Itellä on Toyon Proxes ST "maasturin" renkaat alla ja niissä on jopa toi M+S-merkintä. En oikein osaa sanoa muutakuin että tuntuvat vielä 255/45 R18 -koossa "löllöille" ja nuljuavat alla. En ainakaan katumaasturin renkaita suosittele tällä kokemuksella alle, jos ei halua katumaasturifiilistä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 ja 17" renkaat = toivoton yhdistelmä?
Collapse
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
730:ssa M5:n 17 tuuman kiekot alla, kumit jotku Marshallin 235/45. Vetelee niin pirusti. Niveliä ja puslia menee vaihtoon kohtapuoliin joka tapauksessa, ja sen jälkeen pyöränkulmien tarkistukseen. Edellisen omistajan jäljiltä rengaspaineet olivat liki 3 kiloa. Käytös ei juuri muuttunut kun laskin paineet 2,2 ja 2,4.
Ohjauksessa tuntuu muutenkin löysää tuuman verran, mutta huolto-heikki meinas ettei nivelissä olisi väljää. Omituinen väljyys se on muutenkin, kun ei ole puhtaasti klappia vaan semmoista "pehmeää" jonka aikana ohjaus ei reagoi kuin äärimmäisen vähän. Tehostin ja nesteet kunnossa.
Vinkkejä?2017-> e39 525iA touring '01
2008-2017: e38 730iA '95
Comment
-
-
Talvi meni vähän paremmin, mutta kesärenkailla uravetelysirkus jatkui yhtä raivostuttavana kuin viime kesänäkin. Tänään rohjo kävi pajalla, ja sattumalta sain vinkin paikalla olleelta tuntemattomalta kaverilta: syy vetelyyn on suurella todennäköisyydellä 7-sarjalaisissa etupyörien tukivarret, vielä tarkemmin taaemmat tukivarret. Kummassakin pyörässä on 2 vartta, joista etummaiset on suht äkkiä todettu, mutta taaimmaisia ei näe edes katsastusmikko kunnolla. Sieltä se väljä sitten löytyikin, ja osat menivät tilaukseen.
3 tukivartta (1 oli autoon vaihdettu jo aiemmin) maksaa varaosaliikkeestä (ymmärtääkseni Motonet) about 220e, eli hintakaan ei ole aivan tolkuton. Autoasi-puljun hinta olisi ollut yli 400e, joten se unohdettiin kättelyssä. Ens viikolla katsotaan tuleeko asiaan tämän myötä ratkaisu. Vielä on yhtälössä nimittäin mahdollisesti mukana ohjaussimpukan väljyys, josta ei osaa sanoa ennen kuin tukivarret on uusittu.
Aiheestahan on väännetty ja käännetty täälläkin, tarjottu erilaisia renkaita jne. Äkkiseltään vaikuttaisi että tässä voisi olla melko yleispätevä ratkaisu. Pistän kokemuksia kun tiedän lisää.2017-> e39 525iA touring '01
2008-2017: e38 730iA '95
Comment
-
-
Originally posted by JLantern View PostTalvi meni vähän paremmin, mutta kesärenkailla uravetelysirkus jatkui yhtä raivostuttavana kuin viime kesänäkin. Tänään rohjo kävi pajalla, ja sattumalta sain vinkin paikalla olleelta tuntemattomalta kaverilta: syy vetelyyn on suurella todennäköisyydellä 7-sarjalaisissa etupyörien tukivarret, vielä tarkemmin taaemmat tukivarret. Kummassakin pyörässä on 2 vartta, joista etummaiset on suht äkkiä todettu, mutta taaimmaisia ei näe edes katsastusmikko kunnolla. Sieltä se väljä sitten löytyikin, ja osat menivät tilaukseen.
3 tukivartta (1 oli autoon vaihdettu jo aiemmin) maksaa varaosaliikkeestä (ymmärtääkseni Motonet) about 220e, eli hintakaan ei ole aivan tolkuton. Autoasi-puljun hinta olisi ollut yli 400e, joten se unohdettiin kättelyssä. Ens viikolla katsotaan tuleeko asiaan tämän myötä ratkaisu. Vielä on yhtälössä nimittäin mahdollisesti mukana ohjaussimpukan väljyys, josta ei osaa sanoa ennen kuin tukivarret on uusittu.
Aiheestahan on väännetty ja käännetty täälläkin, tarjottu erilaisia renkaita jne. Äkkiseltään vaikuttaisi että tässä voisi olla melko yleispätevä ratkaisu. Pistän kokemuksia kun tiedän lisää.
Kannataisi nimittäin tilata Meylen HD:t vaikkapa ebayn kautta saksasta. Nuo taaemmat eli reaktiotangot 156€ pari + postit.
Ja varmasti loppuu vetelyt jos noissa kerran väljää on.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Mjoo, noi tulee tuolta remonttipajan kautta, eli poijjaat siellä hoiti tilaushomman. Olen kuitenkin pohjimmiltani melko vihreä näissä hommissa Reaktiotankojen lisäksi tulee siis myös kuskinpuolen etummainen kalikka, eli voisin kuvitella hinnan olevan kuitenkin melko lähellä samaa kuin nyt. Tietystikään ole kyse ns. merkkiosista.
Yhtä kaikki: suurkiitos vinkistä!2017-> e39 525iA touring '01
2008-2017: e38 730iA '95
Comment
-
-
Originally posted by JLantern View PostMjoo, noi tulee tuolta remonttipajan kautta, eli poijjaat siellä hoiti tilaushomman. Olen kuitenkin pohjimmiltani melko vihreä näissä hommissa Reaktiotankojen lisäksi tulee siis myös kuskinpuolen etummainen kalikka, eli voisin kuvitella hinnan olevan kuitenkin melko lähellä samaa kuin nyt. Tietystikään ole kyse ns. merkkiosista.
Yhtä kaikki: suurkiitos vinkistä!
Osa 7: http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=32&fg=25E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by JLantern View Post730:ssa M5:n 17 tuuman kiekot alla, kumit jotku Marshallin 235/45. Vetelee niin pirusti. Niveliä ja puslia menee vaihtoon kohtapuoliin joka tapauksessa, ja sen jälkeen pyöränkulmien tarkistukseen. Edellisen omistajan jäljiltä rengaspaineet olivat liki 3 kiloa. Käytös ei juuri muuttunut kun laskin paineet 2,2 ja 2,4.
Ohjauksessa tuntuu muutenkin löysää tuuman verran, mutta huolto-heikki meinas ettei nivelissä olisi väljää. Omituinen väljyys se on muutenkin, kun ei ole puhtaasti klappia vaan semmoista "pehmeää" jonka aikana ohjaus ei reagoi kuin äärimmäisen vähän. Tehostin ja nesteet kunnossa.
Vinkkejä?
Ja jos sulla tosiaan on E38:ssa 235/45-17 renkaat, niin hommaa nyt hyvä mies oikean kokoiset. Esimerkiksi 225/55-17540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
-
Mulla pyörii alla Pirellin Zerot kokoa 255/45/18 joka kulmassa. Ei voi tietää mihin auto milloinkin haluaa singahtaa. Mulla kyllä paineen lisääminen vaikuttaa vetelyä vähentävästi, joku kirjoitti päinvastaista. Etupään "kumilaakerisarja" odottaa inspiraatiota takaluukussa. Saa näkee, jos niiden vaihto ei auta, niin Pimppirellit pihakeinuun ja ostamaan jotkut halpisrenkaat, niitä kun kehutaan hiljaisiksi ja urille tunnottomiksi.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by JLantern View PostNo prkl. :think Tarttee kysäistä mitä ne jätkät on sinne tilannu. Tuon helan voinkin hakea/käydä tilaamassa vaikka samantien.
Nämä vapina/vetelyongelmat on kyllä niin yleisiä bemmeissä että ihan hävettää. Itsellä muuten paikallistettiin yksi väljyys vänkärinpuolen ohjauksen välitankoon, tai mikä onkaan. Aiemmassa kuvassa osat 2-4.E39 ja E91
Comment
-
Comment