Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ja -50mm H&R jouset ja nyt keula pohjaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    E38 ja -50mm H&R jouset ja nyt keula pohjaa!

    Kävi sellanen juttu, että tilattiin saksasta H&R jouset mallia 35/15mm pudottavat e38 740ia:han... Noh tietysti lähettivät vahingossa 50mm pudottavat...

    Nyt kysymys herää että kuinka kenttään auto noilla menee ja voiko laittaa vakioiskareiden kanssa...? Onko kenelläkään tietoa?
    Last edited by aapok; 21-11-2006, 09:18.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #2
    On kai nyt jollakin muullakin siebenissä matalat jouset?
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Aluksi tulee mieleen, että kyllähän he korjaavat virheensä jos pyydät. Toiseksi, vakioiskunvaimentimet eivät yleensä toimi hyvin kuin 30-40 mm madalluksilla. Tosin aivan toinen asia on, että pudottaako tuo 50 mm sarja oikeasti viittä senttiä.

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        #4
        Vakioiskareilla max. madallus 40 mm.

        Lanttu tiivisti asian, speksi ja käytännön toteuma ovat kaksi eri asiaa. Mulla HR:n 35/15 setti madalsi 740:ssä edessä n. 10 mm. Tai ehkä tovin asettumisen jälkeen vähän enemmän, mutta ei missään tapauksessa 35 mm. Vaikka ne olivat paljon orkkiksia lyhyemmät, niin olivat kuitenkin sen verran jäykemmät, että kovin lähelle kenttää noilla ei päästy.
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #5
          Ok. pitää varmaan laittaa alle ja kattoa miten käy... Purkaessa vaan kävi ilmi, etteivät etuiskarit enää työnnä yhtään varttaan ylös, eli lopussa ovat.
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Nyt on sitten vaihdettu jouset alle alustaremontin yhteydessä ja pudotusta tuli sellanen 50/25-30mm 116tkm ajettuihin vakioihin nähden. Voisiko joku jolla on tuo h&r 35/15 setti alla, laittaa kuvia niin näkisi vertailun vuoksi millanen sillä tulee?

            Keulasta tuli kyllä melkoisen jämäkkä...
            Last edited by aapok; 16-11-2006, 19:34.
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9990
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Erich View Post
              Vakioiskareilla max. madallus 40 mm.

              Lanttu tiivisti asian, speksi ja käytännön toteuma ovat kaksi eri asiaa. Mulla HR:n 35/15 setti madalsi 740:ssä edessä n. 10 mm. Tai ehkä tovin asettumisen jälkeen vähän enemmän, mutta ei missään tapauksessa 35 mm. Vaikka ne olivat paljon orkkiksia lyhyemmät, niin olivat kuitenkin sen verran jäykemmät, että kovin lähelle kenttää noilla ei päästy.
              Onko tuo mittaamasi 10mm:n madallus verrattuna vanhoihin jo painuneisiin jousiin vai verrattuna uuden auton (tehdas)arvoihin?

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Onko tuo mittaamasi 10mm:n madallus verrattuna vanhoihin jo painuneisiin jousiin vai verrattuna uuden auton (tehdas)arvoihin?
                Hyvä pointti. Eli siis todellakin, verrattuna vanhoihin alkuperäisiin, jotka tosin olivat muutaman millin päässä TIS:n ilmoittamista arvoista. Eli tässä tapauksessa voitaneen sanoa että tehdasarvoihin.
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • aapok
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 807
                  • Liperi

                  #9
                  tilannehan on niin että syvemmissä montuissa keula tuntus pohjaavan. En vain ole varma onko iskarien vai jousien syytä...
                  -Aapo-

                  520da touring Lci M-sport -07
                  1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                  Chevrolet Avalanche LTZ -09
                  Sea Ray 230 sundancer -94

                  Comment

                  • petepii
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 280
                    • Joensuu

                    #10
                    mitkä iskarit sie sinne laitoit?

                    Originally posted by aapok View Post
                    tilannehan on niin että syvemmissä montuissa keula tuntus pohjaavan. En vain ole varma onko iskarien vai jousien syytä...

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #11
                      Uudet Saschit eli alkuperäisiä vastaavat. Olis visssiin pitäny laittaa lyhemmät... sinänsä mielenkiintoista, että jousillakaan ei ole kuin n.3cm joustovaraa.
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      • petepii
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 280
                        • Joensuu

                        #12
                        juu eli taidan sen 30/15 setin tilata sittenkin...

                        Comment

                        • aapok
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 807
                          • Liperi

                          #13
                          Tästä viisastuneena niin tekisin itsekin tällä hetkellä!
                          Last edited by aapok; 16-02-2007, 13:22.
                          -Aapo-

                          520da touring Lci M-sport -07
                          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                          Chevrolet Avalanche LTZ -09
                          Sea Ray 230 sundancer -94

                          Comment

                          • petepii
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 280
                            • Joensuu

                            #14
                            jospa purat nuo iskarit pois ja sorvaat niitä vähän lyhemmäs,auttaiskohan asiaan?

                            Comment

                            • aapok
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 807
                              • Liperi

                              #15
                              Voishan se auttaakki, johonki e30 tuli tuo kans tehtyä. Sikäli outoa, ku jouset joutu kyllä ihan rehdisti puristamaan kasaan ennen kuin sai paikalleen...
                              -Aapo-

                              520da touring Lci M-sport -07
                              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                              Chevrolet Avalanche LTZ -09
                              Sea Ray 230 sundancer -94

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎