eli joutuuko tosiaankin purkamaan puol autoo että pääsee takaiskareita vaihtamaan???? www.bimmerboard.com/forums/posts/37740/
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 iskarinvaihto
Collapse
X
-
ja nää lähtee kun repäsee kovasti vai on mahdollista särkee jotain?? onkos eteen jotain helppoo konstia millä sais nopeesti vaihdettuu pumput?
Originally posted by BullittEi tarvii ottaa ku takapenkki ja hattuhylly irti. Sitten pääsee jo iskareihin käsiksi. Etuiskarit on tietty vähän iisimmät.
Comment
-
-
Takana ensin takapenkin istuinosa nostamalla ylös. Tarvittaessa penkinlämmityksen johto yms penkin alta. Istuimen selkänoja täytyy irroittaa jotta hattuhyllyn saa irti. Se on kiinni alhaalta muutamilla pulteilla. Sivuosat lähtee nostamalla ylös. Keskiosa on erillinen osa. Hattuhylly on muovisilla painettavilla kiinnikkeillä kiinni. Nämä osoittavat selkänojaa vasten. Hattuhylly on kiinni myös peräkontin puolelta muutamalla pultilla. Myös C-pilarit täytyy irroittaa. Näihin pääsee käsiksi irroittamalla ensin C-pilarin valaisimet. Niiden alla on muistaakseni kolme pientä pulttia. C-pilarit lähtevät tämän jälkeen vetämällä irti kunhan muistaa ottaa ensin oven tiivisteen pois.
Iskarin yläpää on kolmella pultilla kiinni korissa. Alhaalta on yhdellä pultilla takakynkässä / tukivarressa. Ongelma on vaan että iskari ei mahdu tulemaan pois paikoiltaan usein ilman ylimääräisten tukivarsien purkamista. Samoin jos autossa on automaattinen perän korkeuden säätö tarvii tämän Nivomaticin putki irroittaa iskarista. Jolloin seurauksena on miellyttävää CHF öljyä silmille. Ja tietysti uutta öljyä pitäisi olla lisäystä varten valmiina.
Etupäässä rakenne selviää irroittamalla rengas ja katsomalla..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by petepiija nää lähtee kun repäsee kovasti vai on mahdollista särkee jotain??
Originally posted by petepiionkos eteen jotain helppoo konstia millä sais nopeesti vaihdettuu pumput?
Comment
-
-
Originally posted by JuhisTakana ensin takapenkin istuinosa nostamalla ylös. Tarvittaessa penkinlämmityksen johto yms penkin alta. Istuimen selkänoja täytyy irroittaa jotta hattuhyllyn saa irti. Se on kiinni alhaalta muutamilla pulteilla. Sivuosat lähtee nostamalla ylös. Keskiosa on erillinen osa. Hattuhylly on muovisilla painettavilla kiinnikkeillä kiinni. Nämä osoittavat selkänojaa vasten. Hattuhylly on kiinni myös peräkontin puolelta muutamalla pultilla. Myös C-pilarit täytyy irroittaa. Näihin pääsee käsiksi irroittamalla ensin C-pilarin valaisimet. Niiden alla on muistaakseni kolme pientä pulttia. C-pilarit lähtevät tämän jälkeen vetämällä irti kunhan muistaa ottaa ensin oven tiivisteen pois.
Iskarin yläpää on kolmella pultilla kiinni korissa. Alhaalta on yhdellä pultilla takakynkässä / tukivarressa. Ongelma on vaan että iskari ei mahdu tulemaan pois paikoiltaan usein ilman ylimääräisten tukivarsien purkamista. Samoin jos autossa on automaattinen perän korkeuden säätö tarvii tämän Nivomaticin putki irroittaa iskarista. Jolloin seurauksena on miellyttävää CHF öljyä silmille. Ja tietysti uutta öljyä pitäisi olla lisäystä varten valmiina.
Etupäässä rakenne selviää irroittamalla rengas ja katsomalla..
Edessä kandee laittaa koko keula pukeille (ei vain toista puolta), jotta saa ne koiranluut irti ja takas paikoilleen helpommin. Jos haluu saada tolpan irti ilman väkivaltaa, niin kandee irrottaa ulosvetäjällä raidetangon pää, reaktiotanko + alatukivarsi korin päästä. Sen jälkeen tolpasta yläpään pultit auki ja tolppa putoo syliin. Jos noita reaktiotankoa + alatukivartta ei irrota, niin joutuu jumppaamaan jarrulevystä toisella jalalla sitä alaspäin ja sitten pujottamaan tolpan ulos, ilman että loksunkaari menee solmuun.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Comment