Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 sähkövikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhtuke
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 52
    • Kotka

    E38 740 sähkövikaa

    Eli potilaana 740ia vuosimallia 1996 ja m62b44 koneella.
    Ongelmana ecun sulakkeen palaminen.

    Avataampas vähän:
    Eli tässä talven aikana moottoriin tehty pientä remonttia jossa vaihtui mm. venakoppien tiivisteet, imusarjan kaikki tiivisteet, vesipumppu tiivisteineen + hihnapyörä, "valley pan" (mikä ikinä suomeksi onkaan) + siihen tiiviste ja jotain satunnaisia letkuja.
    Auto ollut n. kuukauden päivät ajossa ja toiminut moitteetta ennenkuin viimeviikon lauantaina sammui liikennevaloihin, lähti käyntiin ja sammui taas seuraaviin valoihin. Muutaman päivän toimi hyvin kunnes sammui taas. Taas pari päivä toimi kunnes toissapäivänä aamulla töihin lähtiessä auto sammui n. minuutin käynnissäolon jälkeen eikä lähtenyt käyntiin. Eilen sitä tutkiessa oli ecun sulake kärähtänyt, uusi sulake paikalleen ja kärähti heti uudelleen kun virrat laittoi päälle. Siinä johtoja tutkiessa ja oikosulkua etsiessä mitään muuta ei päällepäin havaittu kun knock sensorien aika huonossa kunnossa olevat johdot liittimien päässä (johdot eivät osu toisiinsa joten ei pitäisi ainakaan siitä johtua). Pystyykö INPAlla lukemaan mitään koodeja kun eculle ei tule virtaa? Ja onko kenelläkään muulla ollut samanlaista ongelmaa? :think
    E61 525d -08
    E39 523i -00
    E30 316 -86
    E28 520iA -84
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Ensimmäisenä irroittaisin öljyntasoanturin ja katsoisin vieläkö polttaa sulakkeen sen jälkeen.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Juhtuke
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 52
      • Kotka

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Ensimmäisenä irroittaisin öljyntasoanturin ja katsoisin vieläkö polttaa sulakkeen sen jälkeen.
      Joo se tosiaan piti olla remontissa irti, ei ole vielä päässyt autoa tunkkaamaan ylös. Huomenna täytyy tsekata se.
      E61 525d -08
      E39 523i -00
      E30 316 -86
      E28 520iA -84

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Juhtuke View Post
        Joo se tosiaan piti olla remontissa irti, ei ole vielä päässyt autoa tunkkaamaan ylös. Huomenna täytyy tsekata se.
        Öljytason anturi on tunnettu siitä, että alkaa polttamaan sulaketta.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Juhtuke
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 52
          • Kotka

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Öljytason anturi on tunnettu siitä, että alkaa polttamaan sulaketta.
          Siinähän se vika oli, liitin irti ja auto starttaa taas.
          Mikäs tuossa anturissa voisi olla vikana? Johdot on ainakin kunnossa liittimen juuresta. :think
          E61 525d -08
          E39 523i -00
          E30 316 -86
          E28 520iA -84

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Juhtuke View Post
            Siinähän se vika oli, liitin irti ja auto starttaa taas.
            Mikäs tuossa anturissa voisi olla vikana? Johdot on ainakin kunnossa liittimen juuresta. :think
            Anturi vetää oikosen. Vaihda seuraavan öljynvaihdon yhteydessä uusi anturi tilalle. Tai no voihan sen nytkin vaihtaa, mutta joutuu öljyjen kanssa lutraamaan.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Juhtuke
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 52
              • Kotka

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Anturi vetää oikosen. Vaihda seuraavan öljynvaihdon yhteydessä uusi anturi tilalle. Tai no voihan sen nytkin vaihtaa, mutta joutuu öljyjen kanssa lutraamaan.
              Vähän ylemmäs kun johtoja seurasi niin sielä oli jonkun verran paljasta johtoa, täytyypi se fiksata. Kiitoksia avusta!
              E61 525d -08
              E39 523i -00
              E30 316 -86
              E28 520iA -84

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎