Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740ia hyytyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #31
    Jos laturi ja akku ovat kunnossa niin kyllä pitäisi toimia. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta. Työmatkaa mulla on n. 6km ja joka aamu auto oli eberi päällä 30min ja ajettaessa perseenlämmittimet päällä. Koskaan ei ollut akun kanssa murheita. Kerran työpaikalla jäi valot päälle ja akku tyhjeni. Taas tuon 6km ajomatkan aikana akku ehti latautua niin täyteen, ettei startit tuottaneet mitään ongelmia. Myöskin eberi toimi moitteetta seuraavana aamuna. Se kun ei lähde edes päälle jos jännite putoaa alle 12v. Uudempien autojen laturit kyllä työntää sitä virtaa siihen malliin että jos vaan ovat ehjiä ei ongelmia pitäisi olla.

    Comment

    • Freed
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 425
      • Helsinki

      #32
      Auto mennyt tänään huoltoon ja vian pitäisi (huom. pitäisi) olla selvillä 12 mennessä..kirjoittelen sitten viat tänne ja korjauksen hinnan.

      EDIT:auto kunnossa. vaihdettu:öljyt,suodatin,polttoainesuodatin,jäähdy tinnesteet ja tulpat. Hinta 297€
      Last edited by Freed; 08-12-2006, 15:37.

      Comment

      • ihu412
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 263
        • Tampere/Rovaniemi

        #33
        Hienoa et tuli kuntoon ihan perushuollolla

        Comment

        • Freed
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 425
          • Helsinki

          #34
          ennen aikaista juhlimista taas..kirjoitin tuon kun soittivat huollosta, hain auton ja ajoin kaksisataa metriä ja totesin että vika on edelleen..nyt olen alkanut epäilemään tuota huohotusventtiiliä koska koneesta kuuluu todellakin suhina/vinkunaa ja kun öljytikun ottaa pois niin se loppuu, lisäksi tyhjäkäynti alhainen ja epätasainen..voiko se todella vaikuttaa noin paljon? saako kone siis liikaa ilmaa, aivan kuten olisi imuvuoto tjsp?

          Comment

          • chorrus
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 565
            • 00100

            #35
            Originally posted by Freed View Post
            ennen aikaista juhlimista taas..kirjoitin tuon kun soittivat huollosta, hain auton ja ajoin kaksisataa metriä ja totesin että vika on edelleen..nyt olen alkanut epäilemään tuota huohotusventtiiliä koska koneesta kuuluu todellakin suhina/vinkunaa ja kun öljytikun ottaa pois niin se loppuu, lisäksi tyhjäkäynti alhainen ja epätasainen..voiko se todella vaikuttaa noin paljon? saako kone siis liikaa ilmaa, aivan kuten olisi imuvuoto tjsp?
            Se siis vikana. Kyllä se vaikuttaa paljon.

            AUDI TT Roadster 3.2
            PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
            PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

            ex.
            E38 740iA cosmosschwarzmetallic
            E38 740iA bmw schwarz II
            E39 530dAt titansilbermetallic
            E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
            E32 735iA - lachssilbermetallic
            E24 635CSI polarismetallic
            AUDI A6 TDI
            SAAB 'takemenow' 900i
            CITROËN XSARA VTS
            CITROËN JUMPER
            FORD MONDERO
            ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

            + 23 x Peugeot

            Comment

            • UGH!
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 237
              • Nokia

              #36
              Originally posted by Freed View Post
              hain auton ja ajoin kaksisataa metriä ja totesin että vika on edelleen..?
              ..ja tietysti ajoit toiset 200 metriä takaisin ja latasit tu... kyselit sähläyksen takuuta
              sigpic

              Comment

              • okko
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2005
                • 1766
                • Honkajoki

                #37
                ot, mut nää isännät on kyllä parhaita jotka tarjoavat ensimmäisenä auton vioiksi kansipahvia, venttiilivikaa tai muuta yhtä totaalista. Näitä löytyy yleensä silloin kun vian kanssa painii nainen, onko se sitten pätemisen tarvetta... Tälläisiä "moottorivaurioita" oon monesti korjaillut bensansuodattimilla, uusilla alipaine/vesiletkuilla ja sytkäosilla, eli ihan perus huoltotoimilla
                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                Comment

                • Freed
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 425
                  • Helsinki

                  #38
                  Eli siis kyseisen venttiilin toiminta vie tehot pois? Laskeeko se ilmaa siis imusarjaan niin ettei kone saa oikeaa seosta ja rupeaa röpeltämään?

                  Comment

                  • Freed
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 425
                    • Helsinki

                    #39
                    Nyt tilanne jatkuu seuraavasti:auto testeriin mega-autoon ja korjaamisesta kustannusarvio, soitto autoliikkeeseen huollon toimesta ja auto kuntoon. jos testeri ei kerro mitään niin tutkitaan ja autoliike maksaa.ainoa vika on se ettei ole autoa jolla kulkea.

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      #40
                      Homma etenee taas. Vikakoodi löytyi ja se väittää vian olevan lambda anturissa apukuskin puolella, anturi tilattu ja auto pitäisi saada perjantaina.

                      Comment

                      • Nelikko
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 60

                        #41
                        Mega-auto Lahdesta...taas tapeetilla. Aikaisemmin moni on kir...varautuneesti suhtautunut, jotain tullu kuntoonkin. -Ajan kans.

                        Comment

                        • GTO
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 50

                          #42
                          Aika harvoin vika on lambda-anturissa vaikka testeri sinne vikaa tarjoaakin. Yleensä syynä imuvuoto tai ilmamäärämittari. Ootko tutkinu ettei ole katin sisukset irronnu? Jos putki tukossa niin varmasti on käyntihäiriötä.

                          Comment

                          • ihu412
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 263
                            • Tampere/Rovaniemi

                            #43
                            crc on muuten alkanut valmistamaan ihan virallista ilmamäärämittarin puhdistus ainetta.Kannattaa varmaan kokeilla ennen uuden mittarin tilaamista,mikäli vaiva nyt sitten kohdistuu ilmamäärämittariin.

                            Comment

                            • -Mage-
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 295
                              • Vantaa

                              #44
                              Lueskelin juttua ja huomasin jonkun viitanneen tulppien öljyyntymiseen, tämähän on siis 8-koneiden tyyppivika. Eli kun paine kasvaa (kierrokset nousee) öljyä pääsee venttiilikopan tiivisteiden välistä valumaan tulppien päälle, aiheuttaen "kipinän" välistä jäämisen (miss fire). Auto menettää tehoja ja alkää täristä kiihdytettäessä sekä tyhjäkäynnillä. Omaan autoon vaihdoin tiivisteet (Noin 30€/per puoli) ja tärinät loppui. Itselläni meni työhön noin 4h, alottelija kun olen
                              PS:Toivottavasti saavat kulkineen kuntoon.

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #45
                                "crc on muuten alkanut valmistamaan ihan virallista ilmamäärämittarin puhdistus ainetta.Kannattaa varmaan kokeilla ennen uuden mittarin tilaamista,mikäli vaiva nyt sitten kohdistuu ilmamäärämittariin."

                                On luultavasti samaa tavaraa kuin jarruspray... Sillä noita on puhdistettu iät ja ajat mutta lopputulos on silti ollut huono. Kun siihen kuumalankaan palaa töhkät kiinni ei siitä oikein tahdo enää kunnollista tulla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎