Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä e38:ssa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    Lukkoperä e38:ssa??

    Voisiko joku kertoa onko e38 sarjan seiskasatasissa aina lukkoperä? Olen haaveillut vm. 99 - 01 730D:stä tai 740i:stä, mutta Suomen talvessa tuo lukkoperä olisi kyllä aivan ehdoton vaatimus, kuten myös luistonesto. Myynti-ilmoituksessa ei kuitenkaan koskaan tuosta asiasta mainita mitään, joten miten on, onko noissa aina lukkoperä vai ei? Onko eroa Suomiautojen ja Saksantuontien suhteen?
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14352
    • Oulu

    #2
    Lukkoperä on ollut vakiona vain M-sarjalaisissa (ml. E28 M535i) ja iX-malleissa...
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      Jos on luistonesto niin mihin sitä lukkoperää enää tarvii?
      Pärjää mainiosti tolla pelkällä luistonestolla varsinkin, kun vielä massaa E38:ssa on ihan kiitettävästi...

      Tietty jos haluaa leikkimään alkaa niin lukko on ihan mukava, mutta taitaa siihen tarkoitukseen olla parempiakin vaihtoehtoja kuin E38

      Enkä ole nyt ihan 100% varma, mutta jäänyt sellainen kuva, ettei näihin uudempiin malleihin lukkoa enää olisi edes tarjolla johtuen luistonestosta

      Comment

      • E38
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 269
        • HKI,TKU

        #4
        Originally posted by AlliumPorrum View Post
        Olen haaveillut vm. 99 - 01 730D:stä tai 740i:stä, mutta Suomen talvessa tuo lukkoperä olisi kyllä aivan ehdoton vaatimus, kuten myös luistonesto. Myynti-ilmoituksessa ei kuitenkaan koskaan tuosta asiasta mainita mitään, joten miten on, onko noissa aina lukkoperä vai ei? Onko eroa Suomiautojen ja Saksantuontien suhteen?
        Minulla on Tukholmasta laahattu E38 ja siinä on vain ASC-T (vetoluistonesto) mutta silläkin pärjää talvella aivan loistavasti = voi antaa vaimonkin ajaa. Alla vielä nastat niin ei sillä kertaakaan ole mihinkään jääty kiinni. Lähes 2000 kg:n massa rauhoittaa menoa muutenkin mukavasti.

        Noissa viimeisissä vuosimalleissa E38:sta (joita katsot) on vakiona DSC = ajovakaudenhallinta.
        Autotalli:
        -07 Lexus GS300
        -96 Mercedes-Benz SL320
        -79 Wartburg 353W Tourist
        -66 Cadillac Coupe De Ville


        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14352
          • Oulu

          #5
          Ei muuten ole tainnut E38:iin edes lukkoperää koskaan saada.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Aukes!
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2014
            • Riihimäki

            #6
            Originally posted by Esko View Post
            Enkä ole nyt ihan 100% varma, mutta jäänyt sellainen kuva, ettei näihin uudempiin malleihin lukkoa enää olisi edes tarjolla johtuen luistonestosta
            E39 malleihin tais vielä lukon lisähintaan saada vaikka olikin luistonesto, vai tuleeko siin sit dsc aina jos otti lukon? Olen jopa ajanut lukkoperällisellä 540i:llä. Olis tosiaan kiva tietää saiko siebeniin enään tässä vaiheessa muuta kuin "neitiperää" Joskus on ihan kiva vähän ruopasta vaikka olis kuinka luxus auton


            - E60 -05 "too small to mention"
            ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

            Comment

            • AlliumPorrum
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 316
              • Suomi

              #7
              Joskus on ihan kiva vähän ruopasta vaikka olis kuinka luxus auton
              No mulla oli kyllä mielessä juuri päinvastainen tilanne, eli en tosiaan haluaisi "ruopasta", vaan olla varma siitä että pitoa piisaa... Ja hieman tosiaan mietityttää että kuinka talviliukkailla pääsee moisella etiäppäin jos vaan toinen takanakki hoitaa voiman siirtämistä jäätikköön?

              Comment

              • Susi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 473
                • Kuopio, Suomi

                #8
                Originally posted by Aukes! View Post
                E39 malleihin tais vielä lukon lisähintaan saada vaikka olikin luistonesto, vai tuleeko siin sit dsc aina jos otti lukon? Olen jopa ajanut lukkoperällisellä 540i:llä. Olis tosiaan kiva tietää saiko siebeniin enään tässä vaiheessa muuta kuin "neitiperää" Joskus on ihan kiva vähän ruopasta vaikka olis kuinka luxus auton
                Mielenkiintoinen tieto. Minä olen ollut siinä käsityksessä, että E39:ia ei ole lainkaan saanut lukkoperällä varustettuna, siis M5:ttä lukuunottamatta.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Aukes! View Post
                  E39 malleihin tais vielä lukon lisähintaan saada vaikka olikin luistonesto, vai tuleeko siin sit dsc aina jos otti lukon? Olen jopa ajanut lukkoperällisellä 540i:llä. Olis tosiaan kiva tietää saiko siebeniin enään tässä vaiheessa muuta kuin "neitiperää" Joskus on ihan kiva vähän ruopasta vaikka olis kuinka luxus auton
                  e39:iin ei 100% varmuudella ole saanut rahallakaan lukkoperää, kuin vain ja ainoastaan M5:een. Jos 540:ssä on ollut lukkoperä, niin se on M5:sta jälkikäteen asennettu. e39:ssä ei lukkoperällä vain tee yhtään mitään paitsi silloin jos auto on leikkikalu ja tehoa kuivalla asfaltilla löytyy luistonesto irti kytkettynä sladituksiin. Talvella luistonesto ja ajonhallinta hoitaa M5:kin tiellä pitämisen. Aivan hengenvaaralinen laitos ilman esc:tä lukollisella murikalla.

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #10
                    Kyllä seiskalla pärjää talvessa vaikka kuinka hyvin. Ei ole tarvinnut kiinni olla vielä kertaakaa. Luistonesto hoitaa kyllä tehtävänsä ihan hyvin.
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • Vesku1
                      Photographer
                      • Jun 2005
                      • 1401
                      • Haukipudas

                      #11
                      Kitkaa(ko)?

                      Originally posted by Hemi View Post
                      e39:iin ei 100% varmuudella ole saanut rahallakaan lukkoperää, kuin vain ja ainoastaan M5:een. Jos 540:ssä on ollut lukkoperä, niin se on M5:sta jälkikäteen asennettu. e39:ssä ei lukkoperällä vain tee yhtään...
                      Entäs sitten nämä kitkalukko tms. muut hässäkät E39:ssä? Entä E38?
                      Vai käsittääkö käsite lukkoperä kaikki mahdolliset kitka- ym. lukot?

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        #12
                        Käsittää.

                        Kumma ettei ole saanut lukkoperää edes rahalla. Siinäpä yksi syy pysyä vanhoissa
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • AlliumPorrum
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 316
                          • Suomi

                          #13
                          ??

                          Jakaakos tuo luistonestokin muuten jotensakin vetoa molemmille pyörille?? Eli vaikka ei lukkoa olisikaan, niin osaako se siirtää vetoa sille renkalle jolla on parempi pito? Vai estääkö se vaan se että kumpikaan renkula ei pääse lyömään tyhjää?

                          Comment

                          • Terou
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 791
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by AlliumPorrum View Post
                            Jakaakos tuo luistonestokin muuten jotensakin vetoa molemmille pyörille?? Eli vaikka ei lukkoa olisikaan, niin osaako se siirtää vetoa sille renkalle jolla on parempi pito? Vai estääkö se vaan se että kumpikaan renkula ei pääse lyömään tyhjää?
                            Ainakin tuo ASC-T jarruttaa ihan jarrulla sitä lipsuvaa pyörää ja näin siirtää vetoa toiselle puolelle. Muista luistonestoista en tiedä mitään.
                            E46 M3 perän lukkoyksikkö
                            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                            Comment

                            • kake
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2002
                              • 590
                              • Kerava

                              #15
                              Lainataas topikkia vähäsen.

                              Jos E38:iin pitäisi saada lukkoperä, niin mistä mallista löytyisi vastaava?
                              E31 850? , E39 M5?
                              Suoraanhan sen ei tarvitse sopia, vaan esim. vetoakselit vaihtamalla?
                              Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎