Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 imusarjan öljynerotin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kakebendeliini
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 5
    • Karkkila

    E38 imusarjan öljynerotin

    Kyseessä neljälitrainen kone ja sen imusarjan takapäässä oleva muovinen osa jossa on kalvo ja letkuliitäntöjä. Kapistuksen tarkoitushan on kai erottaa huohottimelta tulevasta tavarasta öljyt ja ilma ja toimittaa nämä sinne minne kuuluvatkin, eli ilmat imusarjaan ja öljyt sitten kai öljypohjaan.

    Tuo kapistus on nyt vaihdettu, vanhassakaan nyt ei oikeastaa ollut varsinaista vikaa, mitä nyt tiivisteet aika koppuraa tavaraa. Auto ei tuolla nyt korjaantunut. Lisää osia vaihtoon siis:think

    Jäi nyt vaan vaivaamaan miten tuo osa oikein toimii, vekottimen purkaminen ei oikein mitään ahaa-elämystä aiheuttanut ja asia jäi nyt vaivaamaan. Osaisko joku selittää sen toimintaperiaatteen, vai onko se jotain henkiaailman juttui?

    PS. on muuten mukava vaihettava tuo osa, toivottavasti ei siihen tarvitse enää koskea pitkällä kepilläkään
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Öljynerotin on jakopään kopan sisällä, tuo kalvo estää imusarjan alipaineen pääsemisen koneen sisään.

    Mikä siinä koneessa sitten on vikana? Jos kipinä puuttuu niin tuo kalvo ei auta.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • kakebendeliini
      Newbiemmer
      • Nov 2017
      • 5
      • Karkkila

      #3
      Osa sylintereistä on poissa työnteosta. Tulpat on vaihdettu, ja edellinen omistaja on vaihtanut sytkäpuolat. Kuulema turhaan kun jonkin kalvon vaihdolla oli alkanut toimimaan. Tätä koko kalvokoteloa ei siis ole vaihdettu, ainoastaan kalvo ja siksi loppuosa laitteesta tiivisteineen löytyi, joten vaihdettiin ja samalla tuli todettua kalvan olevan ehjä.

      Auto toimi noin viikon ja 500 kilometriä, sitten alko pikkuhiljaa menohalut hiipumaa ja nyykähti kotikorjaamon pihaan

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by kakebendeliini View Post
        Osa sylintereistä on poissa työnteosta. Tulpat on vaihdettu, ja edellinen omistaja on vaihtanut sytkäpuolat. Kuulema turhaan kun jonkin kalvon vaihdolla oli alkanut toimimaan. Tätä koko kalvokoteloa ei siis ole vaihdettu, ainoastaan kalvo ja siksi loppuosa laitteesta tiivisteineen löytyi, joten vaihdettiin ja samalla tuli todettua kalvan olevan ehjä.

        Auto toimi noin viikon ja 500 kilometriä, sitten alko pikkuhiljaa menohalut hiipumaa ja nyykähti kotikorjaamon pihaan
        Tuskin liittyy huohottimeen lainkaan.. yleensä se ei aiheuta kuin savutusta. :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • kakebendeliini
          Newbiemmer
          • Nov 2017
          • 5
          • Karkkila

          #5
          No ei se ensisijaisesti huohotusjärjestelmään viittaa, kai se huohotusjärjestelmä voisi sen verran vaikuttaa että pikkuhiljaa paskottaa tulpat ja sitä kautta lopettaa auto toimintansa. Mut tuskinpa vika siinä nyt on, kun ei tosiaan savuta kovinkaan paljon. Vähän savuttaa, mutta ehkäpä se käy niin huonosti että johtuu siitä.

          Sytytyspuolia on tosiaan nyt kokeiltu vaihtaa edestakas, muttei vaikutusta. Jos jollain on antaa jotain vinkkiä mistä vikaa kannattaisi etsiä, niin kiitollisena otetaan tieto ja vaikka ihan arvauksetkin vastaan

          Vikakoodeja ei vielä päästä lukemaan, kuinka paljon tuommonen osaa kertoa huolistaan vikakoodin lukulaitteelle?

          Comment

          • kakebendeliini
            Newbiemmer
            • Nov 2017
            • 5
            • Karkkila

            #6
            Nyt on mystinen vikakoodimies käynyt salkkuineen ja kytkenyt bemmin piuhan päähän. Happitunnistin 1 oli saattanut bemmin jonkilaiseen halvaustilaan, vikakoodi nollattiin ja alkoihan se käydä kunnolla. Pari kertaa vikakoodi ilmaantui uudestaan ja aina nollattiin. Nyt sille alkoi jo nopeudenotto maistumaan, +250km/h kulki vanha BMW

            Vikakoodit siis oli 201 ja 13, lambdat ja akku vaihtoon murahti vikakoodimies. Onks nää vanhat bemmit semmosia, että kun ovat jonkun vikakoodit saaneet, niin eivät sitä unohda, ennenku se on nollattu?

            Lambda 1. arvo 0,49V ja joku muu osa antoi arvoa väliltä 0,8-4,3V, en muista oliko ilmamassamäärä vaiko joku lambdan ohjaus juttu...

            Kaveri kävi koeajamassa ja sanoi mittarissa olleen 280km/h, mutta kulkeeko noi oikeasti noin lujaa, eikös baijerin nahkahousut ole noita rajoittaneet?:think Kumpi on ykkös lambda, auton kulkusuuntaan nähden siis, oikea/vasen?

            Siittä sit jollekkin hyvä 740iA talviliukkaille

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎