Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ovipahvin irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • late
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2881
    • Espoo Siti

    E38 ovipahvin irrotus

    Tämmönen homma olis edessä kohtapuoleen jotenka infoa jos joku on irrottanu.
    Kikkeliskokkelis
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Oon irrotellu noita useemman kerran.

    Menee suunnilleen silleen, että kaiva terävällä puukolla se kansi irti siitä lukkonapista ja sitten sieltä sisältä levität niitä kahta juttua silleen, että lähtee koko nappula irti.

    Sit se valo sieltä alareunasta pitää irrottaa ruuvarilla kummastakin päädystä kampeemalla. Eka se kirkas osa ja sit se valkonen.

    Sit sen kromikahvan takaa se musta pikku nappula irti pienellä ruuvarilla ja alta paljastuva ruuvi irti.

    Sit se ikkunakatkasija irti ruuvarilla varovasti kampeemalla.

    Nyt pitäis olla kaikki pikkuosat irti ja sitten laitat jotain kangasta ovipellin ja pahvin väliin ja kampeet leveellä ruuvarilla alareunasta kiinnikkeitä irti silleen, ettei pelti naarmuunnu. Alareunasta lähet sitten eteneen sivuja ylöspäin. Yläreunassa ei oo kiinnikkeitä enää, mutta lopulta pahvi pitää nostaa irti silleen, että jännittää pikkasen ovipellistä irti ja nostaa sen ylös. Kato että johdot on pujotettu pahvin läpi, ettei repee. Ovenkahva pitää kääntää kokonaisena silleen vinoittain pahvin läpi, eli vaijeria ei kannata ottaa irti missään nimessä.

    Takasinpäin asennettaessa johdot pitää pujottaa oikeille kohilleen pahvin läpi ja kattoo, että lukkotappi tulee reiästä läpi ja ne pahvin keskellä olevat mustat muoviosat pitää ottaa irti niistä ovessa olevista messinginvärisistä pelleistä ja laittaa oikein päin takas pahviin ja pahvi sitten yläkautta kohilleen ja painaa se sitten takas ovipeltiä vasten.

    Joskus pahvi on helpompi laittaa, jos asentaa eka sen yläreunan tiivisteen kohilleen peltiin ja vasta sitten painaa pahvin takas, mutta menee kummallakin tyylillä.

    Toivottavasti ei unohtunu mitään Vähä ku harjottelee, niin ton tekee viidessä minsassa
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig
      Nyt pitäis olla kaikki pikkuosat irti ja sitten laitat jotain kangasta ovipellin ja pahvin väliin ja kampeet leveellä ruuvarilla alareunasta kiinnikkeitä irti silleen, ettei pelti naarmuunnu.
      Helpottaa kun heittää pari kierrosta sähköteippiä ruuvarin päähän

      Comment

      • late
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2881
        • Espoo Siti

        #4
        Kiitoksia avusta!
        Kikkeliskokkelis

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Tuossa vielä yhdet ohjeet.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • xprt
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 38
            • Oulu

            #6
            Originally posted by KFZ-Koenig
            Oon irrotellu noita useemman kerran.
            Kiitos ohjeista! Tähän liittyen, kuinka paljon äänentoisto paranee vakioelementit korvaamalla ja mitä kaiuttimia olet käyttänyt/suosittelet?

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Originally posted by xprt
              Kiitos ohjeista! Tähän liittyen, kuinka paljon äänentoisto paranee vakioelementit korvaamalla ja mitä kaiuttimia olet käyttänyt/suosittelet?
              Mulla on ovissa ihan vakiopurkit vaan, koska en oo mikään hifiguru. Noissa asioissa pitänee kysellä joltain muulta .

              Oman auton konttiin laitoin kuitenkin tollasen 10" suppasen ja tein kotelon silleen, että se on mahdollisimman ilmatiiviisti selkänojaa vasten ja kiinnitys yhdellä kulmaraudalla suksireikään. Toi täydentää sitä auton alkuperästä bassotonta ääntä sopivasti. Signaalit otin b-pilareista ja leikkasin konkilla matalat pois takaovien kajareilta (eteen pitäis vielä laittaa konkat). Signaalit sitten konttiin cd-boksin taakke asennettuun Audisonin vahvariin ja lopputulokseen oon enemmän kuin tyytyväinen

              Tossa vielä yks kuva siitä suppasvirityksestä.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Tenhis
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 44
                • Jyväskylä

                #8
                Terve KFZ-Koenig,

                Mistä kohtaa nappasit nuo signaalit?

                Tenhis
                728 iA orkkis facelift 99' :think
                A2 1,4 TDi kauppakassi

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #9
                  Originally posted by Tenhis
                  Terve KFZ-Koenig,

                  Mistä kohtaa nappasit nuo signaalit?

                  Tenhis
                  Revi ne B-pilarin alemmat verhoilut eka irti. Piti muistaakseni vetää yläreunaa pari senttiä auton keskiosaa kohti ja sitten nostaa alareuna irti vai olikohan alareunaa vedetään keskikohdan suuntaan pari senttiä ja yläreuna pujotetaan irti. No jommin kummin kuitenkin. Sitten alta paljastuu sellanen musta n. 5cm x 10cm muovilevy ja sen kun nyppää irti, niin siellä alla on kajarin johdot ja tilaa isommallekin konkalle. Kandee tsekkaa ne kajarienjohtojen värit elikkä kumpi plus ja kumpi miinus vaikka irrottamalla toinen takakajari siitä muovihässäkästä tai päätellä se jotenkin muuten. Se kajarin johto menee eka sellaseen liitinpaneeliin ja sen toiselta puolelta vasta kajarille, joten se liitinpaneeli piti irrottaa siitä muovipurkista tai sitten ottaa kajari irti, jotta näkee ne signaalit. Siitä vedät sitten piuhat maton alle ja takapenkin alta reunaa pitkin hattuhyllyn alta konttiin. Apukuskin piuhan voi vetää kuskin puolelle takapenkin etureunan kohdalta mattoa nostamalla. Tuota penkin reunaa-hattuhyllyn alta -reittiä menee kaikki ohuemmat piuhat edestä taakke.
                  Last edited by KFZ-Koenig; 02-06-2006, 21:39.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎