Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740ia laatikon öljypinnan tarkastus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    E38 740ia laatikon öljypinnan tarkastus?

    Onko kellään hajua miten tehdään oikein?

    Onko tässäkin laatikossa vielä sama systeemi, et auton käydessä otetaan proppu pois laatikon alta ja kokeillaan sormella onko öljyn pinta täyttöaukon tasolla? Vai kuinka tapahtuu ko. mallissa

    Mietin vaan josko vaihdattaisi laatikkoon öljyjä vai tarkastaisiko vaan. Autolla kun on ajettu vasta 107tkm
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    5HP30 taitaa olla kyseessä. Tuossa yksi ohje öljymäärän tarkistukseen.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • aapok
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 807
      • Liperi

      #3
      Kiitos!
      -Aapo-

      520da touring Lci M-sport -07
      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
      Chevrolet Avalanche LTZ -09
      Sea Ray 230 sundancer -94

      Comment

      • juhajan
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 88

        #4
        Originally posted by Leka View Post
        5HP30 taitaa olla kyseessä. Tuossa yksi ohje öljymäärän tarkistukseen.



        voisiko joku ystävällisesti sanoa ton saman suomeksi ku toi lontoo ei ole oikein vahvimpia kieliä. itselläkin pitäisi sama homma tehdä

        Comment

        • marko.m
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 333
          • Keminmaa

          #5
          suomeksi

          1. Vaihteiston lämpötilan pitää olla 30-50 celsiusastetta, jotta tarkastus voidaan tehdä.

          2. Auton pitää olla vaakatasossa. ilmastointi päällä moottorin käydessä. Vaikuttaa jotenkin.

          3. selaa vaihteet läpi ja anna jokaisen olla hetken päällä. (Puhuttiin myös jotain jarrun käytöstä mutta ei taida olla oleellista.)

          4. Moottorin käydessä ja vaihdevalitsin P-asennossa, irroita laatikon pohjasta täyttöroppu, eli iso roppu. Öljyä pitäisi vähän tihkua jos öljyn määrä on sopiva.

          5. Jos öljyä ei tule, sitä on liian vähän. Lisää öljyä kunnes tulvii yli.

          6. Moottorin käydessä, pistä täyttöroppu takaisin.
          316i e46 -04.
          Ex. 525i e34 -91

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            edit: Eiku 5HP30 Perun puheeni... Muistelelen liikaa manuaali askeja.
            Last edited by Muurahainen; 08-01-2009, 23:34.

            Comment

            • juhajan
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 88

              #7
              Originally posted by marko.m View Post
              1. Vaihteiston lämpötilan pitää olla 30-50 celsiusastetta, jotta tarkastus voidaan tehdä.

              2. Auton pitää olla vaakatasossa. ilmastointi päällä moottorin käydessä. Vaikuttaa jotenkin.

              3. selaa vaihteet läpi ja anna jokaisen olla hetken päällä. (Puhuttiin myös jotain jarrun käytöstä mutta ei taida olla oleellista.)

              4. Moottorin käydessä ja vaihdevalitsin P-asennossa, irroita laatikon pohjasta täyttöroppu, eli iso roppu. Öljyä pitäisi vähän tihkua jos öljyn määrä on sopiva.

              5. Jos öljyä ei tule, sitä on liian vähän. Lisää öljyä kunnes tulvii yli.

              6. Moottorin käydessä, pistä täyttöroppu takaisin.
              ei kait sitä laatikon pohjasta aukaista, sieltähän tulis kaikki ulos? eikö se ole sielä vähän ylempänä se täyttö/tarkistus aukko?

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                kyllä se vaan siellä pohjassa on (syvennys, jossa on se tulppa)
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • juhajan
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 88

                  #9
                  Originally posted by Morkai View Post
                  kyllä se vaan siellä pohjassa on (syvennys, jossa on se tulppa)
                  löytyskö tohon mitää kuvaa?

                  Comment

                  • 69ville
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 375
                    • kiiminki-casa-neidari

                    #10
                    Originally posted by juhajan View Post
                    löytyskö tohon mitää kuvaa?
                    mun muistin mukaa aikalailla keskellä laatikon pohjaa on syvennys(+10cm?) jossa se roppu on. jos kurkkaat auton alle nii tuskin voit erehtyä. nii ja sitä kuvaa ei mulla tähän hätään ole.

                    Comment

                    • juhajan
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 88

                      #11
                      tooksia vain..eiköhä löydy siit sit ja toivoa et ois oilia siel

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎