Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä ottaa huomioon, 750 kiikarissa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osmodraama
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 28
    • haapavesi

    Mitä ottaa huomioon, 750 kiikarissa.

    Hei arvon kollegat!

    Tässä jo tovin haaveillut 750 e38:sta ja kauhukseni kuullut huhuja että olisivat aika vikaisia pirssejä ja ylläpitokulut nousevat taivaisiin.
    Pitääkö väite paikkaansa vai onko urbaanilegendaa ja mihin erityisesti olisi kiinnittettävä huomiota kun lähtee renkaita potkimaan?

    Itselläni tällä hetkellä käytössä manuaali lootainen 535 e39 ja ajattelin ko. autoa vaihdatella tuohon isompaan lippulaivaan.. nyt vain tosissaan mietityttää että teenkö elämäni pahimmat autokaupat kun menen omasta timantistani luopumaan vai ovatko lähtökohtaisesti kuitenkin lähellä toisiaan huoltokuluissa ja vikojen ilmeentymisen määrässä?
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Niin no, toki M73-koneessa on muutama arvokas juttu kuten imusarjan tiivisteet, mutta toisaalta se on älyttömän yksinkertainen kone: Kaksiventtiilitekniikka, ei vanoksia, perinteiset jakajat ja pyörijät, esim sytkän osat käy M20B25 ja M30-koneista jne. Muu tekniikka on tuttua muista korimalleista. Eli ei se mikään vaikea ylläpidettävä ole.

    Mun subjektiivisen mielipiteeni mukaan asiallinen harrasteauto, ja yksinkertainen tekniikka.

    Mutta: Jätä suosiolla halvimmat väliin ja osta mahdollisimman hyvin pidetty. Muutama tonni hankintahinnassa lisää maksaa itsensä takaisin pienempinä korjauskuluina ja matalampana vitutuskäyränä.

    Muutama noita ollut ja yhteensä vissiin 80tkm niillä ajanut.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Originally posted by osmodraama View Post
      vai ovatko lähtökohtaisesti kuitenkin lähellä toisiaan huoltokuluissa ja vikojen ilmeentymisen määrässä?
      Samalla kymppitonnilla per vuosi ovat.
      Retard Member

      Comment

      • osmodraama
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 28
        • haapavesi

        #4
        Kiitos jo tulleista vastauksista!

        Nuilla perusteilla en siis vaivu vielä synkkyyteen ja jätä 750:n vaihto mahdollisuutta kokonaan pois.

        Autohan tulee itselläni ihan jokapäiväseen työmatka ajoon ja kulutus ei hirvitä kun tulee hyvin rauhallisesti ajettua nykyiselläkin autolla.
        Mutta toki sen verran vielä lapsenmielisyyttä löytyy, että pitää koneesta tuota potkua löytyä ettei jää liikennevaloihin seisomaan ja vaikka ratapäiviä tai b-bartyjä varten saa nakitkin palamaan.
        1.6 litraiset ooppelit on jo koettu!

        Onko siis kellään konkreettista kokemusta 750 vs. 740 kanssa, tehojen puolesta eroa nuilla 40hp, mutta näkyykö tuo ero käytännössä missään kun V12 painaa varmasti keulalla jo jonkin verran enemmän? Ja näkyykö alaväännöissä miten tuo 750:n "puolikäynti"?

        Ja toisekseen eri pirssejä ollut pihalla n. 40 erillaista, mutta automaattilootalla ei ole ollut kuin yksi Omega M6 ja siitä ei vain jäänyt millään tavalla hyvä fiilis kun lähtee paikaltaan kuin mummo hangesta. Kilowatit nuissa bemuissa kuitenkin sen verran kovemmat kuin omegassa että luulisi jo lähtevän paremmin vai täytyykö kuitenkin pysyä vielä tuossa 535 manuaalissa jos leikkiä haluaa, manuaali lootaista 740/750 kun ei taida löytyä ihan jokaisesta nurkasta!?:think

        Pahoittelen tällaisia amatöörimäisiä kysymyksiä ja mietteitä, mutta olenkin ihan noviisi BMW porukassa eikä kokemusta ko. merkistä sen kummemmin ole.
        Last edited by osmodraama; 09-09-2016, 06:32.

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1450
          • Tampere

          #5
          Originally posted by osmodraama View Post
          Kiitos jo tulleista vastauksista!

          Ja näkyykö alaväännöissä miten tuo 750:n "puolikäynti"?
          Muuten en mitään sano, kun en ole kokeillut, mutta sen tiedän, että e38 750:n "puolikäynti", jos tarkoitat lepuutettuja sylinterejä, on urbaani legenda.

          Se käy aina kaikilla tai on rikki

          Jos kulutus ei hirvitä, ja käyttöharrasteautoa etsii, niin paljon tämän halvemmalla ei kyllä v12 -konetta pääse kokemaan. Laita semmoinen.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            750 käy aina kaikilla.
            750 ei ole koskaan valmistettu manuaalina.
            750 steptronic-askilla on ihan asiallinen ajoltaan, mutta massansa vuoksi se ei mikään raketti ole.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • osmodraama
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 28
              • haapavesi

              #7
              Originally posted by Haatainen View Post
              Muuten en mitään sano, kun en ole kokeillut, mutta sen tiedän, että e38 750:n "puolikäynti", jos tarkoitat lepuutettuja sylinterejä, on urbaani legenda.
              Voi tätä noulouden tunnetta. Ehkä olisi pitänyt tutustua aiheeseen tarkemmin ennen kuin tulee tänne huutelemaan pelkkien huhujen perusteella.

              Kerkesinkin jo päätäni raapia ja miettiä miten moinen olisi ollut mahdollista toteuttaa.. kaikkea pa**a puhetta sitä pitääkin mennä uskomaan!

              Noh, ihminen on erehtyväinen.. tästä huolimatta kyllä se V12kuume vain nousee. Kunhan tulee tuo "kolmipuokki" maalaamosta ulos niin sitten lähdetään kyseleen oisko vaihdokkeja tarjolla!

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                #8
                Itellä ollut noita e38:seja tähän päivään mennessä 3kpl, sitten parit e39 m5:set. Kyllä toi e38 750 on antanut hintaansa nähden eniten fiilistä. Ja oli myös varmin tekniikaltaan näistä omistamistani e38:seista. Sille

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17423
                  • Turku

                  #9
                  Mersulla on tällainen "puolikäynti" ollut ohjelmassa 90-luvulla.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • masko
                    Newbiemmer
                    • Jun 2015
                    • 4
                    • suomi

                    #10
                    itsellä ollut tammikuusta lähtien,hyvin menee kesän ja talven

                    Comment

                    • osmodraama
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 28
                      • haapavesi

                      #11
                      Originally posted by Laku View Post
                      Mersulla on tällainen "puolikäynti" ollut ohjelmassa 90-luvulla.
                      Niinhän tuo näytti olevan kun viitsi hieman asiaa tutkia. Mielenkiintoinen ratkaisu kaikenkaikkiaan.. käytännön hyödyistä tai haitoista sitten voi olla montaa mieltä..mutta eihän sitä kokoeilematta opi.

                      Originally posted by masko View Post
                      itsellä ollut tammikuusta lähtien,hyvin menee kesän ja talven
                      Vaikka tuo kulutus on tosissaankin sivuseikka,koska meneehän tuolla nykyiselläkin sekalaisessa ajossa päälle 9l ja työmatkaakin tulee vain 13km suuntaansa ja matkalla ei ole kuin kaksi risteystä, ei siinä näy sitten muuta kuin käynnistykset jotka varmasti vievät eniten suhteessa menovettä.
                      Mutta kiinnostaisi silti tietää yleistietona miten paljon talvella nousee kulutus moisella motilla!?
                      Lämmöt kyllä varmasti nousee nopeasti? Ainakin tuolla 535:lla on lämmöt tapissaan hyvinkin joutuin ja kulutus laskee normaalille tasolle jo noin 5km matkan jälkeen ja sitten on kulutus jossain 8-9litran (80 - 100km/h) paikkeilla tasaisella maastolla.

                      Comment

                      • miikakuu
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2015
                        • 35
                        • finland

                        #12
                        itellä ollut nyt pari vuotta 750. ja ajanut sillä yli 60tkm. itse ainakin tykkään. lähti ilman lämmitystä käyntiin n.30 pakkasilla enkä oo huomannu että "huomattavasti" nousis kulutus talvella. yleensä miun ajotyylillä keskikulutus pyörii 13 nurkilla. 0-100 se ei oo mikään tykki lähtemään mut maantienopeuksissa huomaa sen v12:n mukavuuden.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎