Ja lisää outouksia edellisten omistajien jäljiltä... Autoa roplatessa huomasin että konetilan e-boxissa oli yksi 20A sulake irrotettuna. Ilmeni että tämä on nähtävästi sulake nro 09. Bentleyn kytkentäkaaviot tietävät kertoa että kyseessä on "K21 Auxiliary fan normal speed relay", ja boksin kannessa olevan saksankielisen kartan mukaan se olisi "Zusatzlüfter 725 tds" (Mutta mitä helkuttia tuo 725-diesel-maininta tässä tekee?)
Eli kyse selkeästi sähköflektin sulakkeesta, mutta osaako joku valottaa tarkemmin että mitä tuon sulakkeen 09 takana tarkkaan ottaen on, ja miksi ihmeessä joku olisi sen mahdollisesti kytkenyt irti? Boksin kannen mukaan zusatzlüfteriä koskevat myös sulakkeet 20, 23 ja 24.
Bentleystä tulkitsin että tässä tuulettimessa olisi joku käynnistyksen yhteydessä toimiva diagnostiikkaominaisuus, jossa flekti käy hetkellisesti 20% nopeudella moottorinohjauksen alaisuudessa, ja sen jälkeen kytkeytyy pois. Liittyykö tämä rele liittyä jotenkin tähän nopeuden säätelyyn? Hanskalokerossa on ilmeisesti myös high speed relay- ja stage 3 relay -releet tälle, mitä ne sitten ovatkaan...
Eli jos jollain on tietoa tuulettimen (ja ko sulakkeen/releen) tarkemmasta toiminnasta niin saa valistaa... Bentleyn opus on kuitenkin vain M62 ja -72 -moottoreille eli en ihan täysin luota siihen, että moottoria koskevat kytkentäkaaviot olisivat 100 % paikkansapitävät M52TU:n kanssa. Miksi tämän olisi joku repinyt irti?
Eli kyse selkeästi sähköflektin sulakkeesta, mutta osaako joku valottaa tarkemmin että mitä tuon sulakkeen 09 takana tarkkaan ottaen on, ja miksi ihmeessä joku olisi sen mahdollisesti kytkenyt irti? Boksin kannen mukaan zusatzlüfteriä koskevat myös sulakkeet 20, 23 ja 24.
Bentleystä tulkitsin että tässä tuulettimessa olisi joku käynnistyksen yhteydessä toimiva diagnostiikkaominaisuus, jossa flekti käy hetkellisesti 20% nopeudella moottorinohjauksen alaisuudessa, ja sen jälkeen kytkeytyy pois. Liittyykö tämä rele liittyä jotenkin tähän nopeuden säätelyyn? Hanskalokerossa on ilmeisesti myös high speed relay- ja stage 3 relay -releet tälle, mitä ne sitten ovatkaan...
Eli jos jollain on tietoa tuulettimen (ja ko sulakkeen/releen) tarkemmasta toiminnasta niin saa valistaa... Bentleyn opus on kuitenkin vain M62 ja -72 -moottoreille eli en ihan täysin luota siihen, että moottoria koskevat kytkentäkaaviot olisivat 100 % paikkansapitävät M52TU:n kanssa. Miksi tämän olisi joku repinyt irti?
Comment