Josko täältä löytyis m73 tietäjiä kun täällä nyt niitä oikeita harrastajia pyörii. Eli kone käy tyhjää ihan ok vähän ehkä kuulostaa välillä että olis misfireä? Semmonen ääni jonka nyt varmaan jokanen tietää. Ei mitään vikakoodeja ja tulpat ja puolat uusittu. Sitten se isompi ongelma joka varmaan liittynee samaan.... Eli heittää kuudelle välillä tyhjäkäynnillä yhtäkkiä. Starttaa uusiks käy kaikilla vaikka vedättäiskin ja tyhjääkin. Monesti tekee kun juuri lämmennyt ja sammutettu. Huohotinventtiili vaihdettu vaan toiselle puolen mutta se tuskin vaikuttaa? Ei huohotusongelmaa ole mutta eipä se pahaa tee noita joskus uusia. Öljyt vasta vaihdettu koneeseen. 1998 vm ja inpan mukaan siemenssin ecu eli 1kpl?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M73 käyntiongelmat
Collapse
X
-
Kaksi ecua (DME) näissä on, lisäksi kolmas (EML) joka ohjaa kaasuläppiä. Muistaakseni inpassa m73 moottorin kohdalla 1998 ja uudempien scriptien valinta on piilotettu jolloin niitä uudempia ei pääse valitsemaan ja lukemaan tätä hiukan uudempaa ecuversiota. Muokkaamalla tiedostoa tämäkin ongelma ratkeaa.
Toki eroja noissakin inpa asennuksissa on, mutta kaikkki mitä itselle on tullut vastaan on juuri näin.
Itse ongelmaan, niin ensin tietysti koodeja lukemaan kun pääsee kaikki purkit katsomaan. Nyt kuulostaa siltä että luettu vaan EML purkkia.
Ja tosiaan, 20pin pyöreästä liittimestä näihin kannattaa yrittää sisään niin toimii varmimmin.E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
-
On joo saattanut olla että lukenut sitte vaan sitä kaasuläppä tietoa kun ei pahemmin muuta oo näyttänyt. Mutta milläs sillä pääsee sitte ecu kiinni? Carly löytää vikakoodeja aina välillä muutaman mutta jostain x syystä ei suostu näyttämään infoa niistä. Ja tuo inpa ei ainakaan tosiaan päästä sisälle jos koittaa valita jomman kumman puolen siinä m73 alla🤔
Comment
-
-
Originally posted by sevnie00 View PostMutta milläs sillä pääsee sitte ecu kiinni?
Siinä paremmuusjärjestys ko. automalliin hyvistä laitteista.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Koitan ladata istan. Se nyt ainakin näytti olevan ilmaisena jaossa. Kaikkialle muualle pääsee kyllä sisälle inpallaki tai no webastoa ei oo löytänyt se kyllä toimiikin vielä ainakin. Ja tosiaan joskus käy pitkään ongelmitta kaikilla tai pientä tyhjäkäynti ongelmaa mutta eilenkin 3kertaa kauppareissulla heitti kuudelle🤣
Comment
-
-
Perinteinen sylinterien lepuutustoiminto siis
Onko tässä mallissa kaksi bensapumppua. Itse tutkisin polttoaineen saannin ensin. Sehän ei välttämättä jätä koodejakaan ja voi oireilla juuri noin kenkusti. Tämä siis, jos sytytyslaitteet ova varmasti kunnossa ( ja myös impulssijohto, jos tässä vielä sellainen on) ja EML valo ei tule tauluun.
Ilmamassamittareita on tässäkin vissiin molemmille pyolille omansa. Niitäkin voi vaihdella ristiin vian ollessa päällä.Last edited by jaskap; 06-11-2019, 11:32.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
A: tarviit INPAn, ja siihen oikean vuosimallin kirjastot, jotta pääsee ECUihin kiinni. Millään carlylla tai boschin testerillä et tee mitään. Usko vaan.
B: tässä on vain yksi PA-pumppu.
Molemmat lohkot toimii omina järjestelminään: ecu, sytytyspuolat, pyörijät jne. Voit ajatella, että siinä pyörii kaksi moottoria samalla kampiakselilla.
EML on sitten se, joka tekee kaasuläpille synkronoinnin. Jos kaasuläppien synkronointi häviää, niin kone ei kierrä ollenkaan.
Jostain syystä toinen lohko putoaa nyt pois, ja ilman kunnollista diagnostiikkaa (INPA) sitä ei pysty sanomaan että miksi. Eli nyt jonkun luokse, jolla on tarpeeksi oikeilla scripteillä oleva INPA, niin alkaa aukeamaan paremmin ongelma.
Edit: onko M73N vai M73? (Eli facelift vai ei, valmistuskuukaudesta 9/98 eteenpäin on fl).Last edited by BeamR; 06-11-2019, 17:19.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostA: tarviit INPAn, ja siihen oikean vuosimallin kirjastot, jotta pääsee ECUihin kiinni. Millään carlylla tai boschin testerillä et tee mitään. Usko vaan.
B: tässä on vain yksi PA-pumppu.
Molemmat lohkot toimii omina järjestelminään: ecu, sytytyspuolat, pyörijät jne. Voit ajatella, että siinä pyörii kaksi moottoria samalla kampiakselilla.
EML on sitten se, joka tekee kaasuläpille synkronoinnin. Jos kaasuläppien synkronointi häviää, niin kone ei kierrä ollenkaan.
Jostain syystä toinen lohko putoaa nyt pois, ja ilman kunnollista diagnostiikkaa (INPA) sitä ei pysty sanomaan että miksi. Eli nyt jonkun luokse, jolla on tarpeeksi oikeilla scripteillä oleva INPA, niin alkaa aukeamaan paremmin ongelma.
Edit: onko M73N vai M73? (Eli facelift vai ei, valmistuskuukaudesta 9/98 eteenpäin on fl).
Mikäli ajoa hämeenlinnan suuntaan niin myös allekirjoittaneelta onnistuu.E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
Comment