Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 nakutusanturit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhtuke
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 52
    • Kotka

    M62 nakutusanturit

    Eli pientä ihmettelyä ämkuuskakkosen knock sensoreista. Joskus sillontällöin on antanut noista vikakoodia, nyt on purettu siihen pisteeseen että anturit kädessä niin pystyykö noita mitata irrallaan? Sain mitattua liittimen päässä olevista pinneistä resistanssiksi n. 5 miljoonaa ohmia. Voiko tuo lukema mitenkään pitää paikkansa? :think
    E61 525d -08
    E39 523i -00
    E30 316 -86
    E28 520iA -84
  • BimmerFanatikko
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 59
    • Mynämäki

    #2
    "4.95MOhm is the correct resistance for most Bosch knock sensors. But to properly test a knock sensor you need an oscilloscope and a frequency generator. Since the sensor is nothing more than a self powered microphone (piezo generated voltage signal) you can hook it up to an oscilloscope, excite the piezo crystal at a spacific frequency and read the output voltage on the scope trace to confirm the proper voltage is generated at the specified frequency.
    TBH though, these don't go bad that often. They mostly get damaged when people remove them and don't reinstall them properly ie overtorque them. An over torqued knock sensor will generally still have the correct resistance reading but the internal piezo crystal will be cracked and the voltage signal either corrupt or absent.
    See attached BMWs diagnostic test.
    Hope this helps."

    Tämmöstä jenkkifoorumilta , liekö apua sitten :think
    -

    Comment

    • Juhtuke
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 52
      • Kotka

      #3
      Tuo Mohm lienee megaohmeja, joten kai ne ovat kunnossa.:think
      Aika huonosti noita sensoreita löytyy kaupoista, paikallinen Autosalpa myy hintaan 150e/kpl.
      E61 525d -08
      E39 523i -00
      E30 316 -86
      E28 520iA -84

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Juhtuke View Post
        Tuo Mohm lienee megaohmeja, joten kai ne ovat kunnossa.:think
        Aika huonosti noita sensoreita löytyy kaupoista, paikallinen Autosalpa myy hintaan 150e/kpl.
        Ohmit siis ovat oikein mutta kun ei niitä voinut noin pelkästään testata mitenkään luotettavasti.
        Oliko aivan sikana kiinni kun irroitit vai mahdollisesti jopa oikeassa momentissa?

        Comment

        • Juhtuke
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 52
          • Kotka

          #5
          Ei ollut kovin tiukassa, joku ehkä jopa laittanut momenttiavaimella. 25nm noissa muistaakseni oli.
          E61 525d -08
          E39 523i -00
          E30 316 -86
          E28 520iA -84

          Comment

          • camshaft
            BTCF Member
            • Sep 2016
            • 539
            • Kotka

            #6
            En ole itse kokeillut mutta eikös noita antureita voi testailla toiminnallisesti niin, että tyhjäkäynnillä jos napauttaa jakarilla tms. lohkon kylkeen niin livedatasta tai ajoituslampulla pitäisi näkyä miten moottorinohjaus vähentää hetkellisesti sytytyksen ennakkoa? Mutta jos sulla on puolet koneesta jo purettuna niin ei välttämättä kauheasti auta...
            "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
            Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

            Comment

            • Juhtuke
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 52
              • Kotka

              #7
              Juu tuo on yksi tapa, jos anturit tosiaan ovat kiinni.
              Täytynee toivoa että ovat ehjät ja laittaa paikalleen.
              Tämmöinen ohje löytyi myös netistä

              Connect the black lead to battery negative. Then connect the positive lead to the sensor wires. One wire should read close to 0 volts, this is the sensor ground. The reference voltage wire should read around 2.5 volts, for a good sensor. A bad sensor will either short the reference voltage to ground, or not pull it down to 2.5, therefore giving a reading of about 5 volts. Reassemble the engine and check the DME for fault codes.
              E61 525d -08
              E39 523i -00
              E30 316 -86
              E28 520iA -84

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎