Announcement

Collapse
No announcement yet.

-00 730dA vaihteistomurheita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikkeliiih
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 11
    • Tampere

    -00 730dA vaihteistomurheita

    Viiden vuoden liki murheeton taivallus tuli päätökseensä, ja ensimmäinen kovan luokan murhe iski vasten kasvoja: laatikko taisi tulla maallisen tiensä päätökseen. Ajoin muutaman tunnin ja laatikko toimi normaalisti, sitten pysähdyttyä vaihdoin pakille mutta auto ei liiku taaksepäin. Kierroksia antamalla hiipi muutaman sentin taaksepäin. Vaihdoin d:lle erinäisten kolinoiden säestämänä ja koitin uudestaan R:llä mutta sama ongelma. Hiljaa mielessäni kirosin ja totesin että onneksi ei tarvi peruuttaa lähiaikoina mihinkään. Leuka rinnassa jatkoin matkaani.

    Seuraava ongelma ilmenikin välittömästi: ykkösvaihde toimi normaalisti, mutta kun laatikko koitti vaihtaa isompaa kierrokset vaan nousi ja seuraava vaihde meni töksähtämällä sisään, jonka jälkeen vaihteisto meni vikatilaan.

    Automaattivaihteisto on itselleni täysin vieras kapistus, ja tarvisinkin hieman viisaampien neuvoja: onko järkevintä korjata nykyinen laatikko, vai vaihtaa joko peruskunnostettu tai ehjä purettu varaosa tilalle? Onko 740i 5hp24 vastaava kuin dieselmallin vai onko niissäkin variaatioita? Minkälainen projekti vaihteiston vaihtaminen ylipäätään on? Pääseekö inpalla kiinni laatikon vikakoodeihin vai antaako se vaan jonkun yleisen vaihteiston vikakoodin?

    Onko ehjää vaihteistoa järkevintä lähteä ostamaan Ruotsista vai Saksasta, kotimaan markkinat vaikuttivat aika tyhjiltä?

    Kiitos jo etukäteen!
  • Moosmann
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 711
    • AnssiKela-tallit

    #2
    Löytyikö tähän vikaan selitystä? Eräällä tutullani vastaavanlainen ongelma päällä pakittaessa, ei liiku esimerkiksi ylämäkeen pakittaessa. Auto myös 730da.
    E30 336i diamantschwarz metallic -88
    E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
    Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
    Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03

    ex:
    -VW Passat Variant Tsi Highline -18
    -Toyota Avensis Premium Touring -16
    -Skoda Octavia Combi -14
    -e36 frozen bronze "m3" touring -95
    -VW Golf Variant -05
    -e36 316i Touring -98
    -e38 728ia -96
    -e30 316 (18i)-83
    -e30 323i -84
    -A sorsa sedan -87

    Comment

    • jussi1y
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 6
      • Pirkanmaa

      #3
      Mulla samanlaisia murheita ja tänää tuli diagnoosi että kytkimen rumpu halki. Näyttäisi että jenkeistä uusi vahvistettu rumpu hintaan 130 taalaa.

      Comment

      • Jankki
        Newbiemmer
        • Feb 2016
        • 15
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by jussi1y View Post
        Mulla samanlaisia murheita ja tänää tuli diagnoosi että kytkimen rumpu halki. Näyttäisi että jenkeistä uusi vahvistettu rumpu hintaan 130 taalaa.
        Itellä myös murheita, pitää toivoa että liian vähäisestä öljystä tms. Mutta varautua myös pahimpaan, eli mistä sivuilta kattelit osia?
        -96 e38 750iA

        Comment

        • ASDTurku
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 145
          • Turku

          #5
          vaihto vaihteisto

          Originally posted by Maikkeliiih View Post
          Viiden vuoden liki murheeton taivallus tuli päätökseensä, ja ensimmäinen kovan luokan murhe iski vasten kasvoja: laatikko taisi tulla maallisen tiensä päätökseen. Ajoin muutaman tunnin ja laatikko toimi normaalisti, sitten pysähdyttyä vaihdoin pakille mutta auto ei liiku taaksepäin. Kierroksia antamalla hiipi muutaman sentin taaksepäin. Vaihdoin d:lle erinäisten kolinoiden säestämänä ja koitin uudestaan R:llä mutta sama ongelma. Hiljaa mielessäni kirosin ja totesin että onneksi ei tarvi peruuttaa lähiaikoina mihinkään. Leuka rinnassa jatkoin matkaani.

          Seuraava ongelma ilmenikin välittömästi: ykkösvaihde toimi normaalisti, mutta kun laatikko koitti vaihtaa isompaa kierrokset vaan nousi ja seuraava vaihde meni töksähtämällä sisään, jonka jälkeen vaihteisto meni vikatilaan.

          Automaattivaihteisto on itselleni täysin vieras kapistus, ja tarvisinkin hieman viisaampien neuvoja: onko järkevintä korjata nykyinen laatikko, vai vaihtaa joko peruskunnostettu tai ehjä purettu varaosa tilalle? Onko 740i 5hp24 vastaava kuin dieselmallin vai onko niissäkin variaatioita? Minkälainen projekti vaihteiston vaihtaminen ylipäätään on? Pääseekö inpalla kiinni laatikon vikakoodeihin vai antaako se vaan jonkun yleisen vaihteiston vikakoodin?

          Onko ehjää vaihteistoa järkevintä lähteä ostamaan Ruotsista vai Saksasta, kotimaan markkinat vaikuttivat aika tyhjiltä?

          Kiitos jo etukäteen!
          Pystyn korjauttamaan vaihteiston Recrolla hintaan 2400e.
          Antavat vuoden takuun.
          Jos tarvii niin irroitus ja kiinnitys lisä hintaan.

          Comment

          • Pempe78
            Newbiemmer
            • Mar 2016
            • 9
            • Finland

            #6
            e38 laatikko luistaa

            Luultavasti laatikon päämännän reunat on hapristuneet ja vuotaa öljynpaineen lävitse. Isellä oli sama vika ja korjautin pk-seudulla. Kävin katsomassakin puretun vaihteiston ja mäntähän se oli rikki. Sain myös Autogeariltakin tarjouksen, joka olisi ollut halvempi mitä omani korjaus. Tarjous tuli vain liian myöhään. Autogear korjaa kyseisen vian 1200€ hintaa. (osineen) Ei kannata lähetä vaihdattamaan öljyjä. Jos laatikko luistaa on mekaaninen vika. Ei johdu vanhoista öljyistä.
            Last edited by Pempe78; 13-03-2016, 21:49.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎