Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ja 17" renkaat = toivoton yhdistelmä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #61
    Itellä on Toyon Proxes ST "maasturin" renkaat alla ja niissä on jopa toi M+S-merkintä. En oikein osaa sanoa muutakuin että tuntuvat vielä 255/45 R18 -koossa "löllöille" ja nuljuavat alla. En ainakaan katumaasturin renkaita suosittele tällä kokemuksella alle, jos ei halua katumaasturifiilistä.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • JLantern
      Newbiemmer
      • Jul 2008
      • 22
      • HML, Finland

      #62
      730:ssa M5:n 17 tuuman kiekot alla, kumit jotku Marshallin 235/45. Vetelee niin pirusti. Niveliä ja puslia menee vaihtoon kohtapuoliin joka tapauksessa, ja sen jälkeen pyöränkulmien tarkistukseen. Edellisen omistajan jäljiltä rengaspaineet olivat liki 3 kiloa. Käytös ei juuri muuttunut kun laskin paineet 2,2 ja 2,4.

      Ohjauksessa tuntuu muutenkin löysää tuuman verran, mutta huolto-heikki meinas ettei nivelissä olisi väljää. Omituinen väljyys se on muutenkin, kun ei ole puhtaasti klappia vaan semmoista "pehmeää" jonka aikana ohjaus ei reagoi kuin äärimmäisen vähän. Tehostin ja nesteet kunnossa.

      Vinkkejä?
      2017-> e39 525iA touring '01
      2008-2017: e38 730iA '95

      Comment

      • JLantern
        Newbiemmer
        • Jul 2008
        • 22
        • HML, Finland

        #63
        Talvi meni vähän paremmin, mutta kesärenkailla uravetelysirkus jatkui yhtä raivostuttavana kuin viime kesänäkin. Tänään rohjo kävi pajalla, ja sattumalta sain vinkin paikalla olleelta tuntemattomalta kaverilta: syy vetelyyn on suurella todennäköisyydellä 7-sarjalaisissa etupyörien tukivarret, vielä tarkemmin taaemmat tukivarret. Kummassakin pyörässä on 2 vartta, joista etummaiset on suht äkkiä todettu, mutta taaimmaisia ei näe edes katsastusmikko kunnolla. Sieltä se väljä sitten löytyikin, ja osat menivät tilaukseen.

        3 tukivartta (1 oli autoon vaihdettu jo aiemmin) maksaa varaosaliikkeestä (ymmärtääkseni Motonet) about 220e, eli hintakaan ei ole aivan tolkuton. Autoasi-puljun hinta olisi ollut yli 400e, joten se unohdettiin kättelyssä. Ens viikolla katsotaan tuleeko asiaan tämän myötä ratkaisu. Vielä on yhtälössä nimittäin mahdollisesti mukana ohjaussimpukan väljyys, josta ei osaa sanoa ennen kuin tukivarret on uusittu.

        Aiheestahan on väännetty ja käännetty täälläkin, tarjottu erilaisia renkaita jne. Äkkiseltään vaikuttaisi että tässä voisi olla melko yleispätevä ratkaisu. Pistän kokemuksia kun tiedän lisää.
        2017-> e39 525iA touring '01
        2008-2017: e38 730iA '95

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #64
          Originally posted by JLantern View Post
          Talvi meni vähän paremmin, mutta kesärenkailla uravetelysirkus jatkui yhtä raivostuttavana kuin viime kesänäkin. Tänään rohjo kävi pajalla, ja sattumalta sain vinkin paikalla olleelta tuntemattomalta kaverilta: syy vetelyyn on suurella todennäköisyydellä 7-sarjalaisissa etupyörien tukivarret, vielä tarkemmin taaemmat tukivarret. Kummassakin pyörässä on 2 vartta, joista etummaiset on suht äkkiä todettu, mutta taaimmaisia ei näe edes katsastusmikko kunnolla. Sieltä se väljä sitten löytyikin, ja osat menivät tilaukseen.

          3 tukivartta (1 oli autoon vaihdettu jo aiemmin) maksaa varaosaliikkeestä (ymmärtääkseni Motonet) about 220e, eli hintakaan ei ole aivan tolkuton. Autoasi-puljun hinta olisi ollut yli 400e, joten se unohdettiin kättelyssä. Ens viikolla katsotaan tuleeko asiaan tämän myötä ratkaisu. Vielä on yhtälössä nimittäin mahdollisesti mukana ohjaussimpukan väljyys, josta ei osaa sanoa ennen kuin tukivarret on uusittu.

          Aiheestahan on väännetty ja käännetty täälläkin, tarjottu erilaisia renkaita jne. Äkkiseltään vaikuttaisi että tässä voisi olla melko yleispätevä ratkaisu. Pistän kokemuksia kun tiedän lisää.
          Joko kerkesit ostamaan tukivarret?
          Kannataisi nimittäin tilata Meylen HD:t vaikkapa ebayn kautta saksasta. Nuo taaemmat eli reaktiotangot 156€ pari + postit.
          Ja varmasti loppuu vetelyt jos noissa kerran väljää on.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • JLantern
            Newbiemmer
            • Jul 2008
            • 22
            • HML, Finland

            #65
            Mjoo, noi tulee tuolta remonttipajan kautta, eli poijjaat siellä hoiti tilaushomman. Olen kuitenkin pohjimmiltani melko vihreä näissä hommissa Reaktiotankojen lisäksi tulee siis myös kuskinpuolen etummainen kalikka, eli voisin kuvitella hinnan olevan kuitenkin melko lähellä samaa kuin nyt. Tietystikään ole kyse ns. merkkiosista.

            Yhtä kaikki: suurkiitos vinkistä!
            2017-> e39 525iA touring '01
            2008-2017: e38 730iA '95

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #66
              Originally posted by JLantern View Post
              Mjoo, noi tulee tuolta remonttipajan kautta, eli poijjaat siellä hoiti tilaushomman. Olen kuitenkin pohjimmiltani melko vihreä näissä hommissa Reaktiotankojen lisäksi tulee siis myös kuskinpuolen etummainen kalikka, eli voisin kuvitella hinnan olevan kuitenkin melko lähellä samaa kuin nyt. Tietystikään ole kyse ns. merkkiosista.

              Yhtä kaikki: suurkiitos vinkistä!
              No jos sinne menee jotain motonetin italialaisia niin saat varautua vaihtamaan ne uusiksi vuoden päästä. Ja vaihdata myös samaan konkurssiin se toinenkin etummainen tukivarsi. Lisäksi apusimpukan hela kannattaisi ehkä vaihtaaa, maksanee merkkiliikkeessä n. 20€.
              Osa 7: http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=32&fg=25
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • JLantern
                Newbiemmer
                • Jul 2008
                • 22
                • HML, Finland

                #67
                No prkl. :think Tarttee kysäistä mitä ne jätkät on sinne tilannu. Tuon helan voinkin hakea/käydä tilaamassa vaikka samantien.
                2017-> e39 525iA touring '01
                2008-2017: e38 730iA '95

                Comment

                • Cock
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 752
                  • Tsadi

                  #68
                  Originally posted by JLantern View Post
                  730:ssa M5:n 17 tuuman kiekot alla, kumit jotku Marshallin 235/45. Vetelee niin pirusti. Niveliä ja puslia menee vaihtoon kohtapuoliin joka tapauksessa, ja sen jälkeen pyöränkulmien tarkistukseen. Edellisen omistajan jäljiltä rengaspaineet olivat liki 3 kiloa. Käytös ei juuri muuttunut kun laskin paineet 2,2 ja 2,4.

                  Ohjauksessa tuntuu muutenkin löysää tuuman verran, mutta huolto-heikki meinas ettei nivelissä olisi väljää. Omituinen väljyys se on muutenkin, kun ei ole puhtaasti klappia vaan semmoista "pehmeää" jonka aikana ohjaus ei reagoi kuin äärimmäisen vähän. Tehostin ja nesteet kunnossa.

                  Vinkkejä?

                  Ja jos sulla tosiaan on E38:ssa 235/45-17 renkaat, niin hommaa nyt hyvä mies oikean kokoiset. Esimerkiksi 225/55-17
                  540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                  Audi A6 C7 S-Line ABT

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #69
                    Mulla pyörii alla Pirellin Zerot kokoa 255/45/18 joka kulmassa. Ei voi tietää mihin auto milloinkin haluaa singahtaa. Mulla kyllä paineen lisääminen vaikuttaa vetelyä vähentävästi, joku kirjoitti päinvastaista. Etupään "kumilaakerisarja" odottaa inspiraatiota takaluukussa. Saa näkee, jos niiden vaihto ei auta, niin Pimppirellit pihakeinuun ja ostamaan jotkut halpisrenkaat, niitä kun kehutaan hiljaisiksi ja urille tunnottomiksi.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      #70
                      Originally posted by JLantern View Post
                      No prkl. :think Tarttee kysäistä mitä ne jätkät on sinne tilannu. Tuon helan voinkin hakea/käydä tilaamassa vaikka samantien.
                      Mulla on tuo uusi hela kellarissa. Pitää huomenna katsoo onko sama osa E34 vrt E38. Saat siitä sopivaan hintaan jos on soppeli osa.

                      Nämä vapina/vetelyongelmat on kyllä niin yleisiä bemmeissä että ihan hävettää. Itsellä muuten paikallistettiin yksi väljyys vänkärinpuolen ohjauksen välitankoon, tai mikä onkaan. Aiemmassa kuvassa osat 2-4.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎