Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740iL käynnistysongelma + ABS ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Akssuu_
    Bimmer Rookie
    • Jul 2015
    • 116
    • Kouvostoliitto

    #16
    Originally posted by makkis View Post
    Eiköhän se starttausvika ole ihan vaan startin solenoidi, ihan vastaava vika oli hetki sitten naapurin Fiiatissa, välillä toimi viikon ja välillä oli viikon toimimatta.
    Startin vaihdon jälkeen ei ongelmia.

    Jos startille ei menisi herätettä, se ei myöskään naksahtaisi konehuoneessa. Joten solenoidin sisällä on pinnat palaneet/paskaiset, eli solenoidi tai startti vaihtoon.

    Heitä Scitsolle se boksi tarkistettavaksi
    Mun kokemuksen mukaan Romlab tekee nykyään ainakin hieman hätiköiden nämä hommat, yritykset ym. teollisuuden hommat se pyrkii vielä tekemään jotenkin, niistä kun saa ihan toiseen tapaan rahaa kuin kuluttajalta.

    Kiitokset tästä hyvästä huomiosta. Kerkesin liki poissulkea vikahausta tuon startin / sen solenoidin kun toimi n. 3vko moitteetta, ja vian ilmettyä solenoidin koputtelut eivät auttanut. Ajattelin vian olevan elektroninen. Myöskin avainten kastuminen sai epäilyt kääntymään elektronisemman vian hakuun...

    Romlabin työjäljen heikkeneminen on uusi asia itselleni. Olen kuullut paikasta pelkkää hyvää, joten kohtalaisen huoletta vein boksin sinne. Täytyy laittaa Scitsolle privaa
    Ex:
    E38 740iL '00

    E34 535i '88
    E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #17
      Siinä Fiiatissa ei auttanu jostain syystä koputtelu yhtään.

      Mut heräte tuli normaalisti ja startti toimi ku iski solenoidin ohi virran.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #18
        onko solenoidille menevä virta mitattu? eli naksuuko solenoidi vai startin rele? käännät avaimesta, niin ajotietokone antaa releelle luvan siirtää virtaa startille, mikäli ajonesto ei ole päällä. Ajotietokone käskee relettä antamaan virtaa startille kunnes kone käy tai tulee aikakatkaisu.

        Siis onko rele ehjä (sijaitsee siellä elektroniikkaboksissa)? onko siellä elektroniikkaboksissa ollut/on nyt vettä?

        Jos sinne solenoidin pluskaapeliin tulee virta vaikka startti ei pyörikään (eli rele toimii/saa luvan DME:ltä), niin sitten vasta vaihtaisin starttia.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Akssuu_
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 116
          • Kouvostoliitto

          #19
          Eipähän tarvi ainakaan enää starttaukseen vaikuttavaa vikaa etsiä. Starttimoottori oli liki irti, eli pultit löysällä yms. Mitäköhän vittua... Kävin viikonloppuna Fitted Festeillä suht surutta, onneksi rupesi vasta oireilemaan kotipäässä...

          Noh, huomenna pitäisi saapua myös uusi starttimoottori, joten eliminoin tuon vikakohteen kertaheitolla - oli se nykyinen startti ehjä, melkein ehjä tai kaput.
          Last edited by Akssuu_; 02-08-2016, 18:38.
          Ex:
          E38 740iL '00

          E34 535i '88
          E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            #20
            Originally posted by Akssuu_ View Post
            Eipähän tarvi ainakaan enää starttaukseen vaikuttavaa vikaa etsiä. Starttimoottori oli liki irti, eli pultit löysällä yms. Mitäköhän vittua... Kävin viikonloppuna Fitted Festeillä suht surutta, onneksi rupesi vasta oireilemaan kotipäässä...

            Noh, huomenna pitäisi saapua myös uusi starttimoottori, joten eliminoin tuon vikakohteen kertaheitolla - oli se nykyinen startti ehjä, melkein ehjä tai kaput.
            En oikeastaan ole edes yllättynyt tuostakaan enää tämän auton kohdalla.



            Tämmönen konepellin "avausvaijeri" oli, kun auto tuli mulle. Tuo konehuoneeseen tuleva pätkä, kun tais maksaa jonkun 12€. Toki myös kuvassa näkyvä paisari heilu letkujen varassa jne.

            Pari kertaa tuli semmonen olo, että teki mieli lähteä Naumburgiin ja käydä morjenstamassa vanhaa omistajaa.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #21
              On ne kyl uskomattomii virityksii mitä keksitään tehdä. Mutta jos saksasta haetaan mobilen halvimmasta päästä niin eipä sieltä aina parhaita löydy
              Sorry off topic... Eipä tullu pongattua lahdes, itekkin pyörähin toukalla perheen kans kiertelemässä tuolla.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • Akssuu_
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 116
                • Kouvostoliitto

                #22
                Originally posted by McBeast View Post
                En oikeastaan ole edes yllättynyt tuostakaan enää tämän auton kohdalla.



                Tämmönen konepellin "avausvaijeri" oli, kun auto tuli mulle. Tuo konehuoneeseen tuleva pätkä, kun tais maksaa jonkun 12€. Toki myös kuvassa näkyvä paisari heilu letkujen varassa jne.

                Pari kertaa tuli semmonen olo, että teki mieli lähteä Naumburgiin ja käydä morjenstamassa vanhaa omistajaa.
                Ohhoh No joo, kaikenlaista pientä nippeliä olen itsekin saanut laitella kuten Fittedeillä mainitsinkin ja onhan niihin satanen jos toinenkin uponnut. Nyt kuitenkin on uusi starttimoottori kiinni ja TOIMII! Käynnistyvyys on kuin uudessa autossa ja automaattistartti toimii erittäin hienosti. Ennen väsynyt ja voimaton (ja ennen kaikkea puuttuva) starttaus on nyt nopea ja napakka. Epäilen myös että käynnistysongelmat jäivät tähän Nyt vielä ensiviikosta alkaen paneudun tuohon ABS ongelmaan

                EDIT: Vanha startti oli pikapurkauksen jälkeen kohtuullisen loppu silmämääräisesi arvioituna. Hiilet veteli viimeisiä ja kollektori oli hyvin uranen ja kulunut. Se oli myös täynnä töhnää joka kolo, ja sisältä tippui jotain rikkinäisiä muoviosia. Niin ja ilmeisesti avainten kastuminen ei liittynyt tähän - toivottavasti. Vika vain ilmeni samana päivänä. :think
                Last edited by Akssuu_; 04-08-2016, 00:52.
                Ex:
                E38 740iL '00

                E34 535i '88
                E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

                Comment

                • Akssuu_
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 116
                  • Kouvostoliitto

                  #23
                  Originally posted by Scitso View Post
                  On ne kyl uskomattomii virityksii mitä keksitään tehdä. Mutta jos saksasta haetaan mobilen halvimmasta päästä niin eipä sieltä aina parhaita löydy
                  Sorry off topic... Eipä tullu pongattua lahdes, itekkin pyörähin toukalla perheen kans kiertelemässä tuolla.
                  Juu, saatoin olla jo lähtenyt. Viivyin muutamisen tuntia. Soittelen alkuviikosta
                  Ex:
                  E38 740iL '00

                  E34 535i '88
                  E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

                  Comment

                  • siiiseli
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2013
                    • 38
                    • jyväskylä

                    #24
                    Kyselläämpäs nyt vaikka sitte täällä. Eli vastaavanlainen vika ilmeni omaan seiskaan. (740ial) vm.97 muutama päivä sitte kaupoille lähtiessä kotoa. Käänsin avaimesta ja sen hetken eli noin 3 sekuntia ihmetteli että miksei tapahu mitään kunnes pamahti käyntiin. No hetki ajettiin ja sammutettiin ja uus käynnistys vastaavalla viiveellä. No kolmas kerta toden sanoo eikä vehkeet enää herännykkään Prisman parkkihallista... Siitä sitte hinaten kotia ja ihmettelemään. Sulakkeita ihmeteltiin eikä oikein mitään selvinny joten päästin startin irti. Koitin sitte ottaa akusta virtaa irrallaan olevalle startille ja lopputulos se ettei solenoidi tuntunu vetävän kuten kuuluu, suoralla virralla ite startti kyllä pyöri joten vaihoin solenoidin. Tänään sitte sain startin paikalleen uuen solenoidin kanssa ja aattelin jo hetken et olipas helppo homma kunnes käänsin avaimesta.. Ei mitään eloa.. Ei kuulu omaan korvaan edes releen naksauksia..

                    joten nyt kaivattas apuja..

                    Comment

                    • siiiseli
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 38
                      • jyväskylä

                      #25
                      hieman lisää tutkittua illan myöhäisinä tunteina ja releitä aloin tutkimaan ja löysimpä tuon startin releen ja vastaavan toisen releen jotka vaihoin päikseen. Alkopa startti pyöriä muttei käynnisty... Tapahtuu siis seuraavaa, avaimesta kääntämällä kone lähtee pyörimään ja alkuun lupaa muttei käynnisty. Ainoastaan tuon lupaamisen jälkeen kone alkaa pyöriä hyvin nihkeesti kunnes auto lopettaa starttaamisen ite. Montaa kertaa en antanu ees pyöritää sen lupaamisen jälkeen vaan katkasin virrat. Pensapumput surisee ja myös pensa tuoksahtaaki putken päistä.. Kysymys kuuluukin että onko tuo toinen rele nyt sitte sen puhaltimen rele mikä puhaltaa ilmaa kylmästarteissa putkistoon lämmittääkseen lambdoja ja katteja mistä satuin jostain lukemaan ja tästä syystä seokset on nyt mitä sattuu startin aikana. No huomenna rele kaupoille ostamaan uusia releitä. Harvinaisen hyvinhän tuo vuoden päivät toimiki ilman mitään ongelmia mutta näinkö tilanne muuttuu ku 300 tonnia alkaa lähestymään...
                      Last edited by siiiseli; 08-09-2016, 02:15.

                      Comment

                      • siiiseli
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 38
                        • jyväskylä

                        #26
                        kerrotaampas hieman taas uusia juttuja. Tulipa siis vaiheltua uusia releitä vanhojen tilalle ja taas yritys käyntiin muttei taas lupaa enää ollenkaan. Ei siis ees pyöritä starttiakaan.. Eikä solenoidikaan naksahda. Eikä edes enää releet... mikä tätä romua vaivaa...

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by siiiseli View Post
                          kerrotaampas hieman taas uusia juttuja. Tulipa siis vaiheltua uusia releitä vanhojen tilalle ja taas yritys käyntiin muttei taas lupaa enää ollenkaan. Ei siis ees pyöritä starttiakaan.. Eikä solenoidikaan naksahda. Eikä edes enää releet... mikä tätä romua vaivaa...
                          Onhan siellä nyt vielä tarpeeksi virtaa kun olet starttaillut?

                          Comment

                          • siiiseli
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 38
                            • jyväskylä

                            #28
                            virtaa on yllinkyllin ja tänään koitin varmuudenvuoks vielä apuvirralla. EI eloakaan. Tällä hetkellä ei solenoidi, reke eikä mikään pidä naksetta. Virta kaapelilla toin vielä lisää maita korin ja startin välille ku aloin maadotusta epäilemään. Virtalukon pohjaa koitin mittailla mutten siitä oikein selkoo saanu. Nyt Tässä tuliki just mieleen että tuleeko sitä paksua kaapelia pitkin edes virtaa solenoidin plussaan tällä hetkellä..

                            Comment

                            • siiiseli
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 38
                              • jyväskylä

                              #29
                              kirjotellaas tänne välillä miten vehkeitten kanssa menee. Tästä yksilöstä sitte alettiin vikakoodeja lukemaan ja yheks syyks paljastu vialinen ews boksi. Boksista oli koodit hukkunu eikä onnistunu dme kanssa synkkaus ja muutenki tuo ews oli aivan jumissa. No tilasin uuden ews boksin ja saatiin koodit purkkiin ja vikakoodit kyseisestä himmelistä poistu mutta tilanne edelleen sama. Käyntiin tätä ei oo vieläkään saatu. Startin relepohjaan ei tule minkäänlaista jännitettä joten jotain vikaa on nyt virtalukon ja relepohjan välillä. Virtalukon pohja, solenoidi ja tuo ews boksi on nyt vaihettu. Sulakkeita myös tutkittu enempi vähempi jokapuolelta ja kaikki tuntus olevan kunnossa. Toki jos jollain tulee joku tietty paikka mieleen mikä tsekata liittyen tuohon relepohjan virrattomuuteen ni saa kertoa. Kai tässä täytyy alkaa johtoja seuraamaan ja tutkimaan.

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                #30
                                Onko ne mun ehdottamat releen perseet katsottu/mitattu, aika helkkarin monessa noi on mennyt. Alla pari kuvaa, eli kun tuo pieni vedenpoistoreikä menee tukkoon, alkaa pohjat uida ja tulos on toisen kuvan mukainen. Monesti kaikki on ylhäältä katsottuna ihan ok, mutta kun roippeet kaivaa tuolta irti ja ylös, alapuoli on tuollainen...


                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎