Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Vakionopeussäädin temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • htr1976
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 21

    E38 Vakionopeussäädin temppuilee

    Kun vakionopeussäätimen laittaa päälle, se ei välttämättä menekään ja kojetaulussa oleva merkkivalokin sammuu. "Päävirtaa" vakionopeussäätimeen ei saa tämän jälkeen päälle kuin moottorin sammuttamisen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
    Joskus vakkari toimii jonkun aikaa hyvin, mutta yhtäkkiä menee pois päältä ja samalla sammuu em. tavalla merkkivalo.
    Mikä neuvoksi?
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Oletko 100% varma, että käytät niitä nappuloita oikein? Jos käyttöohjekirja on kateissa, niin täältä: http://www.e38.org/1997Manual-7Series.pdf sivulta 70-71 näet miten se pitäis toimia.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • htr1976
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 21

      #3
      Kyllä juuri ohjeen mukaan nappuloita painelen. Välillä vakionopeussäädin pysyy päällä kymmeniä kilometrejä, välillä vain satoja metrejä.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Hmmm eipä ole itellä tuollaista vikaa ollut, eikä taida mikään tyyppivika olla. Asutko missä päin? Muutamilla foorumilaisilla on vehkeitä, joilla voi lukea vikakoodit ja sieltä selviäisi todennäköisesti vian aiheuttaja.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • htr1976
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 21

          #5
          Riihimäellä asustelen vielä hetken ja viikon päästä Hämeenlinnassa.
          Testeri vois tosiaan varmaan kertoa jotakin... Aika ärsyttävä vika kaikin puolin!

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Laitan privaa sulle...
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • RaneMaster
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 257
              • Hyvinkää

              #7
              Lainataan vanhaa topicia hieman...

              Eli minulla autoni tekee juuri tämän kaltaisen vian. Vakkarin saa päälle hetkeksi, mutta se putoaa miltei samantien pelistä pois eikä sitä saa takaisin kuin auton virrat pois käyttämällä.
              Onko tähän ongelmaan saatu selkeää vianaiheuttajaa selville?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by RaneMaster View Post
                Lainataan vanhaa topicia hieman...

                Eli minulla autoni tekee juuri tämän kaltaisen vian. Vakkarin saa päälle hetkeksi, mutta se putoaa miltei samantien pelistä pois eikä sitä saa takaisin kuin auton virrat pois käyttämällä.
                Onko tähän ongelmaan saatu selkeää vianaiheuttajaa selville?
                Vikakoodeista tietoa?

                Comment

                • Walker
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2016
                  • 62
                  • Turku

                  #9
                  Vakkarin moduulia on epäilty : http://blog.bavauto.com/8841/bmw-e38...il-750i-750il/

                  Kaapeli hapertunut ja uusi ei olisi kallis: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...ontrol-problem

                  tässä ois sen kaapelin sijainti ainaki 98' 740i


                  Nämä tulokset pikagoogletuksella.

                  Comment

                  • RaneMaster
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 257
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Täytyykin tutkia tuon kaapelin kunto, pintapuolin ainakin näyttää kovin ruosteiselta.

                    Vikakoodit sain inpalla lukaistua ja vakkarilta herjaa koodia 18 error in monitoring regulator.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎