Eli pientä ihmettelyä ämkuuskakkosen knock sensoreista. Joskus sillontällöin on antanut noista vikakoodia, nyt on purettu siihen pisteeseen että anturit kädessä niin pystyykö noita mitata irrallaan? Sain mitattua liittimen päässä olevista pinneistä resistanssiksi n. 5 miljoonaa ohmia. Voiko tuo lukema mitenkään pitää paikkansa? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 nakutusanturit
Collapse
X
-
"4.95MOhm is the correct resistance for most Bosch knock sensors. But to properly test a knock sensor you need an oscilloscope and a frequency generator. Since the sensor is nothing more than a self powered microphone (piezo generated voltage signal) you can hook it up to an oscilloscope, excite the piezo crystal at a spacific frequency and read the output voltage on the scope trace to confirm the proper voltage is generated at the specified frequency.
TBH though, these don't go bad that often. They mostly get damaged when people remove them and don't reinstall them properly ie overtorque them. An over torqued knock sensor will generally still have the correct resistance reading but the internal piezo crystal will be cracked and the voltage signal either corrupt or absent.
See attached BMWs diagnostic test.
Hope this helps."
Tämmöstä jenkkifoorumilta , liekö apua sitten :think-
-
-
Originally posted by Juhtuke View PostTuo Mohm lienee megaohmeja, joten kai ne ovat kunnossa.:think
Aika huonosti noita sensoreita löytyy kaupoista, paikallinen Autosalpa myy hintaan 150e/kpl.
Oliko aivan sikana kiinni kun irroitit vai mahdollisesti jopa oikeassa momentissa?
Comment
-
-
En ole itse kokeillut mutta eikös noita antureita voi testailla toiminnallisesti niin, että tyhjäkäynnillä jos napauttaa jakarilla tms. lohkon kylkeen niin livedatasta tai ajoituslampulla pitäisi näkyä miten moottorinohjaus vähentää hetkellisesti sytytyksen ennakkoa? Mutta jos sulla on puolet koneesta jo purettuna niin ei välttämättä kauheasti auta...
Comment
-
-
Juu tuo on yksi tapa, jos anturit tosiaan ovat kiinni.
Täytynee toivoa että ovat ehjät ja laittaa paikalleen.
Tämmöinen ohje löytyi myös netistä
Connect the black lead to battery negative. Then connect the positive lead to the sensor wires. One wire should read close to 0 volts, this is the sensor ground. The reference voltage wire should read around 2.5 volts, for a good sensor. A bad sensor will either short the reference voltage to ground, or not pull it down to 2.5, therefore giving a reading of about 5 volts. Reassemble the engine and check the DME for fault codes.E61 525d -08
E39 523i -00
E30 316 -86
E28 520iA -84
Comment
-
Comment