Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 automaattilaatikko ei toimi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by RS2 View Post
    Mitä osia sieltä oli mennyt, joita ei kannata korjata?
    Hyvä kysymys. Tai sitten uudet laatikot ovat nykyisin kovin halpoja...

    Comment

    • sierra4x4tbo
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 2098
      • Lappeenranta

      #17
      Lainataas topiccia:
      Potilas 740iA -95.

      Alkanu viime aikoina vaihtaamaan huonosti isommalle vaihteelle, jää pitkäksi aikaa pienille vaihteille (2 tai 3) vaikka olisi lähemmäs 100km/h vauhtia.

      Omistuksen aikana aina kylmällä liikkeelle lähtiessä pitänyt parin korttelin verran ”liian pienen” vaihteen päällä ja kierrokset ylhäällä.

      Öljyä näytti olevan ok määrä, pikkusen tuli pihalle kun avasin täyttöpropun.
      Öljy ei ollu punaista ATFää vaan vihreää väriltään. Näytti lähes uudelle, varmaan vaihdettu.

      Ainii. Ostettaessa autossa oli vaihteiston boksi rikki ja loota oli vikatilassa. ”Uudella” boksilla ei oo tämä vika palannu. Nytkään ei mene vikatilaan.

      Ideoita?!

      -Timo
      M535i BiTurbo -85
      740iA -95 ”#tonnin_pommi"

      --=MushroomMotorsport=--
      --=MaxTuned.com=--

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by sierra4x4tbo View Post
        Lainataas topiccia:
        Potilas 740iA -95.

        Alkanu viime aikoina vaihtaamaan huonosti isommalle vaihteelle, jää pitkäksi aikaa pienille vaihteille (2 tai 3) vaikka olisi lähemmäs 100km/h vauhtia.

        Omistuksen aikana aina kylmällä liikkeelle lähtiessä pitänyt parin korttelin verran ”liian pienen” vaihteen päällä ja kierrokset ylhäällä.

        Öljyä näytti olevan ok määrä, pikkusen tuli pihalle kun avasin täyttöpropun.
        Öljy ei ollu punaista ATFää vaan vihreää väriltään. Näytti lähes uudelle, varmaan vaihdettu.

        Ainii. Ostettaessa autossa oli vaihteiston boksi rikki ja loota oli vikatilassa. ”Uudella” boksilla ei oo tämä vika palannu. Nytkään ei mene vikatilaan.

        Ideoita?!

        -Timo

        Tuo kylmänä liian pienen vaihteen pitäminen on ominaisuus.

        Pitääkö se noin pienet vaihteet vaikka ajaa pintakaasulla tuohon nopeuteen?

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2098
          • Lappeenranta

          #19
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Tuo kylmänä liian pienen vaihteen pitäminen on ominaisuus.
          Näin arvelinkin.

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Pitääkö se noin pienet vaihteet vaikka ajaa pintakaasulla tuohon nopeuteen?
          Ei, ainoastaan kun kiihdyttää ripeämmin.
          Ja kick downin jälkeen jää pitkäksi aikaa huutamaan pienelle vaihteelle.

          -Timo
          Last edited by sierra4x4tbo; 25-10-2018, 12:37.
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #20
            Niin pitääkin, jos esimerkiksi nupit auton kerrallaan jonoa ohi, tuo on kiva. Vaihtaa kyllä isommalle, jos et nosta liikaa kaasua.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • sierra4x4tbo
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 2098
              • Lappeenranta

              #21
              Originally posted by TFV View Post
              Niin pitääkin, jos esimerkiksi nupit auton kerrallaan jonoa ohi, tuo on kiva. Vaihtaa kyllä isommalle, jos et nosta liikaa kaasua.
              Kyllä, muttakun toi pienellä vaihteella pysymisaika on pitentynyt.. Ennen vaihtoi suht pian isommalle, nyt saattaa mennä kilometrikin pienellä vaihteella vinguttaen tasakaasulla.

              Saattaa myös tehdä kick downin jossain 4000-5000 välillä, jolloin mennäänkin about rajoittajalla..

              -Timo
              M535i BiTurbo -85
              740iA -95 ”#tonnin_pommi"

              --=MushroomMotorsport=--
              --=MaxTuned.com=--

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #22
                Oisko kickdown kytkin viallinen, inpalla näkee käyttäytyykö se oikein.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • sierra4x4tbo
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 2098
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Originally posted by Scitso View Post
                  Oisko kickdown kytkin viallinen, inpalla näkee käyttäytyykö se oikein.
                  Tuon voisi tsekata. Thanks!

                  -Timo
                  M535i BiTurbo -85
                  740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                  --=MushroomMotorsport=--
                  --=MaxTuned.com=--

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎