Announcement

Collapse
No announcement yet.

740d ei käynnisty lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 368
    • Oulu

    740d ei käynnisty lämpimänä

    Auto lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja toimii normaalisti siihen asti että sen sammuttaa. Heti sammutuksen jälkeen ei millään lähde käyntiin. Välillä startatessa saattaa vain vähän hyrähtää.

    Vikakoodeja ei löytynyt. Tankin polttoainepumppukin pumppaa.
    Mikä ihme tuon tekee?
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 368
    • Oulu

    #2
    Pitäisi varmaankin tehdä suuttimien ohivuototesti. Näytti olevan että aika monesti syynä vuotava suutin.

    Täytyy värkkäillä joku mittausletkuhässäkkä.

    Comment

    • 530Da03
      BTCF Member
      • Jan 2014
      • 104
      • Keski-Suomi

      #3
      Ainakin m57 moottorissa yleisin kyseisin ongelman aiheuttaja on huonot suuttimet, mutta tallentavat kyllä koodin alhaisesta kiskonpaineesta käynnistettäessä ennen kuin menevät niin huonoksi ettei lähde lämpimänä ollenkaan käytiin.

      Tässä ruiskutusjärjestelmä poikkeaa kuitenkin aika paljon tuosta kuusisylinterisestä, koska tehty cp3 pumpulla jossa erillinen määränsäädin ja paineensäädin.

      Helpoin varmaan aloittaa loggaamalla pyydettyä ja toteutunutta kiskonpainetta sekä siirtopainetta testolla, käynnistyksen aikana, niin saa käsityksen että onko vika korkeapainepuolella.
      E39 530Da Touring -03
      E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
      E39 525Da Touring -00
      E39 530D Touring -99

      Comment

      • shawela
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 368
        • Oulu

        #4
        Originally posted by 530Da03 View Post
        Ainakin m57 moottorissa yleisin kyseisin ongelman aiheuttaja on huonot suuttimet, mutta tallentavat kyllä koodin alhaisesta kiskonpaineesta käynnistettäessä ennen kuin menevät niin huonoksi ettei lähde lämpimänä ollenkaan käytiin.

        Tässä ruiskutusjärjestelmä poikkeaa kuitenkin aika paljon tuosta kuusisylinterisestä, koska tehty cp3 pumpulla jossa erillinen määränsäädin ja paineensäädin.

        Helpoin varmaan aloittaa loggaamalla pyydettyä ja toteutunutta kiskonpainetta sekä siirtopainetta testolla, käynnistyksen aikana, niin saa käsityksen että onko vika korkeapainepuolella.
        Pitää kokeilla inpalla jos näkisi paineet startatessa. Myös ehdotettu nokan asentotunnistinvikaa. Missä nokan asentotunnistin sijaitsee tässä mallissa?

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          Nokan asentoanturi on kuskinpuolen venakopan päällä kannen takapäässä. Todella helppo vaihtaa, koneen suojamuovi vaan tarttee irrottaa eka.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • shawela
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 368
            • Oulu

            #6
            Pääsin istalla autoin käsiksi. Inpassa ei ollut vaihtoehtona m67 moottoria. Ista kertoi juurikin engine speed sensor herjaa ja jos oikei ymmärsin, niin juurikin nokan anturia. Jännä kun halpistesterit ei antaneet mitään vikakoodia. Tilasin kuitenkin schmiedmannilta uuden anturin.
            Toivottavasti anturin vaihto auttaa.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by shawela View Post
              Pääsin istalla autoin käsiksi. Inpassa ei ollut vaihtoehtona m67 moottoria. Ista kertoi juurikin engine speed sensor herjaa ja jos oikei ymmärsin, niin juurikin nokan anturia. Jännä kun halpistesterit ei antaneet mitään vikakoodia. Tilasin kuitenkin schmiedmannilta uuden anturin.
              Toivottavasti anturin vaihto auttaa.
              Ne yleismallin halpistesterit ei ole se toimivin vaihtoehto, kuten sait huomata. Toki niilläkin nyt jotain näkee, mutta INPA/ISTA on BMW kanssa paljon parempi vaihtoehto.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎