo helppo vaihtaa ite?
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Kiitos Jartsa! Otetko mahtoollisesti ite jo vaihtanut tuollaisen puhaltimen? Oon aika käsi jos toi vaatii kolvaushommia, eli onko tuo helppo vaihtaa ite?
En oo vaihtanut tota, mulla toi puhallin kylläkin pörrää varsinkin kylmänä ja voi olla, että se menee jossain vaiheessa vaihtoon. Tuli vaan tuossa yhessä vaiheessa otettua selvää tuosta puhaltimesta tulevaisuuden varalla ja tosta tais olla juttua täällä tossa joku aika sitten.
Kyllä ton vaihto kolvaushommiks menee, mutta ei se näyttänyt mitenkään pahalta proggikseltä.
Kyselin tuolta Ziehliltä ja noita tuulettimia saa ostettua yksitellen, mutta sattuiskohan joku tietämään millä firmalla esim. pk-seudulla ois sopimus ton Ziehlin kanssa? Tuolta kun ei voi mun käsityksen mukaan ostaa yksityinen suoraan ja toisaalta jos joku firma millä ei ole sopparia tilaa, niin joutuu maksamaan kaikki pienlaskutus jne. lisäkulut, jolloin hinta nousee 2.5-kertaseks.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment