Takana ensin takapenkin istuinosa nostamalla ylös. Tarvittaessa penkinlämmityksen johto yms penkin alta. Istuimen selkänoja täytyy irroittaa jotta hattuhyllyn saa irti. Se on kiinni alhaalta muutamilla pulteilla. Sivuosat lähtee nostamalla ylös. Keskiosa on erillinen osa. Hattuhylly on muovisilla painettavilla kiinnikkeillä kiinni. Nämä osoittavat selkänojaa vasten. Hattuhylly on kiinni myös peräkontin puolelta muutamalla pultilla. Myös C-pilarit täytyy irroittaa. Näihin pääsee käsiksi irroittamalla ensin C-pilarin valaisimet. Niiden alla on muistaakseni kolme pientä pulttia. C-pilarit lähtevät tämän jälkeen vetämällä irti kunhan muistaa ottaa ensin oven tiivisteen pois.
Iskarin yläpää on kolmella pultilla kiinni korissa. Alhaalta on yhdellä pultilla takakynkässä / tukivarressa. Ongelma on vaan että iskari ei mahdu tulemaan pois paikoiltaan usein ilman ylimääräisten tukivarsien purkamista. Samoin jos autossa on automaattinen perän korkeuden säätö tarvii tämän Nivomaticin putki irroittaa iskarista. Jolloin seurauksena on miellyttävää CHF öljyä silmille. Ja tietysti uutta öljyä pitäisi olla lisäystä varten valmiina.
Etupäässä rakenne selviää irroittamalla rengas ja katsomalla..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
ja nää lähtee kun repäsee kovasti vai on mahdollista särkee jotain??
Takapenkin istuinosa lähtee ihan nyppäämällä, mutta muut on jotenkin kiinni, eli ei kannata pelkällä raivolla repiä.
Originally posted by petepii
onkos eteen jotain helppoo konstia millä sais nopeesti vaihdettuu pumput?
Pistät isot hanskat käteen ja niihin kova vauhti päälle.
Takana ensin takapenkin istuinosa nostamalla ylös. Tarvittaessa penkinlämmityksen johto yms penkin alta. Istuimen selkänoja täytyy irroittaa jotta hattuhyllyn saa irti. Se on kiinni alhaalta muutamilla pulteilla. Sivuosat lähtee nostamalla ylös. Keskiosa on erillinen osa. Hattuhylly on muovisilla painettavilla kiinnikkeillä kiinni. Nämä osoittavat selkänojaa vasten. Hattuhylly on kiinni myös peräkontin puolelta muutamalla pultilla. Myös C-pilarit täytyy irroittaa. Näihin pääsee käsiksi irroittamalla ensin C-pilarin valaisimet. Niiden alla on muistaakseni kolme pientä pulttia. C-pilarit lähtevät tämän jälkeen vetämällä irti kunhan muistaa ottaa ensin oven tiivisteen pois.
Iskarin yläpää on kolmella pultilla kiinni korissa. Alhaalta on yhdellä pultilla takakynkässä / tukivarressa. Ongelma on vaan että iskari ei mahdu tulemaan pois paikoiltaan usein ilman ylimääräisten tukivarsien purkamista. Samoin jos autossa on automaattinen perän korkeuden säätö tarvii tämän Nivomaticin putki irroittaa iskarista. Jolloin seurauksena on miellyttävää CHF öljyä silmille. Ja tietysti uutta öljyä pitäisi olla lisäystä varten valmiina.
Etupäässä rakenne selviää irroittamalla rengas ja katsomalla..
Tuolleen, kuin Juhis kuvasi, mutta sitä penkin keskiosaa ei tarvii irrottaa, riittää kun avaa hattuhyllyä nostaessa sen ensiapuluukuun. Penkkien puoliskot on kiinni ihan ulkoreunoilta kynnyslistan yläreunan luona 6mm pultti ja toinen pultti sitten penkin alareunassa. Jos purat penkit kokonaan ulos, niin turvavyörullien alapultit pitää avata, repiä turvavyön ohjurimuovit penkin yläreunasta ja pujottaa vyöt kokonaan pois. Hattuhylly on kiinni takakontin puolelta ilmeisesti vain osassa malleja: HIFI-versiot tms. C-pilarit pitää ottaa irti ennen hattuhyllyä. Lukuvalo irtoo kun kampee alareunasta ruuvarilla, sitten 3 pulttia ja sen jälkeen nostaa etureunan oven tiivisteen sisältä (tiivistettä ei tarvii irrottaa) ja vetää/nostaa pilarin verhoilua auton keulaa kohti. Pilarin verhoilun takareunassa on muovihakasia vaakatasossa, jotka menee paskaks jos repii sen väkisin irti muuhun suuntaan kuin eteen/ylös. Takaa tarvii irrottaa ylempi/taaempi tukivarsi ja jarrusatula, jotta iskarin saa ulos. Muihin tukivarsiin/osiin ei tarvii koskea.
Edessä kandee laittaa koko keula pukeille (ei vain toista puolta), jotta saa ne koiranluut irti ja takas paikoilleen helpommin. Jos haluu saada tolpan irti ilman väkivaltaa, niin kandee irrottaa ulosvetäjällä raidetangon pää, reaktiotanko + alatukivarsi korin päästä. Sen jälkeen tolpasta yläpään pultit auki ja tolppa putoo syliin. Jos noita reaktiotankoa + alatukivartta ei irrota, niin joutuu jumppaamaan jarrulevystä toisella jalalla sitä alaspäin ja sitten pujottamaan tolpan ulos, ilman että loksunkaari menee solmuun.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment