Announcement

Collapse
No announcement yet.

750i vm95 vikasietotilassa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sulokki
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 21
    • Helsinki

    750i vm95 vikasietotilassa!

    Nyt tarvitaan fiksummalta vähän apuja.

    Ongelmana on että auto herjaa Getribenotprogramm, eli 4vaihde lukittu päälle.
    Inpalla olen päässy vikakoodeja lueskelemaan ja ohjainlaitteet herjaa CAN vikaa. Kaikkiin muihin ohjainlaitteisiin pääsen sisään paitsi DME2.

    Vähän taustatietoa. Auto seisoi talven, syksyllä oli muutaman kerran käynnistys vaikeuksia. Mutta sitten keväällä ku piti taas ajoon ottaa niin ei sanonut enää mitään. Aluksi epäilin starttia tai akkua kun oli syksyllä vähän väsyneen oloinen. Kauheen väännön ja ettimisen jälkeen löytyi vika apparin penkin alta olevasta sulakerasiasta. Vesivahinko...Sulake "F114" päästi vain 8 volttia läpi. Sain korjattua ja uudet sulakkeet. Auto käynnistyi! Mutta sitten alkoi Motornotprogramme ja Getribnenotprogramme herjamaan.

    Motornotprogrammen sain kuitattua kalibroimalla kaasuläpät mutta vaihteisto on edelleen vikasieto tilassa. Johtuen todenäkösesti tuosta toisesta DMEstä?
    Kokeilin myös vaihtaa DME paikkoja ja silloin pääsin myös vain siihen oikeanpuolisen(lukemalla vasenta)?

    Inpa ADS moodis on käytössä, sekä EasyDIS.
    DISillä kokeillin EML ja DME synkkausta mutta herjas että ei saa yhteyttä DME2.

    Oisko kellään ideoita mitä tekis?
    Attached Files
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Öljyntasoanturin hajoaminen voi johtaa tuohon. Johto irti öljyntasoanturista, vikakoodien nollaus ja kokeilemaan.

    Eli vaihteensiirtäjän asentotunnistin ja öljyntasoanturi on saman sulakkeen alla, muutaman muun jutun kanssa. Jos tuo öljyntasoanturi pääsee jumimaan can-väylän, niin tapahtuu hassuja. Tosin: Samassa setissä on EML, ei DME2, joten ihan 1:1 ei oireet sovi kerran koettuun.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Sulokki
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 21
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by BeamR View Post
      Öljyntasoanturin hajoaminen voi johtaa tuohon. Johto irti öljyntasoanturista, vikakoodien nollaus ja kokeilemaan.

      Eli vaihteensiirtäjän asentotunnistin ja öljyntasoanturi on saman sulakkeen alla, muutaman muun jutun kanssa. Jos tuo öljyntasoanturi pääsee jumimaan can-väylän, niin tapahtuu hassuja. Tosin: Samassa setissä on EML, ei DME2, joten ihan 1:1 ei oireet sovi kerran koettuun
      .
      Kiitoksia, täytyy ilalla kokeilla :-) muistaakseni tuo öljyntasoanturi näyttää vähän siltä että joskus saannu osuman :think

      E. Eipä auttanu :-/ mutta kiitos kummiski.

      E2. Pikkasen oon miettiny että oisko toi dme2 viallinen? Käykö uudemman malliset dmet jos vaihtaa molemmat?
      Last edited by Sulokki; 26-09-2016, 13:03.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎