Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 730i käynnistyy huonosti lämpimänä...Apuva!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce1
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 26
    • Kaarina

    E38 730i käynnistyy huonosti lämpimänä...Apuva!

    Huomenta, oi viisaat bmw tietäjät!
    Eli murheeni on seuraavanlainen.. 730iA -95 M60. Kun kone on ajettu lämpimäksi niin saa startata aika kauan ennenkuin käynnistyy.. ja silloinkin hieman ontuen.. Heti sammuttamisen jälkeen käynnistyy uudelleen kyllä heti, mutta mitä pidempi aika sammuttamisesta on, sitä huonommin käynnistyy.. tai ainakin siltä tuntuu.. Vikakoodeja ei ole, kamp.aks.asen.anturi vaihdettu, suuttimet vaihdettu, polt.ain.paine kalvoa imuttelin, enkä saanut polttoainetta läpi joten sekin pitäisi olla ehjä..:think Ministerikyydillä on ajettu jo toki yli 380tkm..voisiko kone olla niin väljä että kuumana ei oikein käynnisty..? kiihtyvyys ainakin on häpeällistä kyseisellä autolla... luulisi että yli 200hp liikuttaa autoa rivakkaasti/sutaisisi edes liikkeelle lähdettäessä kickdownilla, mutta ei... Toivottavasti osaatte auttaa!! Kiitos jo etukäteen!
    Nykyinen e38 730iA
    Turbo projekti: Z3 1.9iS
    ex E39 530d touring man.
    ex E39 528i sedan man.
    ex E34 520i sedan man.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Olisikohan mahdollista että linjoista valuu bensat takaisin tankkiin?


    Lähtee lämpimänä käyntiin vasta kun tavara on noussut takaisin suuttimille.
    Kylmänä pumppu pyörähtää heti virtojen päälle laitoissa joten bensaa on silloin tarjolla heti.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Itse epäilisin vähän samaa kun Muurahainen, eli bensanpainemittari kiinni ja katsomaan katoaako paineet seisoessa.

      Automaatti ei kyllä pienillä tehoilla sudi, ellei jarrulla pidä vastaan. 200hp ei ole e38 painoiseen auton vielä paljoa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Juu ei tuolla pikkukasilla viivalle tarvi lähteä ja kuminpolton saa unohtaa ihan alkuunsa. Alavääntö on niin onnetonta että tarvii olla risteyksessä hiekkaa tai jotakin että saa edes vähäsen kuminkäryä ilmaan ja sitten se hyytyykin taas jo.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Micce1
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 26
          • Kaarina

          #5
          Okei...eli kiihtyvyys ei ole vika, vaan ominaisuus.. Eli polttoaineesta epäilisitte sen olevan kiinni? olisiko se juuri toi kalvo, mitä jo kokeilin? ja lähteekö pumppu tosiaan päälle vain kylmänä kun laitta virrat, ja kuumana pumppu ei pyöri ollenkaan ennen starttia..?:think mikäs juttu siinä on? eikös polttoaine pumput pyöri aina kun laittaa virrat päälle?
          Nykyinen e38 730iA
          Turbo projekti: Z3 1.9iS
          ex E39 530d touring man.
          ex E39 528i sedan man.
          ex E34 520i sedan man.

          Comment

          • Micce1
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 26
            • Kaarina

            #6
            Nyt tuli muuten mieleen että kun vaihdoin niitä suuttimia, niin painetta oli kiskossa kun irroitin sen...bensaa valui jonkun verran. ja auto oli seissyt ainakin vuorokauden...
            Nykyinen e38 730iA
            Turbo projekti: Z3 1.9iS
            ex E39 530d touring man.
            ex E39 528i sedan man.
            ex E34 520i sedan man.

            Comment

            • Micce1
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 26
              • Kaarina

              #7
              olisko lämpötila-anturilla tekemistä asian kanssa? onko niitä 2kpl... toinen mittarille ja toinen eculle...?:think
              Nykyinen e38 730iA
              Turbo projekti: Z3 1.9iS
              ex E39 530d touring man.
              ex E39 528i sedan man.
              ex E34 520i sedan man.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Micce1 View Post
                Nyt tuli muuten mieleen että kun vaihdoin niitä suuttimia, niin painetta oli kiskossa kun irroitin sen...bensaa valui jonkun verran. ja auto oli seissyt ainakin vuorokauden...
                Oliko siellä oikeasti painetta vai valuiko se vain?

                Comment

                • Micce1
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 26
                  • Kaarina

                  #9
                  oli painetta...
                  Nykyinen e38 730iA
                  Turbo projekti: Z3 1.9iS
                  ex E39 530d touring man.
                  ex E39 528i sedan man.
                  ex E34 520i sedan man.

                  Comment

                  • Doni666
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 168
                    • Kotka

                    #10
                    Olisko joku imupuolen pikku vuoto kuitenkin? MAF puhdistettu?
                    1995 E38 740iAL
                    1994 E38 740iA
                    2004 E61 530d touring
                    1989 Nissan 200SX S13
                    1981 Datsun Sunny B310

                    Comment

                    • Micce1
                      Newbiemmer
                      • Nov 2011
                      • 26
                      • Kaarina

                      #11
                      Hieman aikaa mennyt tässäkin tapauksessa.....
                      auto edelleen tekee samaa oiretta.. nyt olen huomannut kun olen auton omistanut pidempään, että lämmin ulkoilma vaikuttaa merkittävästi pidempään starttiin. Jos sää on "viileähkö/hieman lämmin" ja moottori kuuma, niin startin kesto on siedettävä, melkein normaali. Mutta sään ollessa hellettä, ja moottori kuuma, niin käynnistys on piiiiiiiiiiiiiitkä. Startin joutuu jaksottamaan 3 kertaan ettei startti rikkoudu. Ja lopulta se "lupailee" käyntiin lähtöä, josta siirtyy ontuvaan käyntiin, ja sitten käy tasaisesti. jos kaasua painelee lyhykäisesti kun se käy ontuvasti, niin meinaa tukehtua.. kunnes yhtäkkiä vastaa kaasuun normaalisti ja käy kuin sveitsiläinen kello. Ottakaa tästäkin nyt selvää sitten... Vaihdettu:
                      -uudet suuttimet
                      -polt.ain.pain.säädin
                      -alipaine kalvo, vai mikä se oli siellä imusarjan päädyssä perässä..
                      -bensapumppu tankkiin (edellisen omistajan toimesta)
                      -imuvuotoja tarkisteltu (ja vikahan olisi jatkuvaa, ei vaihtelevaa muuten)
                      -maffi puhdistettu
                      -ei anna mitään vikakoodeja mistään

                      vaihtamatta on vielä ne lämpötila anturit... eikö niitä ollutkin 2kpl...?
                      uudet lamdat on tulossa...:think
                      Nykyinen e38 730iA
                      Turbo projekti: Z3 1.9iS
                      ex E39 530d touring man.
                      ex E39 528i sedan man.
                      ex E34 520i sedan man.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Onko imuilman anturin liitin kiinni ja/tai anturi ehjä? Millaisia imuilman lämpölukemia näyttää kun auto käynnissä tai ennen käynnistystä kuumalla koneella?

                        Jos autossa luistonesto, niin onhan kaasuläpän ja luistoneston liittimet oikein päin?

                        Nuo kaikki näät esim. Inpalla, lämpötilat ja tuleeko täyskaasun täppä kun laittaa lusikan pohjaan. Auton ei tarvii olla käynnissä, jos haluaa katsella kaasun asentoa tai tuleeko wot-täppä.

                        Edit. Ja onko vaikutusta käyntiin lähtemiseen jos painaa kaasua käynnistäessä?
                        Last edited by bemmeri; 27-06-2019, 13:24.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎