Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 750, kipinä hakusessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laaku
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 18

    e38 750, kipinä hakusessa

    Moro

    1995 mallinen otsikon auto ei ole hetkeen käynnistynyt. Yksi vika ilmeisesti oli avaimen jälkeisessä lähettimessä (lähetintä ennen ehdin tietenkin vaihtaa startin kun oli helppo homma). Sain käytetyn lähettimen + vaihdelaatikon kyljessä olevien liittimien räpläilyjen jälkeen auton starttaamaan mutta edelleen ei suostu käynnistyyn. Näyttäisi, että kipinää ei tule tulpille asti.

    Joku varmaan osaa kertoa liitteiden kuvista, että toimiiko EWS kuten pitää? Jos EWS toimii, nii voisi siirtää vian haun muualle.

    t: Lauri
    Attached Files
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Mitä vikakoodeja siellä on?
    Mitä virheilmoituksia tulee mittaristoon?


    Ota öljytasoanturin liitin irti. Sen oikari estää tehokkaasti starttauksen ja on tunnettu vika. Samaten moottorinohjauksen sulake kannattaa katsoa, tosin en muista katkaiseeko se myös startin ohjauksen.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • laaku
      Newbiemmer
      • Nov 2006
      • 18

      #3
      Mittaristoon tulee tällä hetkellä virheilmoituksia vain jostaki palaneesta polttimosta ja vaihdelaatikosta. Vaihdelaatikosta inpa antaa herjaa "Solenoid Valve Shift-Lock" mutta tämä on ollut pitkä aikainen herja eikä ole aikaisemmin estänyt käynnistystä/ajamista.

      Aikaisemmin mittaristossa oli herja "motornoprogram". Tämä kaiketi katosi sen jälkeen kun teki kaasupolkimen/läppien asentojumpan.

      Nyt inpa ei anna juurikaan vikakoodeja siltä osin kun sillä pääsee autoon kiinni.

      Öljynanturin liitintä en ole käyttänyt irti. Auto siis starttaa nyt. Voiko tuo viallinen öljynanturi vaikuttaa niin, että anta startata mutta ei käynnistyä?

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by laaku View Post
        Öljynanturin liitintä en ole käyttänyt irti. Auto siis starttaa nyt. Voiko tuo viallinen öljynanturi vaikuttaa niin, että anta startata mutta ei käynnistyä?
        En muista, on sen verran aikaa, mutta se polttaa moottorinohjauksen sulakkeen ja sitä kautta ei käynnisty. Samassa on myös vaihteiston vaihteentunnistin, senkin hajoaminen aiheuttaa ko. ilmiön.
        Näkyykö mittaristossa oikea vaihde?

        Vähän haasteellisia nämä on etänä diagnosoida, mutta heitän nyt näitä vakiopaikkoja llmoille. EWS pitäisi kyllä herjata vikakoodien muodossa jos siellä olisi issue.

        Edit: mihin pääset kiinni INPA:lla ja mihin et?
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • laaku
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 18

          #5
          Öljyntasoanturin liitin käytetty irti, ei vaikutusta käynnistykseen. Moottorinohjauksen sulakkeet (5 erillisen sulakkeen paketti) ovat ehyet.

          Vaihdekaavio seuraa mittaristossa ja kepin vieressä oikein. Aikaisemmin ei seurannut mittaristossa mutta ongelma saattooi johtua, että konehuoneessa oleva ohjainboksi ei ollut kunnolla kiinni.

          Inpalla pääsee ihmetteleen ainaki EML, vaihdelaatikko, EWS sekä muita koripuolen bokseja. Näistä ei tällä hetkellä tule vikakoodeja.

          Voiko tuolla toisen auton avaimen jälkeisellä lähettimellä olla mitään syytä? Käsittääkseni sitä ei tarvi koodaila.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Eli et pääse moottorinohjauksen purkkeihin kiinni? Siinä on eka haaste. Siellä voi olla mitä vaan koodeja, vaikka kammen anturin koodi ja se tappaa koneen. Onhan sulla käytössä ADS-kaapeli? OBD-kaapelilla ei noin vanhoihin pääse kiinni moottorinohjaukseen.
            Lisäksi inpalla pitää ollakirjastot noihin vanhoihin, esim mulla on erikseen pre-FL ja FL.
            Kirjoitat avaimen lähettimestä: tarkoitatko avaimen sisälläolevaa sirua vai virtalukolla olevaa vastaanotinta.
            Ensimmäisen tapauksessa sulla on ongelma.
            Jälkimmäisessä tapauksessa ei merkitystä.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • laaku
              Newbiemmer
              • Nov 2006
              • 18

              #7
              Perus OBD- kaapeli käytössä. Eli nyt seuraava homma on ettiä jostain tuo ADS- kaapeli, jotta pääsee käsiksi moottorinohjausbokseihin.

              Lähettimellä tarkoitin virtalukolla olevaa pientä boksia. Lieneekö se sittenkin vastaanotin. Tämän vaihtamisen jälkeen auto alkoi kuitenki jo startata.

              Kiitoksia vastailuista

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Kuulostaa siltä että nyt on syytä päästä moottorinohjaukseen kiinni.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 929
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #9
                  Eikös tuo aloituspostauksen viimeisen kuvan ERROR_ECU_REJECTED tarkoita, että ajoneston ja moottorinohjauksen välillä ei ole kaikki ok?
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎