Joo nyt kun tarkemmin kysyin niin M5:sen perä oli siinä 540:ssä, eli se siitä :(
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperä e38:ssa??
Collapse
X
-
Originally posted by Vesku1 View PostEntäs sitten nämä kitkalukko tms. muut hässäkät E39:ssä? Entä E38?
Vai käsittääkö käsite lukkoperä kaikki mahdolliset kitka- ym. lukot?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Poste39:iin ei siis ole saanut minkäänlaista mekaanista lukkojärjestelmää, vaan tässä vetopito jaetaan elektronisesti. Mekaanisella lukolla näissä ei ole muuta virkaa kuin leikkiminen.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOT: Eikös e34:sta ole saanut luistonestolla ja lukkoperällä. Näin kun asiaa miettii, niin luulisi olevan hyvä yhdistelmä, säästää jarruja kun ei sen tartte koko ajan jarrutella luistavaa pyörää. Eli silloin se vain kääntää kaasuläppää pienemmälle?
Tuo mekaaninen lukko ei siis oikein ole enään nykypäivää autoissa joilla oikeasti joudutaan lähtemään keliin kuin keliin ilman jatkuvaa taiteilua.
Nykyinen elektroniikka=ajonhallintajärjestelmä=esc ajaa kuitenkin saman asian, mutta pirusti paljon sivistyneemmin....jopa siis "tylsän" sivistyneesti".
Mekaaninen lukko on toki ihan ok jos tienpäällä ollaan vain leikki ja harrastusmielessä "ratti/rallimies" menttaalilla, mutta teknisesti saman asian ajaa ajonhallintajärjestelmä ja samalla saa paljon enemmän...siis jos ne lukkoperän perusteet ovat oikeasti vain vetopidon lisäämisessä eikä tienpäällä leikkimisessä.
Comment
-
-
Siis meillähän oli tuossa e39:ssä kiinni M5:n murikka, mutta talvella se sekoitti täydellisesti tuon luistoneston ja sitä kautta myös koneen+stepin ohjelmat. Ilman luistonestoa homma toimi, mutta autosta tuli mm.ohituskäytökseltään jäisissä olosuhteissa ainakin emännän käsiin aivan liian ennakoimaton/arvaamaton. Kerran kun oli sitten piruetit tehty +90kmh vauhdista ohituskaistalla, niin kyllähän se murikka meni saman tien vaihtoon ja myyntiin. Eli se selvisi miksi e39:iä ei ole koskaan lukkoperää saanut, paitsi kehittyneiden asc+t/esc systeemien kanssa M5:een. Meillä kun tuossa ei ole kuin asc, mutta orggis esc:kään ei olisi tilannetta muuttanut, koska asc+T/esc:n ohjelma pitää olla M5 lukkoperämallia joka osaa huomioida tuon mekaanisen lukon ja sen tuoman sivuttaispidon katoamisen.
Ihan järkyttävä ajettava jäällä asc kytkettynä, mutta kun kytki se irti ja veti lippalakin vähän syvemmälle päähän, niin kyllähän sillä eteenpäin pääsi.
Ei vaan tässä iässä enään viitsi leikkiä tienpäällä jossa kuitenkin joutuu abaut 40tkm vuodessa viettämään. Mielummin antaa elektroniikan hoitaa homman ja kiesi menee raitin kovinta keskinopeutta kuin kiskoilla kelissä kuin kelissä, eikä minkäänlaisista pito-ongelmista ole ilman lukkoa ollut tietoakaan....pinnatuilla 17" Encore kiekoilla.
Comment
-
-
Originally posted by kake View PostLainataas topikkia vähäsen.
Jos E38:iin pitäisi saada lukkoperä, niin mistä mallista löytyisi vastaava?
E31 850? , E39 M5?
Suoraanhan sen ei tarvitse sopia, vaan esim. vetoakselit vaihtamalla?
Lainataas vanhaa topikkia vielä lisää kun ei haku tuota tulosta...
Eli lukon haluaisin E38:iin mutta vinkkejä mistä rupeis tekemään passelia??Audi A3 1.4Tfsi sportback 2008
Subaru Legacy 2,5 GX 4wd -97
Kinroad ATV 250cc 2X4 "tieliikenne"
Comment
-
-
Originally posted by JP_Racing View PostLainataas vanhaa topikkia vielä lisää kun ei haku tuota tulosta...
Eli lukon haluaisin E38:iin mutta vinkkejä mistä rupeis tekemään passelia??
Edit: sulla olikin 730:n , siinä taitaakin olla pienempi perä "fyysisesti" kuin 740?Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
lukkoperä E38
Täytyykin tutkia tuota 730 ja 740 eroa jostain... mutta vaihdettava varmaan koko taka-akseli ja ottaa useampi bacardipullo et sen saa sopimaan paikalleen... Onneks pajalla on kunnon sorvi + pelit ja vehkeet niin pääsee soveltamaan tarvittaessa.
Kaikenlaisia sunnitelmia sitä tuleekin pikku hutikassa mut mikäs sen mukavempaa ku miettiä näitä...Audi A3 1.4Tfsi sportback 2008
Subaru Legacy 2,5 GX 4wd -97
Kinroad ATV 250cc 2X4 "tieliikenne"
Comment
-
-
Originally posted by JP_Racing View PostTäytyykin tutkia tuota 730 ja 740 eroa jostain... mutta vaihdettava varmaan koko taka-akseli ja ottaa useampi bacardipullo et sen saa sopimaan paikalleen... Onneks pajalla on kunnon sorvi + pelit ja vehkeet niin pääsee soveltamaan tarvittaessa.
Kaikenlaisia sunnitelmia sitä tuleekin pikku hutikassa mut mikäs sen mukavempaa ku miettiä näitä...Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Tästähän pääsee kohta rakentelee vissiin sit. pari-kolme kertaa kuukaudessa ajelen lahteen ni siitähän ei olis pitkä matka poiketa keravalle.
Otan yhteyttä kun selvittelen mitä kaikkea muuta tarvitsen, kiitos!Audi A3 1.4Tfsi sportback 2008
Subaru Legacy 2,5 GX 4wd -97
Kinroad ATV 250cc 2X4 "tieliikenne"
Comment
-
-
Jatketaan taas vanhaa topiccia!
Miten saisi sovellettua pelkän lukon tai kokonaisen lukkoperän e38 740d:hen? :think Sopisko esim Quaife:n valmistama johonkin muuhun malliin(esim 740i) tarkoitettu lukko heittämällä paikoilleen tohon dieselin perään?
E39 m5 perä ei sovi paikoilleen vaikka vaihtaisi takakannen, koska
m5 perä on kardaanin laipasta takakannen saumaan mitattuna noin 2cm pidempi.
-Ville
Comment
-
-
Itselläni on e38 730d vm. -00 ja jos alla on lumi, sora tai asfaltti ja otat dsc:n pois käytöstä ja polkaset lämikän pohjaan niin ihan sata varmasti molemmat pyörät sutii ja persus alkaa lentämään laidasta laitaan. En tiedä onko sitten lukkoperä tai jokin muu systeemi.Last edited by ariv; 13-09-2011, 15:15.E38M57
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View Post
Tuollainen ei taida edes sotkea kauheasti asc/dsc toimintaa.
Comment
-
Comment