Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    e38 facelift

    No niin, onkos ko.mallin omistajia kuulolla.Kiinnostaisi mitä muutoksia/parannuksia/pahennuksia?, tuli tähän malliin -99?Vai tuliko tuplavanos m52:n myös näihin jo -98?Mitä muutoksia tuli v8-malleihin?
    Minkäsmoinen tuo on ajoltaan ja äänieristykseltään jos verrataan vaikkapa e39?Tiedoista/vinkeistä kiitos.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

    #2
    Enpä osaa sanoa nyt tuohon muutakuin, että e38 on ainakin hiljaisempi ja jopa ajettavuudeltaan mielestäni parempi, kuin e39.
    Mulla oli yhdessä vaiheessa 540i e39 ja kyllä olen tyytyväisempi e38:aan.
    En tiedä oliko tuosta sinulle mitään hyötyä, mutta avauduimpa kokemuksen perusteella.

    Comment

    • creative 22
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 560
      • Alavus

      #3
      Hmm..kiitos.Juuri tuota ajettavuus asiaa lähinnä mietin koska eikös kaikki e38:t moottorityypistä riippumatta on varustettu simpukka-ohjauksella?Ja e39 v8-malleissa on tuo sama systeemi pääpiirteittäin?Onko ohjauksen tarkkuudessa/herkkyydessä suurta eroa hammastangolla olevaan e39:n?E34-ajoista on jo sen verran aikaa ettei muista...

      Lisäksi kiinnostaa että miksi e38:n omistajat harvemmin valittavat autonsa tärinä-ongelmista..?Täällä on varmasti useita sällejä joilla on (Tai on ollut) molemmat autot, joten kommentoikaapa, kiitos
      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

      BMW Freude Am Fahren

      Comment

      • petepii
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 280
        • Joensuu

        #4
        Mulla oma tärisi/tutisi ostaessa niin perkeleesti 85-110km/h mut vihdoin renkaat ni tärinät hävis ja nyt menee kuin juna=helvetin hyvä ajaa

        [/quote]Lisäksi kiinnostaa että miksi e38:n omistajat harvemmin valittavat autonsa tärinä-ongelmista..?Täällä on varmasti useita sällejä joilla on (Tai on ollut) molemmat autot, joten kommentoikaapa, kiitos[/QUOTE]

        Comment

        • E38
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 269
          • HKI,TKU

          #5
          Originally posted by creative 22
          Lisäksi kiinnostaa että miksi e38:n omistajat harvemmin valittavat autonsa tärinä-ongelmista..?Täällä on varmasti useita sällejä joilla on (Tai on ollut) molemmat autot, joten kommentoikaapa, kiitos
          E38:lla on varmasti ihmisten käytössä aika erilainen elinkaari kuin E39:llä. Uskoisin, että ensimmäiset 5-6 vuotta seiskoilla mennään vähän (tai paljonkin) siistimmin kuin vitosilla ja alustat kuluvat eritavalla. E38:ssa on myös suuremmat renkaat (kehä) ja enemmän massaa rauhoittamaan menoa ja tärinää.

          Vaikka autoni ei ole facelifti niin kommentoin kuitenkin, että olen ollut tosi tyytyväinen seiskaan. Verrattuna viisatkuun niin kaikki on vähän parempaa. Koeajojen (528iA & 530DA) perusteella E39 on pienemmän ja heppoisemman tuntuinen kuin seiska. Nyt kun tollopää on syntynyt perheeseen niin vitosta ei voisi edes uneksia muuten kuin farkkuna =
          Autotalli:
          -07 Lexus GS300
          -96 Mercedes-Benz SL320
          -79 Wartburg 353W Tourist
          -66 Cadillac Coupe De Ville


          Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

          Comment

          • Erich
            BTCF Member
            • Apr 2005
            • 783
            • Hämeenkyrö

            #6
            Originally posted by creative 22
            Juuri tuota ajettavuus asiaa lähinnä mietin koska eikös kaikki e38:t
            Ei sun tarvitse. Oikeasti. Seiskassa saksalainen on miettinyt nää asiat sun puolesta...

            Originally posted by creative 22
            Lisäksi kiinnostaa että miksi e38:n omistajat harvemmin valittavat autonsa tärinä-ongelmista..?Täällä on varmasti useita sällejä joilla on (Tai on ollut) molemmat autot, joten kommentoikaapa, kiitos
            Kun siebenin hommaa niin ei sillä tarvitse päätä vaivata mitä tekniikkaa siellä on... Hienosti pelaa. (pl. erinäiset sähkövarusteet)

            Vakiorengastuksella pirun hiljainen ja mukava ajaa, kaarreominaisuudetkin vähintään kohtuulliset. Siis IMO. Jokainen voi sitten pilata oman seiskansa ylileveällä ja matalalla bling-bling -rengastuksella ihan makunsa mukaan.

            Mulla on yksi 16" kitkarengassarja jolla ajelen välikelien aikaan. Joskus se etupää ravistaa hieman, joskus ei, se nyt sattuu olemaan sen rengaskierroksen ominaisuus. Miksi mä siitä täällä valittaisin?? Väljät pallot ja helat ovat tietty asia erikseen...

            Edit: typo ym.
            Last edited by Erich; 03-08-2006, 22:39.
            6 - E24 635
            7 - E38 740
            8 - E31 850

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by creative 22
              No niin, onkos ko.mallin omistajia kuulolla.Kiinnostaisi mitä muutoksia/parannuksia/pahennuksia?, tuli tähän malliin -99?Vai tuliko tuplavanos m52:n myös näihin jo -98?Mitä muutoksia tuli v8-malleihin?
              Minkäsmoinen tuo on ajoltaan ja äänieristykseltään jos verrataan vaikkapa e39?Tiedoista/vinkeistä kiitos.
              Tossa 9/98 tehdyssä faceliftissä muuttu nyt päältäpäin ainakin etu- ja takavalot, jotain listoja on siinä eritavalla, helmat on erilaiset jne. Moottoripuolella M52-pannu muuttu tuplavanos-malliin (M52TU) ja V8-mallissa kone vaihtu vanokselliseen M62TU-koneeseen. Samalla näitten moottorien ohjaus-boxit vaihtu kanssa. Varusteissa tais kanssa tulla jotain muutoksia, ainakin DSC on vakiona ton jälkeen kaikissa ja Steptronic-lootakin tais tulla vakio-vehkeeksi.

              E39:iin verrattuna tuo on kyllä selvästi hiljaisempi ja mukavampi ja oikeestaan ihan tukevakin vaikkakin alusta onkin ihan vakio ja alla on 16-tuumaset vakiopallot.

              Ohjaus tossa on jotenkin eri tuntunen, mun E39:ssä kylläkin oli hammastanko-ohjaus ja siitä kyllä tulee eroa. Toisaalta tossa mun E39:ssä oli rattina se vakio 4-puolanen maailmanpyörä, tässä E38:ssa taasen on pieni ja paksukehänen M-sportti-ratti ja toi kyllä muuttaa ajotunnelmaa helevetisti parempaan suuntaan .
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #8
                Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.Olen hieman suunnitellut auton vaihtoa..e38 kiinnostaisi, pidän auton muotoilusta enemmän kuin nyk. e39:stä.Käyttö ja huoltokulut eivät varmaan kovin suuresti eroa, riippuen tietysti millä moottorilla e38:n ottaa.Yleensähän nämä on hyvin varusteltuja (ilmastointi taitaa olla kaikissa?).Uutena auto on tainnut olla huomattavasti e39:ä kalliimpi, käytettynä taas hinnat tuntuvat tasaantuvan.Eli siis facelift-karvalakki e39 vai hyvin varusteltu pari vuotta vanhempi e38....
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  15.2.1999:
                  728ia 573500mk -> 96456e

                  735ia 654500mk -> 110179e
                  735ial 694500mk -> 116807e

                  740ia 770000mk -> 129505e
                  740ial 810000mk -> 136202e

                  750ia 900000mk -> 151369e
                  750ial 990000mk -> 166506e

                  Pikaisesti silmäiltynä:
                  DSC 728ia:ssa lisävarusteena, 12800mk, muissa vakio.
                  Xenonit niinikään 728ia:ssa lisävarusteena, 9000mk, muissa vakio.

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #10
                    Alkupään 528i:n omistaneena ja nyt seiskalla ajavana voin omalta osaltani sanoa että ero on huomattava. Seiskassa ei ole ollut vikoja eikä tärinöitä ja jurinoita, toisin kuin e39:ssä, jossa niitä oli aivan tarpeeksi. Kyllä seiska vie omasta mielestäni selkeän voiton tässä taistossa.
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • E38
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 269
                      • HKI,TKU

                      #11
                      Originally posted by Erich
                      Vakiorengastuksella pirun hiljainen ja mukava ajaa, kaarreominaisuudetkin vähintään kohtuulliset. Siis IMO. Jokainen voi sitten pilata oman seiskansa ylileveällä ja matalalla bling-bling -rengastuksella ihan makunsa mukaan.
                      No viimein. On se mukava kuulla, että täällä löytyy edes yksi henkilö joka ajattelee näistä teinirenkaista samalla tavalla kuin minä! Vakiorenkaat ovat minullakin alla ja ongelmia ei ole.

                      Itse asiassa mukavimman ja hiljasimmin kyydin seiska antaa 215/65/16" GoodYear Ultra Grip 500 nastarenkailla(!). Ehkä vähän kaposen näköset alla mutta kuitenkin.
                      Autotalli:
                      -07 Lexus GS300
                      -96 Mercedes-Benz SL320
                      -79 Wartburg 353W Tourist
                      -66 Cadillac Coupe De Ville


                      Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                      Comment

                      • zei38
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 30

                        #12
                        Täällä myös 740i, 235/60/16 rengastus ja ajo-ominaisuudet kohdallaan

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          #13
                          Originally posted by E38
                          No viimein. On se mukava kuulla, että täällä löytyy edes yksi henkilö joka ajattelee näistä teinirenkaista samalla tavalla kuin minä! Vakiorenkaat ovat minullakin alla ja ongelmia ei ole.
                          Niin no.. ensiksihän Erich:n seiskassa on alla 20" vanteet, että se niistä vakiorenkaista ja mukavuudesta.. Tosin rengaskoot on sentään 245/40/17 ja 275/35/17 jos en väärin muista.

                          Itsekin olen todennut tällä palstalla myös aiemmin että 16" vakiorengaskoolla E38 on selvästi mukavin ajettava. Ajettavuudessa ei muutenkaan ole pahaa sanottavaa. Valitettavasti auto myös näyttää aivan järkyttävän rumalta vakiorengaskoolla 235/60/16, joka on suoraan lainattu maastoautosta. Mielestäni 18" koko on minimivaatimus E38 koriin, että näyttää edes joltain. Itselläni on M tuplapuola takovanteet 8" x 18" ja 9,5" x 18" koossa 235/50/18 ja 255/45/18 jotka näyttävät ihan asiallisilta jo koska auto on melko matala.

                          Ja mitä tuohon E38 ajettavuuteen tulee, niin ei se ajettavuus mene toivottoman huonoksi 20" vanteillakaan, kunhan kaikki alustan osat vaan on kunnossa. Jos puslissa, nivelissä tai pyöränlaakereissa on välystä, niin varmasti on kaamea ajaa. Olihan itsellänikin aluksi 18" vanteilla kamala ajaa kun alustassa oli välystä. Vakio 16" rengaskoolla ei paljoa vikoja huomannut, koska itse renkaat antoivat jo niin paljon anteeksi.

                          Palatakseni itse topiciin sen verran, että ei seiskan tapauksessa ole juurikaan merkitystä, ostatko facelift mallin vai tavallisen. Jos ostat automaattivaihteisen, niin kannattaisi ostaa kuitenkin sen verran uusi, että on jo steptronic vaihteistolla. Varsinkin 1994 vuosimallin autoissa on vielä huomattavasti vikaherkempi vaihteisto. Ei sillä että nuo uudemmatkaan mitään ikuisia olisi.

                          Itse pidän myös E39 mallia hyvänä autona, mutta kyllä joka kerta kun istuu oman E38 seiskan rattiin ja kääntää virta-avaimesta, niin hymy tulee kasvoille. Mukava sillä on joka kerta lähteä pihasta, eikä ajaminen vituta - päinvastoin! Siinä on mielestäni hyvän auton merkki.

                          Mutta muistakaa, että oikea konehan on E38:n pellin alle V12, ei mikään vajaapyttyinen..
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #14
                            Mistäs vuodesta alkaen tuo steptronic seiskaan tuli?Itse muistelisin että jossain -96 vuoden paikkeilla se olisi ollut (korjatkaa jos parempaa tietoa).
                            Tuo malli on aina minua kiinnostanut ja olin jo lähellä ostaakkin 728i:n mutta "harharetkien" jälkeen e39 tuntui koeajolla hyvältä niin päädyin siihen..Ja vähän nuukuuskin vei voiton..

                            Sinänsä tämä on muutenkin mielenkiintoinen aihe, seiskahan uusitaan aina ennen viitosta ja samat ratkaisut tulevat tavallaan sitten aina viitoseen, esim e38 aloitti tuon hienon ja mielestäni erittäin onnistuneen kojelautamuotuilun (joka nyk.malleissa on mielestäni aivan jtn muuta, makuasia)

                            Toki joku voi ihmetellä, miksi ihmeessä niin suuri auto haaveissa?No, en ole kooltani mikään undertaker/khali mutta istuessani kaverin e46 320d:ssä,
                            tunne oli vähintäänkin ahdistava...ja mukava oli oli hypätä omaan autoon sieltä, vaikka tuokin on sinänsä erittäin hieno auto omassa luokassaan.
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • E38
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 269
                              • HKI,TKU

                              #15
                              Originally posted by creative 22
                              Mistäs vuodesta alkaen tuo steptronic seiskaan tuli?Itse muistelisin että jossain -96 vuoden paikkeilla se olisi ollut (korjatkaa jos parempaa tietoa).Tuo malli on aina minua kiinnostanut ja olin jo lähellä ostaakkin 728i:n mutta "harharetkien" jälkeen e39 tuntui koeajolla hyvältä niin päädyin siihen..Ja vähän nuukuuskin vei voiton..

                              Toki joku voi ihmetellä, miksi ihmeessä niin suuri auto haaveissa?No, en ole kooltani mikään undertaker/khali mutta istuessani kaverin e46 320d:ssä,
                              tunne oli vähintäänkin ahdistava...ja mukava oli oli hypätä omaan autoon sieltä, vaikka tuokin on sinänsä erittäin hieno auto omassa luokassaan.
                              Mulla on steptronic ja ovien turvatyynyt jotka tulivat vm97 eteenpäin vakioksi. Joo osta vaan sellanen 728, halvat vakuutusmaksut ja siedettävä kulutus (jos olet nääs nuuka mies). Varmasti yksi eniten rahoille vastinetta antava käytetty BMW.

                              E38 on ns. full-size sedan mutta kyllä kokoon tottuu yllättävän nopeasti. Vastapäisessä talossa asuu E65:n omistaja ja pari kertaa automme ovat olleet kadulla parkissa peräkkäin. E38 näyttää oikeasti pieneltä E65:n panssarivaunumaisen olemuksen vieressä...

                              PS. Juhis ajatko muuten kokomoottorilla ympäri vuoden? Paljonko vakuutus maksaa vuodessa?
                              Autotalli:
                              -07 Lexus GS300
                              -96 Mercedes-Benz SL320
                              -79 Wartburg 353W Tourist
                              -66 Cadillac Coupe De Ville


                              Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎