Sulla on varmaan se vanhanmallinen paneeli, jossa on ne 2 rullaa, kun niissä uudemmissa on vikaa todella harvoin, jos koskaan?! Yhen tollasen rullamallin avasin ja yritin korjata. Ne lcd-paneelien kontaktit on huonosti kiinni piirilevyllä, mutta niitä ei voi oikein korjata, koska sitä pintaa on liian vähän. Kokeilin ite sitten laittaa jottain fylliä sinne muovikaulusten alle, jotta sais enemmän puristusvoimaa, mutta ne kaulukset veny vaan, eikä siitä ollut mitään hyötyä. Uudempaa paneelia en ole avannut, joten sen korjauksesta ei ole hajuakaan.
Helpoimmalla pääset, kun ostat uudemman nappulamallin paneelin jostain käytettynä ja sitten koodautat sen bemariliikkeessä toimimaan kunnolla. Jos sulla on webasto, niin kato, että uus paneeli on sellasesta missä oli webasto. Muuta väliä ei pitäisi olla. Kaikki uudemmat paneelit pitäisi sopia liittimiltään, mutta vaativat oikein toimiakseen koodauksen, vaikka ilmankin se pelittää jotenkin.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Tässä ei ole niitä rullia vaan nimenomaan se uudempi malli. Tämäkö pitäisi viedä laakkoselle koodattavaksi? Minä kun luulin että pikselivirheet johtuu kontakti viasta?
Kun sulla on kerta uudempi malli niin osta tilalle ehjä samanlainen. Koodaus tarvitaan varmaan vain siinä vaiheessa jos sinulla olisi ollut rullamalli ja olisit halunnut nappimallin tilalle. Mutta siis rullat / napithan on siinä ilmastoinnin ohjainyksikössä. Itse MID (Multi Information Display) näyttöhän on erillinen osa siinä ilmastoinnin paneelin yläpuolella!
Niin ja itsellänihän tietysti toimii koko auton kaikissa näytöissä kaikki pikselit!
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Ok, kiitos ja pokkaus. Myydäänkö niitä täällä vai tiedättekö jonkun paremman paikan?
Sorry mä höpötin koko ajan ilmastoinnin paneelista, enkä MID:stä.
Ootko lukenut täältä foorumilta niistä mittariston pikseleiden korjauksista? Niitten tietojen avulla voisit onnistua korjaamaan tuon MID:n vielä itse. Muussa tapauksessa kannattaa katella mm. www.ebay.de hakusanoilla E38 ja MID. Nyt löyty vain tällanen http://cgi.ebay.de/BMW-e38-Leder-Arm...QQcmdZViewItem
mistä sais irrotettua näytön. Käytettyä ostaessa kato, että siinä on samat nappulat kuin sun vanhassa midissä esim. audio, bc, puhelin jne. Vaihto-osan pitäis toimia ilman koodausta.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Korjausohjeita olen löytänyt lähinnä mittariston pikseli ongelmiin ja sitten sen yhden, "mid:in täyttö kontakti sprayllä". Se ei toiminut mulla. Ebaytä en ole koskaan käyttänyt, ei tuo saksa taivu ollenkaan.
Laakkosella tuo maksaa 671€. On siinä sen verran hintaa että sinne saa jäädä.
KFZ: Juuri samanlainen näyttö on mulla kuin tuossa sun linkissä.
Tänään istuin Wetterillä 2002 vm. E39:ssä jolla ajettu vain 39tkm. Silti oli MID:ssä pikselivikaa. Miten tuo on mahdollista ettei tuon vertaa pysy läjässä nämä?
Tänään istuin Wetterillä 2002 vm. E39:ssä jolla ajettu vain 39tkm. Silti oli MID:ssä pikselivikaa. Miten tuo on mahdollista ettei tuon vertaa pysy läjässä nämä?
Mitä kylmemmissä olosuhteissa autot ovat olleet sen nopeammin ne häviää, noin niin kuin teoriassa. Tosin on niitä korjattu jo -03 loppuvuoden malleihinkin.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Mitä kylmemmissä olosuhteissa autot ovat olleet sen nopeammin ne häviää, noin niin kuin teoriassa.
Tuossa on varmasti totuuden siementä. Täällä Suomen talvessa pitää ilmeisesti aina ajon jälkeen napata mittaristo kainaloon. Vaihtoehtoisesti Defa tuo markkinoille mittariston lämmittimet.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Omasta e38 750ial 1995 on automaatti-ilmastoinnin digitaalisesta lämpötilanäytöstä pikselit suurimmaksi osaksi rikki. Onko mahdollista korjata?
Vai kannattaako ostaa ehjä purkuosa 50euron hintaan?
Kyseessä siis kuvassa näkyvä osa, en tiedä oletteko aikaisemmassa keskustelussa puhuneet juuri samasta asiasta.
Toinen vika on että mittariston kilometrilukema näyttää todella himmeältä, onko jokin taustavalopolttimo ainoastaan palanut?
Jeps eli tartuin raakana hommaan edellisten ohjeiden mukaan. Aluksi homma näytti täysin toivottomalta. Mutta sitten vaan tarkkuus avuksi ja erityisesti rauhallisesti edeten, topsy puikkoja kasan tuhoten ja brake cliineriä ruiskutellen lattanauhaan liiman poistamiseksi. Muutama metri tuli läpinäkyvää teippiäkin tuhottua. Auki tuli midi otettua ainaskin riittävän monta kertaa. Välillä näytöstä ei näkynyt mitään ,välillä hirveetä pikseli mössöö. Ei kun auki ja tarkemmin vain kasaan. Sitten voiláá. Kun oikein super tarkaksi ryhtyi ,otti kunnon lampun ja jopa suurennus lasin niin heps. Kaikki toimii. Aika voittaja fiilis. Noh vielä kun saisi äänet kuulumaan auton audio vehkeistä, mutta se on eri tarina se. Eipä silti ,jätän mielelläni nämä pikselihommien korjaukset ammattilaisille tästä eteenpäin. Säästyy näin muutama ohimosuonikin.... Mutta kunhan kokeilin ja onnistuin.
Comment