Kävipä niin et ku tiputin pellin kii huomasin et kuskinpuolen lukko ei mennytkään kii vaan pelti jäi irvistään, no ajattelin avata ja sulkea uudestaan vaan eipä aukea enää. Kahva nousee ylös mutta vaieri ei ole rikki kun sellanen kuin joku paikka joustaisi kun kahvaa nostaa. Kuskin puolelta pellin väliin näkee jotain ,vänkärin puolelta ei toivoakaan. Mikä siis avuksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 konepelti ei aukea!
Collapse
X
-
E38 konepelti ei aukea!
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88Tags: None
-
-
Originally posted by sirkusKävipä niin et ku tiputin pellin kii huomasin et kuskinpuolen lukko ei mennytkään kii vaan pelti jäi irvistään, no ajattelin avata ja sulkea uudestaan vaan eipä aukea enää. Kahva nousee ylös mutta vaieri ei ole rikki kun sellanen kuin joku paikka joustaisi kun kahvaa nostaa. Kuskin puolelta pellin väliin näkee jotain ,vänkärin puolelta ei toivoakaan. Mikä siis avuksi?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Ei ollut mitään välissä. Kuskinpuolen auki jääminen oli vain liian varovaisen sulkemisen syytä. Vänkärin puolen vaijeri oli irronnut kun sen päässä oleva muovinen "pidike" oli hajonnut. Munuaisen revin irti ja se säästyi isommilta vaurioilta ja sain sen takas kii sen aukosta metallilangasta tehdyllä koukulla sain lukon auki ja valmistin uuden pään vaijerille tällä kertaa metallista ja varmasti parempi kuin alkuperänen.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Todennäköisesti konepellin "pomppautin" jumissa toisella puolella eli siis säätötappi minkä sisältä työntyy tappi jousen avulla ja avaa konepellin.
Eli ota toinen kaveri vetämään peltiä samalla ylös kun vedät vivusta.
Jollei vieläkään aukea niin lukkojen välinen vaijeri rikki, kulkee siinä munuaisten välissä tuuliohjurimuovin päällä, helpohko vetästä munuaisten välistä jos saa vaan tuon tuuliohjurin työnnettyä alespäin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTodennäköisesti konepellin "pomppautin" jumissa toisella puolella eli siis säätötappi minkä sisältä työntyy tappi jousen avulla ja avaa konepellin.
Eli ota toinen kaveri vetämään peltiä samalla ylös kun vedät vivusta.
Jollei vieläkään aukea niin lukkojen välinen vaijeri rikki, kulkee siinä munuaisten välissä tuuliohjurimuovin päällä, helpohko vetästä munuaisten välistä jos saa vaan tuon tuuliohjurin työnnettyä alespäin.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Konepellin avaaminen rikkomatta paikkoja
Jees, on sitten lukkojen välinen vaijeri venynyt niin, ettei enää avaa oikean puoleista lukkoa (eli pelkääjän lukkoa). Vihjeet avaamiseksi on aika brutaaleja eli pääsääntöisesti käsketään rikkomaan munuainen, mutta opin tuossa että sen saa irti ilman että mitään menee rikki (kiitos hollannin miehelle). BTW: klikkaa kuvat suuremmaksi.
Tarvekalut:
- munuaisen ritilän kokoinen laudan pala
- vanhat kalsarit
- ohut puutikku
- moska / kumipäinen vasara / muu vastaava raskaahko lyömäase
- jos myöskään kuskinpuoleinen lukko ei aukea niin sitten myös rautalankahenkari
Kääri kalsarit lautapalan ympärille, aseta lautapala VASEMMAN munuaisen ritilän päälle (varo ettei lauta ota kiinni kehykseen) ja napauta terävästi raskaahkolla lyömäaseella keskelle lautaa: ritilä irtoaa kehyksestä sisäänpäin. Miksi VASEN? siksi, että jos et ole varma kumpi lukko kanittaa, niin vasemman kautta saat molemmat auki, oikean kautta vain pelkääjän puolen lukon.
pujota kehys ulos. RItilä jää sisälle, koska munuaista konepellissä pitävät siivekkeet on nimenomaan ritiläosassa kiinni. Joudut varmastikin avittamaan ritilää ulos kampamalla, joten ota avuksi ohut PUINEN tikku, jotta et naarmuta konepeltiä. Joutunet myös vähän taiteilemaan tuulihaan kahvan kanssa.
Nyt näet munuaisten takan olevan tuuliohjaimen yläpuolella lukkojen välisen vaijerin; ota sormilla kiinni ja vedä keulaa kohti: oikea lukko (pelkääjän puolen) aukeaa. Sitten menet ja vedät aukaisukahvasta auton sisältä, niin myös oikea lukko aukeaa ja taas on pelti auki. Kuva on otettu pellin avaamisen jälkeen, jotta tuo välivaijeri näkyisi paremmin.
JOS on niin surkeasti, että vasen lukko ei aukea (kuskin puoli), niin tarvitset rautahenkarin, josta muotoilet pään koukuksi. Ota keskivaijerin muoviliitäntä irti vasemmasta lukosta ja pujota henkari vasemman lukon sisälle. Kun saat sen oikeaan kohtaa vaijereiden kiinnityskohtaan, niin saat oikealle vetämällä myös kuskin puolen lukon auki (katso raaka piirros punaisella viivalla alla).
Lopuksi korjaa vika, laita munuaisten puolikkaat taas yhteen, työnnä munuainen takaisin aukkoonsa pellin ulkopuolelta ja jatka ajoa.
BTW, viimeistään silloin kun vaijerit alkaa venymään on aika ottaa lukot irti autosta ja putsata ja rasvata, tod näk niissä alkaa olemaan niin paljon vastusta ja kakkaa ettei uusikaan vaijeri loputtomiin kestä.Last edited by BeamR; 29-12-2015, 11:14.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Nostellaan tätä. On nyt sit seiskan konepelli ikijumissa. Apparin puoli aukes Beamerin ohjeilla mutta kuskin puolen lukko on siis totaalijumissa. Onko tohon nyt sit mitään kikkakolmosta vai pitääkö rautakangella alkaa sohimaan? Vaijeri on ehjä mutta joustaa vaan. Mahdollisuus on et on jääny jotain väliin, kenties jopa siihen lukkoreikään..? :think
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNostellaan tätä. On nyt sit seiskan konepelli ikijumissa. Apparin puoli aukes Beamerin ohjeilla mutta kuskin puolen lukko on siis totaalijumissa. Onko tohon nyt sit mitään kikkakolmosta vai pitääkö rautakangella alkaa sohimaan? Vaijeri on ehjä mutta joustaa vaan. Mahdollisuus on et on jääny jotain väliin, kenties jopa siihen lukkoreikään..? :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment