Announcement

Collapse
No announcement yet.

725tdi painetta letkuissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmwpoju96
    Newbiemmer
    • Aug 2016
    • 10
    • Jyväskylä

    725tdi painetta letkuissa

    Eli auto on 725tdi -97 mittarissa 360tkm.Sylkee ylävesiletkun irti kovan paineen takia jatkuvasti. Paisuntasäiliön korkki vaikutti olevan kunnossa. Missä vika? Ohjeet sitten alkeellisesti en ole mikään mestari (:
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by Bmwpoju96 View Post
    Eli auto on 725tdi -97 mittarissa 360tkm.Sylkee ylävesiletkun irti kovan paineen takia jatkuvasti. Paisuntasäiliön korkki vaikutti olevan kunnossa. Missä vika? Ohjeet sitten alkeellisesti en ole mikään mestari (:
    Se korkki ei ole kunnossa jos ei päästä liiallista painetta ulos.

    Onhan myös letkun klemmari ja syylärin pää kunnossa?

    Comment

    • Bmwpoju96
      Newbiemmer
      • Aug 2016
      • 10
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Se korkki ei ole kunnossa jos ei päästä liiallista painetta ulos.

      Onhan myös letkun klemmari ja syylärin pää kunnossa?
      Kiinnitykset on kunnossa. Mites voin tarkistaa onko korkissa vikaa? Ja unohin sen mainita että ei nosta lämpöjä ennenku letku on irti.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Bmwpoju96 View Post
        Kiinnitykset on kunnossa. Mites voin tarkistaa onko korkissa vikaa? Ja unohin sen mainita että ei nosta lämpöjä ennenku letku on irti.
        Korkin pohjassa lukee avautumispaine.
        Muistelisin että tds:sä (huom ei tdi) se on 140 kilopascalia eli 1.4bar.

        Painetta voisi koittaa jotenkin syöttää korkille ja katsoa alkaako suhista oikeassa kohdassa. Tosin uusi korkki on niin edullinen etten paljon alkaisi virittelemään.

        Comment

        • Bmwpoju96
          Newbiemmer
          • Aug 2016
          • 10
          • Jyväskylä

          #5
          Siinon viel semmonenki juttu et ylä- ja alavesi letkut molemmat kivikovia..

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Bmwpoju96 View Post
            Siinon viel semmonenki juttu et ylä- ja alavesi letkut molemmat kivikovia..
            Luultavammin kyllä noin onkin tai muuten järjestelmä olisi tukossa.

            Korkin pitäisi kyllä päästää sitä painetta ulos jos letkut ovat kivikovia.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Paras tapa tarkastaa paisarin painekorkki, on ostaa uusi alkuperäinen merkkiliikkeestä. Ei vähäkäytetty ehjä purkuosa, ei tarvike, vaan uusi alkuperäinen.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                Paras tapa tarkastaa paisarin painekorkki, on ostaa uusi alkuperäinen merkkiliikkeestä. Ei vähäkäytetty ehjä purkuosa, ei tarvike, vaan uusi alkuperäinen.
                Ja jos se uusi korkki ei auta asiaan liitäntöjen ollessa kunnossa niin konehan silloin tuottaa järjestelmään liikaa painetta ja tietää kansiremonttia tms.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Ja jos se uusi korkki ei auta asiaan liitäntöjen ollessa kunnossa niin konehan silloin tuottaa järjestelmään liikaa painetta ja tietää kansiremonttia tms.
                  Kyllä. Painotin tota varmasti ehjää korkkia tarkoituksella. Noi kansi halki-lohko halki hommat on niin kinkkisiä tutkia muutenkin, että markan viat kannattaa ensin sulkea varmuudella pois.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Kyllä. Painotin tota varmasti ehjää korkkia tarkoituksella. Noi kansi halki-lohko halki hommat on niin kinkkisiä tutkia muutenkin, että markan viat kannattaa ensin sulkea varmuudella pois.
                    Aivan samaa mieltä tästä asiasta.

                    Comment

                    • Bmwpoju96
                      Newbiemmer
                      • Aug 2016
                      • 10
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Vaihdettiin syyläri ja paisarin korkki niin homma toimii taas! Uusi vika kylläkin löytyi mutta teinkin siitä jo uuden topicin

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎